Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 14:36
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Skulle inte förvåna mig om Herr Godsägare varit inblandad. Han har väl kommit i någon dyr bil och kört som en dåre och råkat köra på henne. Sen har han väl bett sina slavar att ta hand om liket. Har man genomsökt hans bilar och hans slott? Nä precis, han är för fin för att undersökas. Han har väl åtalsfrihet precis som kungen.

Herregud, vad är det för vansinniga ideer du har.
Dödsorsaken kommer naturligtvis att framgå vid obduktionen och polisen har nog redan sett att det inte var en trafikolycka. Så varför skall man söka igenom bilar och slott bara för att du vill att han skall vara skyldig till dådet.
2015-06-14, 14:36
Medlem
Montaignes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
''Om den som misstänks för brott avviker och det finns skäl att
anhålla honom, får åklagaren efterlysa honom. Lag (1998:24).''

EDIT: Glömde källan. http://www.alden.se/anhhaktRb24kap.htm

Ja, och din poäng är?
Källan är för övrigt RB 24 kap. 8 § 4 st.
2015-06-14, 14:37
Medlem
Parkours avatar
http://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2015/06/Lisa_Holm_bonde650.jpg
http://x.cdn-expressen.se/images/fa/00/fa0075362d9c486da94e69f473af66f3/16x9/645@70.jpg
https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xtp1/e15/10661233_607185806057932_1400109874_n.jpg
http://pbs.twimg.com/media/CHEDuGiWQAAosbG.jpg
2015-06-14, 14:37
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan se endast två scenarion vari fastighetsägaren skulle kunna vara delaktig, en fordonsolycka eller köp av sexuella tjänster. Jag tror inte att det förhåller sig så, det vill jag understryka.

EDIT;En sak är dock förbryllande, om de anhållna är skyldiga och ger sig i lag med att gömma föremål och kropp, varför gör de det på platser som fastighetsägaren har tillgång till och som bevisligen också besöker, jag tänker främst på arbetsplatsmötet de höll i ladan. Det här, i någon mån, kan tala för att fastighetsägaren vet mer än han har sagt.

Att ta sig runt med en utlandsregistrerad bil utan att väcka uppmärksamhet är svårare och kanske finns begränsade kunskaper om geografin runt om också.

Dina teorier om fastighetsägaren suger.
2015-06-14, 14:38
Medlem
Här finns fler bilder på Lisa

http://i.imgur.com/VQZ0ZDp.jpg
Medlem
pobeda1945s avatar
vidarebefodrat mail.

Shitonthepit
Recently registered
Reg: Jun 2015
Andra tänkbara gärningsmän.
Hej. Har inte möjlighet att skriva i tråden än.

Är det ingen som vet om det finns andra personer som har tillgång till dessa platser på gården? Borde ju vara fler än två personer som arbetar på ett gods av denna storlek.

Jag vet i alla fall minst ytterligare en!

Vore ju intressant att någon med insyn i verksamheten yttrade sig om hur många som arbetar på gården och vilka områden de har tillgång till.?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
osmakligt av den där Godsägaren att ens nämna några j....la skador på hans mark när en oskyldig flicka just hittats på hans marker.Vem f.....n bryr sig om några j...la spadtag på hans mark i detta läget.

Varför tänker kapitalister enbart på pengar???????

Precis, han tänker på ersättning för skador på sin rikemans mark medan alla andra var oroliga för flickan. Trots att ett lik hittades på hans ägor så åkte han till Stockholm för att fira prinsbröllopet. Empatibrist är vanligt bland rikemän, är liksom en förutsättning för att tycka sig själv och sina ägor och miljoner vara viktigare än allt annat. Varför undersöker inte polisen honom, hans bilar och hans slott?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
När fadern åkte dit och hittade mopeden körklar är det väl sannolikt att han gått runt där något tag och letat och kanske frågat någon han stött på kring platsen? Kanske knackat på om det finns bostadshus i närheten. Så skulle nog jag gjort.

Menar du att han kanske stötte på godsägaren och frågade honom? I så fall är han än mer intressant, då har han ju varit nära en fyndplats i nära anslutning till försvinnandet.

Hur som helst, när blev det allmänt känt att Lisa hade handskar aktuell kväll? Vad fick fastighetsägaren att tro att handsken kan vara en del av Lisas klädsel, den fanns ju inte i ladan när polisen tittade där första gången.
2015-06-14, 14:39
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det är väl ett ganska vanligt förhållningssätt för en företagare? Om det sker åverkan på byggnader och grödor förstörs så tror jag att det är få som inte begär den ersättning de har rätt till. Det behöver inte ha någonting med empatilöshet att göra.

Det där är något man tar upp i efterhand med polisen och inte massmedia. Hade det här hänt på mina ägor så hade dom fått göra precis vad dom ville, skulle det bli skador som förstör för mig ekonomiskt så hade jag tagit upp det med polisen när fallet är avklarat.
2015-06-14, 14:39
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
På vilket sätt är de "vilda" och "grundlösa" om det är uppgifter som cirkulerar i nyheterna? Specificera för här är det du som kommer med en anklagelse.

Vilken seriös media har rapporterat att någon av de misstänkta gärningsmannen haft någonting med trafficking att göra? Presentera gärna källa tack.

Jag har inte läst alla inlägg, men hittills bara sett att uppgifterna kommer från spekulerande flashbackare som nyligen dessutom var övertygande om att männen kom från Polen eller var etniska ryssar.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2015-06-14 kl. 14:43.
2015-06-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Tror faktiskt att din teori ligger väldigt nära vad som skett...fast jag personligen "hoppas" att Lisa dog redan under överfallet...inte varit vid liv och utdraget förnedrad, kanske till och med hört sökandet utanför...

Vila i frid, Lisa.

Fast jag tror inte att polisen hade avvaktat om de faktiskt trott att Lisa var vid liv och samtidigt haft ögonen på de här. Det köper jag inte. Jag tycker inte heller de här grabbarna verkar ultrasmarta (med tanke på att de gömde ett lik så nära och inte typ i sjön där alla smarta skulle gömt den), så att de skulle ha hållit henne fången... nja. Vet inte heller om jag köper att frugan skulle ha gått med på att hjälpa dom om det hade varit så.
Jag gissar snarare på initial våldtäkt, någon råkar ta livet av Lisa för att hon förde oväsen eller så, och sen har killarna övertygat frun om att det var en olycka och fått henne att hjälpa dom göra sig av med liket för att inte mannen ska bli utvisad på livstid.

Jag tror helt enkelt inte att frun skulle ha varit fine med att killarna hade en brud inlåst för systematisk våldtäkt i flera dagar och fortsatt skydda dem.
2015-06-14, 14:40
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Var det inte någon som, känner till dom, som sagt att den yngre brodern drack friskt?
Full på gatan i Litauen är skäl nog att vara känd, så det behöver nödvändigtvis inte betyda någon större kriminell bakgrund.

Hur många gånger ska man behöva skriva det. En av dem var efterlyst misstänkt för trafficing. Ingen påstår att de dömts för något utan, efterlyst för att tas in till förhör. Vilket personen i fråga hållit sig borta från.
Människorov är ett allvarligt brott och kan vara kombinerat med en massa andra saker som GM har klarat sig undan från att bli dömd för. Våldtäkt misshandel etc. Låg tröskel för anständigt uppträdande mot andra människor, särskilt kvinnor.

Den typen går om kring här och där och man hoppas att ingen ung flicka råkar komma i närheten av en sådan pervo. Inte ensam på en enslig plats för då kan vad som helst inträffa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in