Citat:
Ursprungligen postat av
Voyaflex
Lagen fungerar inte så, tänk dig att din bästa vän försvinner från din lägenhet, du misstänker att han/hon blivit mördad. Var börjar du? Ska du ringa på alla grannar och kräva att de öppnar sin lägenhet för att du ska gå in där och titta, ska du sedan fortsätta med samma rutin runt om i kvarteret för att du har hittat en vante som tillhör honom i närheten? Man får inte göra så, det handlar om medborgarnas rättighet. Här har polisen och MP gjort ett fantastiskt jobb. Enligt din retorik så borde ju även caféets personal ha något med försvinnandet att göra då hennes moped stod där.

I ditt exempel så hade polisen börjat med att
höra grannarna upplysningsvis, det är polisen som gör det, inte jag. Kan du över huvud taget något om lagar och regler?
I det aktuella fallet borde polisen haft mer fokus på att höra de som sedermera skulle visa sig kunna misstänkas, de har en stark koppling till ladan och
kan således misstänkas. Kan misstänkas är den lägsta graden på misstankeskalan.
Det är du som pratar om att gå in och titta i människors bostäder, inte jag. Jag talar endast om att höra personer upplysningsvis eller förhöra, särskilt de som
kan misstänkas.
Nej, men inledningsvis så var
kan misstänkas helt klart applicerbart på de som man vet såg Lisa sist.