2015-06-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz.
Jag har en lite teori ang. detta illdåd. Jag tror att MG försökte råna henne på dagskassan och detta gick helt enkelt snett. Vad tror ni om detta?

Nej, rån har avfärdats sedan en tid tillbaka.
2015-06-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Hon arbetade ju inte ensam.

Arbetsmiljölagstiftningen skiljer för mindrråriga på yngre barn - upp till 13, äldre barn 13-15 och ungdomar 16-17.
Yngre och äldre barn får inte jobba efter 2000, ungdomar får inte jobba natt 00-05.

Ok då är det som jag hade för mig. Ensamarbete och nattarbete är otillåtet för ungdomar.
Men brottsplatsen är ju så nära själva caféet att jag försöker klura ut hur själva brottet skedde. Om ansvarig vuxen person funnits bara 10 meter bort under själva attacken mot flickan. Hon hann ju inte ens upp på sin moped. Har hon skrikit. Självklart borde någon ha hört det och kommit till hennes undsättning. Risken för upptäckt för MGM är enormt stor. Speciellt som ett fordon typ skåpbil måste användas.
2015-06-13, 20:59
Bannlyst
Vet någon vad det var för mordsätt hon utsattes för?

Är i ett U-land och har svårt att komma in på de stora nyhetssajterna.
2015-06-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thumo
Vet någon vad det var för mordsätt hon utsattes för?

Är i ett U-land och har svårt att komma in på de stora nyhetssajterna.

Man vet ej på vilket tillvägagångssätt hon bragts om livet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skierfe
Nej, rån har avfärdats sedan en tid tillbaka.

Av vem? Tycks ha missat det
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemoriskogen
Sedan idag. Denna unga flicka brutalt mördad? DDR.Svenska Polis/media säger INGET väsentligt? Ändå har vi uppgifter på att Lisa kidnappats/brutalt mördad av "gästarbetare" från Polen? Är DE verkligen från Polen/ ziggisar? Inget svar på det, men finns flera fall under åren som tystnads av PK-Media? Dags nu bröder/systrar kolla verkligheten bakom Media/Polisens PK-floskler? Man blir så ARG. Tänk på Elin Kranz?
Det har inte slagit dig, att de slutat leta efter lisa, och inget nytt har framkommit? De kommer att få namn, på måndag, samt att häktning troligtvis inte kan komma i fråga förrän tisdag.
Man vet ju ännu inte ens vilket land man ska skriva om.
2015-06-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz.
Jag har en lite teori ang. detta illdåd. Jag tror att MG försökte råna henne på dagskassan och detta gick helt enkelt snett. Vad tror ni om detta?

Vore lite dumt med tanke på att de huserade i området och grannarna verkade veta exakt vilka de är. Åh andra sidan låter en våldtäkt lika riskabel.. Svårt.
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Kan alla ni som tror att något överintelligent ondskefullt geni med för mycket fritid ligger bakom det här? Ni har sett alldeles för mycket CSI: Miami och Blue Bloods, folk gör inte så i verkligheten.
Medlem
Går att spekulera hur mycket som helst men kommer antagligen inte ge så mycket, är väl bättre att vänta tills att mer info kommer.
Medlem
piassavas avatar
Jag tror att Lisa ertappade dessa litauiska gästarbetare med något fuffens/alternativt kom de för att råna.
Jag tror att kollegorna hade bråttom till bussen och Lisa blev ensam kvar för att låsa. Därför har kollegorna varit en aning svajiga i intervjuerna.
Jag tror däremot inte på ett överlagt och sexualiserat mord, utan tror att Lisa blev svårt skadad/dräpt redan i ingångsskeendet. Därefter utbröt panik bland dessa två män och i ett senare skede blev även kvinnan indragen och valde av ännu oklar anledning att skydda mördarna.

Så många människor liv har blivit krossade av detta - det som har hänt är fruktansvärt bortom beskrivning.
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Att kroppen är styckad är väl att beteckna som bekräftat efter det där?

Nej, därför att polisen inte säger: där påträffade vi Lisas ena...

Han säger: där påträffade vi Lisa senare.
Senast redigerad av Blundetto 2015-06-13 kl. 21:07.
Medlem
Någon nämde ju att dem hade hört skrik för några dagar sen har jag för mig, var det i närheten där hon hittades eller var det bara rykten ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in