Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 17:26
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Helt ointressant då lik också transporteras med ambulans beroende på situationen. Politivagn är mer för transport från bårhus och begravningsbyrå till begravning. Ambulanser har varit i sökområdet.

Ok, jag tror på dig. Även om jag saknar bilder...dock har jag en liten fundering, den så kallade "greven" blev uppmärksam över detta en/och eller hittade handsken "halvtimme efter DET hade hänt" ...vad är DET exakt? någon som har en aning?
2015-06-14, 17:27
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Precis, han tänker på ersättning för skador på sin rikemans mark medan alla andra var oroliga för flickan. Trots att ett lik hittades på hans ägor så åkte han till Stockholm för att fira prinsbröllopet. Empatibrist är vanligt bland rikemän, är liksom en förutsättning för att tycka sig själv och sina ägor och miljoner vara viktigare än allt annat. Varför undersöker inte polisen honom, hans bilar och hans slott?

Om allmogen ligger mördade på sina ägor är av sekundär betydelse när ett prinsbröllop stundar. Att man i tillägg importerat kriminella ( som begått mord på en ung flicka) för att Kreti och Pleti kräver en levnadsbar inkomst är också i sammanhanget ointressant.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Märkligt att ingen här på FB är intresserade av signalemntet som POLISEN gått ut med.
Svarta adidasbyxor eller jeans.
Nu får Ni fan i mig tänka till litet (tänk policiärt och inget dravel).
Om jag vänder på steken så kanske ni fattar.
Klädsel svarta adidasbyxor eller jeans eller kjol eller scooteroverall eller träningsoverall eller osv.
Vad är det för signalement?
Antingen har hon jeans och då ska det stå endast jeans i signalementsbeskrivningen.
Om hon har Adisbyxor så ska det stå endast Adidasbyxor inte bägge alternativen.
Medarbetarna måste ha vetat vilka byxor som BO hade på sig när dom lämnade henne efter att dom låst. Om BO tagit på sig Adidasbyxorna vid mopeden så ska det stå i signalementsbeskrivningen
Klädsel Svarta Adidasbyxor.
För Ni tror väl inte att hon hade Adidasbyxorna under jeansen. Fattar Ni?
Min slutsats blir att i signalimentet skulle ha stått endast svarta Adidasbyxor.
Om inte var är dom i så fall? Nu fick Ni något att tänka på FBare även polisen kan jag tänka mig.
Välkommen med era teorier.
I kassen med hennes tillhörigheter skulle jag kunna tänka mig?
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Kan detta vara en utav dom misstänkta tro ? http://www.interpol.int/notice/search/wanted/2015-27057
Står ju att han är från Ukraina. De misstänkta männen är väl från Litauen?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindafelicia
Skriv bara Maci*j på Given names och inget mer.

Denna person är 41 år. De två MGM ska vara i 30 års-åldern.
2015-06-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du får gärna berätta mer, om du vet något. Kvinnan t.ex. är hon också från östeuropa eller är hon svensk? Är hon gift med någon av bröderna? Allt är av intresse..

För min del bryr jag mig inte om att höra om äldre, älskvärd kvinna. Som polisen aldrig tagit till ett förhör. Jag är mer intresserad av den cirka trettioåriga kvinnan som faktiskt är misstänkt för skyddande av brottsling.
2015-06-14, 17:28
Medlem
Hecate72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindafelicia
Skriv bara Maci*j på Given names och inget mer.

Hans namn låter inte som ryskt, polskt eller litauiskt. Däremot är Jakub ett vanligt namn i Afghanistan, kanske i fler länder...Dessutom är den här mannen i 40 års ålder.
Senast redigerad av Hecate72 2015-06-14 kl. 17:31.
2015-06-14, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Jag vet inte själv huruvida BO är styckat eller ej, men vad gör dig helt säker på att hon inte är det?

Frågan var inte ställd till mig i och för sig, men vill ändå inflika att det finns inga fakta i nuläget som talar för att styckning skulle skett. Styckning är oerhört sällsynt och det är svårt att se vad sådan skulle fyllt för syfte i detta fall. Transportstyckning? Så gott som utesluten, sådan sker i tätbebyggt område då gärningsmannen inte har något annat val om denne vill få bort kroppen från bostaden utan att bli upptäckt. Inte i glesbygd där risken att bli upptäckt vid bortforslande är oerhört liten. Styckning för nöjes skull? Finns inte många individer (tack och lov) som är så svårt sjuka. Styckning för att försvåra identifiering? Med dagens DNA-tester kan identitet ändå lätt fastställas. Att poliser, som jobbat med fallet dygnet runt i en veckas tid, fylls av djup sorg när de står inför faktumet att den unga flickan är död är väl inget konstigt. Det behövs ingen makaber hantering av kroppen för att de ska känna på det viset.

Slutligen, hoppas alla förstår att de tre personer som nu sitter anhållna har varsina försvarsadvokater. Dessa läser med all sannolikhet vad som står här. Och de läser här av den enda anledningen att hålla reda på vilken information som sprids på nätet och när. Se t ex tråden med "den heilande advokaten". Dennes försvarare tog vid förhandlingen upp att vissa vittnesuppgifter var att anse som värdelösa eftersom vissa påståenden/fakta omgående spritts på Flashback. Nu hoppas och tror jag att polisen kommer hitta handfast teknisk bevisning i detta fall eftersom allt talar för att det var ett impulsbrott och då brukar gärningsmannen lämna spår. Men om dessa tre personer är skyldiga vill vi väl alla att de ska kunna bindas till brottet? Så det är bra att tänka lite på vilken information man sprider här i nuläget. Spekulationer och teorier är en sak, men vissa fakta (som är korrekta) kan seriöst försvåra att gärningsmännen kan fällas framöver.
2015-06-14, 17:30
Medlem
Men om dom kunde bekräfta att kroppen tillhörde Lisa holm så måste ju kroppen varit intakt?
2015-06-14, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hecate72
Hans namn låter inte som rysk, polsk eller litauisk. Däremot är Jakub ett vanligt namn i Afghanistan, kanske i fler länder...Dessutom är den här mannen i 40 års ålder.

Jakub är ett mycket vanligt för och efternamn i Polen, främst förnamn.
2015-06-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensånTyrjaghar

Ja din teori är den bästa hitintills. Hon blev ditlockad alldeles innan hon skulle åka och nånting hände där i ladan. De backar in med bilen i ladan eller så nära som möjligt så att ingen ska råka se vad det håller på med. De tänker kanske gömma undan hennes moped senare men innan dess hinner Lisas farsa komma och allt drar igång.

Förmodligen har de druckit lite och är inte helt klara i skallen och bara agerar för stunden annars hade de fattat att, vad än de gjorde, är det dumt att göra det där de jobbar och i närheten av där de bor.

Kände en jävla olust när jag skrev det här nu. Satan vad jag hatar de här männen. Ofta blir det så teoretiskt, men inte just nu

Tror starkt på detta de lockade henne dit hon lämnade moppen med nycklarna i
2015-06-14, 17:32
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Vem skulle identifiera henne då tycker du?

De som gör det i de flesta andra fall. Exempelvis en rättsläkare med hjälp av tandstatus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in