Citat:
Ursprungligen postat av
Wkblade
Jag vet inte själv huruvida BO är styckat eller ej, men vad gör dig helt säker på att hon inte är det?
Frågan var inte ställd till mig i och för sig, men vill ändå inflika att det finns inga fakta i nuläget som talar för att styckning skulle skett. Styckning är oerhört sällsynt och det är svårt att se vad sådan skulle fyllt för syfte i detta fall. Transportstyckning? Så gott som utesluten, sådan sker i tätbebyggt område då gärningsmannen inte har något annat val om denne vill få bort kroppen från bostaden utan att bli upptäckt. Inte i glesbygd där risken att bli upptäckt vid bortforslande är oerhört liten. Styckning för nöjes skull? Finns inte många individer (tack och lov) som är så svårt sjuka. Styckning för att försvåra identifiering? Med dagens DNA-tester kan identitet ändå lätt fastställas. Att poliser, som jobbat med fallet dygnet runt i en veckas tid, fylls av djup sorg när de står inför faktumet att den unga flickan är död är väl inget konstigt. Det behövs ingen makaber hantering av kroppen för att de ska känna på det viset.
Slutligen, hoppas alla förstår att de tre personer som nu sitter anhållna har varsina försvarsadvokater. Dessa läser med all sannolikhet vad som står här. Och de läser här av den enda anledningen att hålla reda på vilken information som sprids på nätet och när. Se t ex tråden med "den heilande advokaten". Dennes försvarare tog vid förhandlingen upp att vissa vittnesuppgifter var att anse som värdelösa eftersom vissa påståenden/fakta omgående spritts på Flashback. Nu hoppas och tror jag att polisen kommer hitta handfast teknisk bevisning i detta fall eftersom allt talar för att det var ett impulsbrott och då brukar gärningsmannen lämna spår. Men om dessa tre personer är skyldiga vill vi väl alla att de ska kunna bindas till brottet? Så det är bra att tänka lite på vilken information man sprider här i nuläget. Spekulationer och teorier är en sak, men vissa fakta (som är korrekta) kan seriöst försvåra att gärningsmännen kan fällas framöver.