Citat:
Ursprungligen postat av
ensånTyrjaghar
Ja din teori är den bästa hitintills. Hon blev ditlockad alldeles innan hon skulle åka och nånting hände där i ladan. De backar in med bilen i ladan eller så nära som möjligt så att ingen ska råka se vad det håller på med. De tänker kanske gömma undan hennes moped senare men innan dess hinner Lisas farsa komma och allt drar igång.
Förmodligen har de druckit lite och är inte helt klara i skallen och bara agerar för stunden annars hade de fattat att, vad än de gjorde, är det dumt att göra det där de jobbar och i närheten av där de bor.
Kände en jävla olust när jag skrev det här nu. Satan vad jag hatar de här männen. Ofta blir det så teoretiskt, men inte just nu
Ja precis. Jag tror inte det behöver vara svårare än så. Framlade min teori utförligare tidigare i tråden. Förmodligen har de sett Lisa blivit avsläppt och hämtad vid tidigare tillfällen och fått upp intresse för henne. Men jag tror inte det var något planerat utan det var helt enkelt ett tillfälle som öppnades upp när de såg två av tjejerna köra iväg och Lisa gå mot sin moped med telefonen i handen för att smsa sin far.
Fadern mottar smset kl 18.23. Kl 18.30 slocknar telefonen. Under dessa 7 minuter har de lurat bort henne till ladan av någon anledning, väl där överfallit henne och krossat telefonen.