Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 11:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag trodde den hår tråden var rätt osmaklig till jag sprang på en minnessida över Lisa Holm där det finns medlemmar som vill frossa i hur hon dog, om hon led och vad som hände. Får Flashback att kännas som själva söndagsskolan där alla är snälla, artiga och belevade till varandra.

https://www.facebook.com/groups/vilaifridlisaholm/

Det spekuleras för mycket om vad som har hänt med tanke på de knapphändiga uppgifter som finns. Kan inte folk fatta att de som uttalar sig om vad som skulle ha hänt mest bara svamlar och gör antaganden utan substans.

Att tråden är så stor är ett ganska tydligt bevis på att folk faktiskt bryr sig och är ärligt upprörda över vad som hänt. Sedan att spekulera är mer som en försvarsmekanism något människor när de är arga gör bara.
Medlem
Har det framkommit nått om ifall föräldrarna har ringt försökt och ringt till henne , efter att hon skickade smset och då möttes av att telefonen kan inte nås för tillfället. och i så fall vilken tid?
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag syftade på att de inte skulle fatta att ett försvinnande skulle få sådan stor uppståndelse.
Och varför i helvete skulle det inte få det, eller tror du att man rycker på axlarna om en flicka misstänks ha förts bort mot sin vilja?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Jag skrev att låg IQ är den största riskfaktorn. Jag skrev inte att det var den enda riskfaktorn. Läsförståelsen är verkligen låg i detta land. Och om det inte är den enda riskfaktorn så kan det inte vara svart eller vitt.
Låg IQ spelar in ganska grovt i de flesta våldshandlingar. IQ a la Hannibal Lector är extremt ovanligt, därför är planerade brott ovanliga, eftersom de förutsätter att gärningsmännen faktiskt är inbitet onda i sina handlingar. Två pappskallar kan dock slå sina huvuden ihop och få upp IQ nivån till samarbetsnivå men i det här fallet verkar det inte ha hjälpt mer än att de sitter misstänkta för mord efter 6 dagar.
2015-06-14, 11:22
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Nej om något så skulle det ha gällt ägarens dotter som som jag har förstått brukade åka hem lite tidigare. Dock tycker jag det känns mysko att dom åker runt med kassan men dom kanske inte har ett kassaskåp eller något men om så är fallet så är ju ägaren dum i huvudet på riktigt....

Brukar väl vara så att man "bankar" dagskassan vid dagens slut, vare sig man har värdeskåp på företaget eller inte?
Kan väl heller inte varit några större summor?
Medlem
tryffs avatar
Det går ju inte att veta vad som hänt om vi inte får information. Men ett tänkbart scenario är att kroppen låg bra och gömd där den låg. Men så utökade MP sitt sökområde och helt plötsligt inser man att hjälmen/trosor/annat ligger kvar (där hon sannolikt våldtagits) och man beger sig dit för att hämta/gömma den men blir ertappad.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangofortwo
Har det framkommit nått om ifall föräldrarna har ringt försökt och ringt till henne , efter att hon skickade smset och då möttes av att telefonen kan inte nås för tillfället. och i så fall vilken tid?
*suck* ja.
2015-06-14, 11:23
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Har tittat lite på detta med bilder, möjligt dessa tre bilder hjälper någon att hänga med i var och hur bilden är tagen.

http://s4.postimg.org/7vcuypy4d/Bild_1.jpg

http://s24.postimg.org/wu3v2fgdx/Bild_2.jpg

http://s7.postimg.org/7y8lkzbjf/Bild_3.jpg

Absolut bullshit.
Navigera själv här: www.hitta.se
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
Ena litauern erkänner delaktighet i mordet!
Källa: http://m.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/svedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami-nepilnametes-nuzudymu.htm

Kan du saxxa texten?
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Du fattar noll. Sambandsmannen som Sverige hade i Litauen fram till 2012 flyttade hem. Sverige och Litauen har inte något polisiärt samarbete. Det går igenom Europol.. Läs artiklar innan du uttalar dig. Fattar du väl att det finns ett otroligt mörkertal när det gäller de kriminella ligorna..
Polisen har genomfört en satsning mot inbrott sommartid under flera år så nog fan har de koll.
Bla genomsöker man misstänktas fordon både vid trafikkontroller och vid färjelägen.
2015-06-14, 11:26
Medlem
Creepy24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Det var väl ngn som påstod sig ha Facebook t det gifta paret?!?

Det vill jag gärna ta del utav isåfall om det finns
2015-06-14, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skorpiogirl88
tror de hittade henne nedgrävd i gödselbrunnen. Stackars flicka.:-( hoppas hon inte gick genom lidande :-( sjuka människor..

Det är en effektiv plats tror jag att dumpa ett lik. Gödsellukten kanske döljer doften av en kropp. Ligger hon öppet och börjar lukta och det blåser lite så kan det ju lukta på långa vägar och hundarna borde kännt detta..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in