Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 14:54
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Visst, är kanske en "gubbjävel" men han kanske lever singel och har ett hårt liv som det redan är .- och skiter fullständigt i världen utanför sin gård.
Om man är singel då brukar väl inte fler vara skrivna på exempelvis slottet ?
2015-06-14, 14:54
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Nu får det bli slut på er kommunist perverterades försök att förstöra tråden genom att svartmåla Godsägaren.

Det här är tråden om mordet Lisa inte ett krig mellan de stackars Plebejerna som jag antar att ni anser att alla utlänningar tillhör och den rika Patriciern, godsägaren.
Jag tycker vi lägger spekulationerna om godsägaren på is tills efter obduktionen. Hittar man då sperma från gubben så är saken klar. Om han fortfarande kan få upp den? Chaplin var ju över 80.
2015-06-14, 14:55
Medlem
Hur gammal är kollegan R? Är det den jag tror, bor det en dömd person på samma adress.
2015-06-14, 14:55
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xparn
Kan någon ge källa på att en av personerna är känd pga just trafficing? Låter som att någon bara har kryddat själva faktum att en av dem var känd för polisen.

Du kan också läsa tråden så hittar du länken. Det är inte godsägaren, det tror man bara om man är kommunist, lat och dum. En förfärlig kombination.
2015-06-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Vore fint om han höll sig för sig själv helt då men han var tvungen att hyra in kriminella balter som kommer och dödar grannarna
Om du anställer 3 st, bland annat en man med sin fru, så förväntar han sig knappast våldtäktsmän eller mördare.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du är inte värd det minsta besvär men läs tråden, långt bak, så finner du länken!
Det finns inget som belägger det påståendet någonstans i tråden. Det finns ett inlägg som spekulerar i om det kan vara samma person som är efterlyst av Interpol - inget annat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
I intervjun säger godsägarn att han gett polisen fria händer att leta på markerna, blir det skador får vi göra upp detta efteråt.
alltså kommer det snart en räkning till polisen från godsägaren,

Haha, "Godsägarn", DREAM ON!
Från nu så ska ALLT fram i ljuset tills mordet på LISA 17 år är avklarat, sen kommer nog herr Godsägares skumma affärer bli väldigt intressanta för diverse myndigheter, blir nog godsägarn själv som får pröjsa...!
Moderator
OYs avatar
Angående fastighetsägarens uttalande om eventuell ersättning för förstörd egendom tolkar jag som att han menar att polisen har fria händer att göra vad de vill, i det akuta läget bör Lisa vara i fokus och att om egendom förstörs så är det underordnat och kan regleras i ett senare skede. Jag tycker att gubben är sympatisk och vill ge polisen bra förutsättningar utan knussel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Fan vad alla ska krångla till det. Livet är inte en deckarroman.

Såhär har det gått till:

GM (ja, en GM) är berusad. Försöker stöta på BO när hon slutar jobbet. En impulsgrej på fylllan. Det hela urartar till våldtäkt. I samband med övergreppet utdelas dödande våld, mer eller mindre oplanerat. GM får panik, springer och berättar för sin kompis att han har dödat en tjej. Tillsammans gör de av med kroppen. Kvinnan är inte inblandad i brottet mer än att hon har skyddat brottslingen. Förmodligen sitter hon inte på mycket information.

Planerat rånmord för en ynka dagskassa på ett fik? Glöm det. Två GM som planerat att kidnappa BO? Knappast. Trafficking? Please... Styckmord? Nej.

BO var förmodligen död en timme efter SMS:et till fadern.

Tror faktiskt du är på helt rätt spår. Har varit inne på exakt samma spår, dock inte skrivit det här. Men har hela tiden trott på den teorin.
2015-06-14, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Tydligen så verkar det som ingen har sett likbilen konstigt

Hämtad med ambulans?
2015-06-14, 14:58
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Du kan också läsa tråden så hittar du länken. Det är inte godsägaren, det tror man bara om man är kommunist, lat och dum. En förfärlig kombination.

Det spekuleras ju mest om att han är inblandad eller har något att dölja, inte att det är han som ligger bakom allt.

Nej jag är inte kommunist bara för att jag bryr mig mer om mina medmänniskor än om pengar.
2015-06-14, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Haha, "Godsägarn", DREAM ON!
Från nu så ska ALLT fram i ljuset tills mordet på LISA 17 år är avklarat, sen kommer nog herr Godsägares skumma affärer bli väldigt intressanta för diverse myndigheter, blir nog godsägarn själv som får pröjsa...!

Inget ovanligt med att man importerar hantverkare. Alla stora byggföretag tar in balter för att göra billiga jobb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in