Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 09:30
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Släkting till Lisa??? Fanns det inte någon känd skumlirare (La Reine härvan) som kallades "greven" ? Men avled inte han för någraår sedan? Den här vet jag inte ens om han är adlig, i tidningsuppgiften jag läste kallades han storbonden som äger markområdet där flera av Lisas saker hittats (det var innan hon hittades men när de tagit in MGM som bl.a. utfört arbeten åt denne Jön**on).

Arne Jönsson är varken greve, adlig, storbonde eller superrik, hans far var bonde på en arrendegård.
2015-06-14, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Haha, va? Snacka om fördomar.
Menar du att det skulle vara så ovanligt att det är svårt att tro?
Jag känner till flertalet etniska svenskor som jobbar eller har jobbat som städerska.
Jag har även bekanta som gift sig med män från öststatsländer. Känner ingen som faller inom bägge kategorierna men det är ju långt ifrån omöjligt eller ens "svårt att tro".

Men att bo ihop med
össtatare i en drängbostad verkar inte Svenskt
Senast redigerad av radbean 2015-06-14 kl. 09:33.
Medlem
JoakimLinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Vilken typ av bil hade de?
Färg, svenskregistrerad?

En Östeuropeiskt reggad Volkswagen Sharan enligt: http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/svedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami-nepilnametes-nuzudymu.htm#.VX0rxEaHOc5
Medlem
Citat:
Haha, va? Snacka om fördomar.
Menar du att det skulle vara så ovanligt att det är svårt att tro?
Jag känner till flertalet etniska svenskor som jobbar eller har jobbat som städerska.
Jag har även bekanta som gift sig med män från öststatsländer. Känner ingen som faller inom bägge kategorierna men det är ju långt ifrån omöjligt eller ens "svårt att tro".

Jaha, ok visst kan det vara så. Jag utgick som du säger från mina egna erfarenheter och absolut kan jag ha fördomar, det sticker jag inte under stol med! Jag känner inga svenskor som umgås med öststatsmän, de jag känner är öststatskvinnor som gift sig med svenska män, motsatsen trodde jag var mycket ovanlig, också pga vad dessa tjejer säger till mig om män från öst...de säger att de är ojämställda och dricker för mycket, typ.
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
I Litauen så är väl bara 62% litauer resten är ryssar, ukainare, polacker och gud vet vad.
Ryssarna utgör mer än 25% av befolkningen i Litauen.
Fel , 5 % är ryssar och 6 % är Polacker, 84 % är litauer.
2015-06-14, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Arne Jönsson är varken greve, adlig, storbonde eller superrik, hans far var bonde på en arrendegård.

Därför han anlitade svart suspekt arbetskraft då
2015-06-14, 09:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Jag är dåligt insatt men hur kunde dom andra boende på gården tex storbonden inte se vad som hände om Lisas grävdes på gården? samt hur kunde storbonden missa att nån spred ut Lisas mobil tex.
Fanns inte storbonden hemma dessa dagar?
Lisa lär väl ha transporteras i nån bil, det måste ju finnas spår av tex hårstrån i bilen.
Borde kunna finnas spår på lisas kropp oxå hår eller sperma borde inte va några större problem få fast dessa för mordet.
jag vet inte hur länge DNA analyser kan ta.

Ett gammalt ouppklarat mord från 1984 Catrin da Costa så hittas hårstrån alltså DNA på säckarna som den styckade kroppen låg i.

Det är ganska svårt göra ett perfekt mord och sopa igen alla spår särskilt idag när vi kan ta dna analys.

Om det är en "storbonde" tänker jag han kan ha mark som sträcker sig flera kvadratkilometer. Han har förmodligen inte bostaden i direkt anslutning till stallen/ladorna. Är det så stora ägor och han dessutom är äldre kan han ha arrenderat ut delar och då inte ens reflekterat att det går folk på området.
2015-06-14, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
I det fina vädret har man inte lyckats följa någonting men många som undrar över vad det var MP hittade som gjorde dem så bestörta.

Om vi antar att kroppen inte har styckats - vilket vi bör tills något säger något annat - så är det väl egentligen bara en sak som kan röra upp så starka känslor. Nämligen trosor?

Absolut bör vi komma med sjuka antaganden tills något säger något annat. Vi bör även antaga att Lisa ev. blivit mördad av aliens, visst bör vi det med, till något säger något annat......dumjävel.
2015-06-14, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Återigen: väldigt många män från ryska Kaukasus köper litauiska/polska pass för att röra sig fritt i Europa. Den gruppen är överrepresenterad i brottsstatistiken.

Seriös källa på forskning kring kriminalitet i gruppen ryska män som köpt polskt pass tack.
(Ganska intressant att östeuropeiska FB:are nu får känna av den moderna svenska rasismen med tanke på att SD lockat en hel del östeuropeer (då de ofta inte gilla muslimer eller romer).
Senast redigerad av adminulator 2015-06-14 kl. 09:39.
2015-06-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limac
Enligt Sveriges tidningar är dem Litauer.

Vilka svenska tidningar? Kan du ge några länkar till där detta står specefikt?
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley

Nej det är det jag menar. Jag har inte hört denna kallas annat än "godsägare" eller "storbonde". Det ligger ingen titel i ägandet enbart även om godset i någon tid skulle vart ursprungligen uppfört av någon adlig.
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Så är det så klart. Sexualbrott är oftast impulshandlingar och kaotiska. Dock vet vi inte om detta rör sig om ett sexualbrott.
Kidnappning med syfte till trafficking är dock extremt sällsynt och där handlar det så klart inte om impulshandlingar utan om noggrann planering. Inget alls i det här fallet tyder i dagsläget på något sådant.

Verkar inte vara mycket planering som du säger men om det var sexuellt motiv eller inte har vi så klart ingen aning om i nuläget.
Allt är ju bara spekulation.

Troligt så har Lisa Holm gått med på samlag frivilligt, kanske varit den som tog initiativet, om det hittas sperma i henne. Ingenting konstigt med det som vissa verkar tro. Är mordet eller dråpet som är det ovanliga som Leif GW Person skulle ha sagt. Utredningstekniskt problematiskt om det inte finns vittnen och ingen erkänner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in