Citat:
Ursprungligen postat av
Rebell4ever
Tror faktiskt att din teori ligger väldigt nära vad som skett...fast jag personligen "hoppas" att Lisa dog redan under överfallet...inte varit vid liv och utdraget förnedrad, kanske till och med hört sökandet utanför...
Vila i frid, Lisa.

Fast jag tror inte att polisen hade avvaktat om de faktiskt trott att Lisa var vid liv och samtidigt haft ögonen på de här. Det köper jag inte. Jag tycker inte heller de här grabbarna verkar ultrasmarta (med tanke på att de gömde ett lik så nära och inte typ i sjön där alla smarta skulle gömt den), så att de skulle ha hållit henne fången... nja. Vet inte heller om jag köper att frugan skulle ha gått med på att hjälpa dom om det hade varit så.
Jag gissar snarare på initial våldtäkt, någon råkar ta livet av Lisa för att hon förde oväsen eller så, och sen har killarna övertygat frun om att det var en olycka och fått henne att hjälpa dom göra sig av med liket för att inte mannen ska bli utvisad på livstid.
Jag tror helt enkelt inte att frun skulle ha varit fine med att killarna hade en brud inlåst för systematisk våldtäkt i flera dagar och fortsatt skydda dem.