Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 16:03
Medlem
Någon som känner någon som var med vid uppletandet av Lisa påstår att hon hittades i ngn bur?,inget jag kan bekräfta möjligt att det bara är rykten..
2015-06-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Det finns väl inget företag som är så idiotiskt att dom gömmer nyckeln till dörren utanför huset.
Tror du att banken också gör det ?
Nej det tror jag inte, men ett litet gårdskafé på avlägsen landsbygd som ligger inklämd i den bebyggelse som finns kan mycket väl göra det.

Uppgiften var förresten ingenting jag fantiserade ihop utan jag svarade på micro113:s svar på följande:
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
"According M.Mažeitavičiaus, the last Sunday of the girl came out of the cafe, but the key, as the cafe hostess, brought into a shed where it always hide. In the place where the key was left out, the police discovered L.Holms glove. "

Om detta stämmer undrar man varför det inte stått något i svensk media om det? (Kan ju vara fel översatt eller missförstånd också).
2015-06-14, 16:04
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Låter man verkligen anhöriga identifiera då? :/
Det är nog en fråga hurvida man som anhörig är villig att göra det eller inte. Klart att det är hemskt att som anhörig se detta men ur ett annat perspektiv så bringar man samtidigt klarhet. Är man förälder till ett barn som försvinner så vill man veta till varje pris oavsett om det kommer sätta sig på näthinnan för resten av livet eller inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
En sak jag undrat från början, var i helvete kommer informationen att nyckeln skulle hänga i ladan??

se mitt tidigare inlägg. Det var någon som hittade på det tidigt i tråden och plötsligt har det blivit en "sanning". Finns inget belägg för att dom gömde nån nyckel i ladan. Det är som sagt rent hittepå.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Ja, absolut kan det gå till så.
Hon togs bort från platsen och våldtagen och sen mördad.
Utan en hel kropp brukar det vara svårt att fälla dom på GM.

Då måste det ha gått väldigt snabbt med tanke på att pappan och polisen började söka i området tre timmar efter LH:s sista SMS. Och varför skulle de ha styckat henne?
Medlem
FrZs avatar
Nu har ett nytt hus spärrats av nära caféet.
2015-06-14, 16:05
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Nu har ett nytt hus spärrats av nära caféet.
Du får jättegärna berätta vilket..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, om den uppgiften stämmer är det anmärkningsvärt att det inte framkommit.

Det verkar dock inte sannolikt - eftersom Lisa inte var den som låste, utan det gjorde kollegorna.

De låste men bad LH gå iväg med nyckeln för de skulle med bussen
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Sjävklart först en vanlig våldtäkt, i öststatsländer är inte ett liv värt så mycket, så i de allra flesta fall mördas också offret efter våldtäkt.

Källa på den teorin?
2015-06-14, 16:06
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Var har du läst det?

Förmodligen har hon ett östeuropeiskt klingande namn annars skulle väl inte polisen ha frågat litauisk polis om hon var litauisk medborgare?
Förnamnet kan ha varit internationellt klingande, t ex Maria. Men var hon svenska hade de kunnat få fram hennes historik via personnumret. Ska hon fungera här i Sverige bör hon väl ha nån form av personnummer, och då borde man ju kunna söka på det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphia
Känns ju inte som en pålitlig källa

Vissa där snackar om illuminati och en ritual där hon blev offrad av satanister...
Bäst källa!
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Du får jättegärna berätta vilket..

Vet inget mer allt är enligt Expressen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto