Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 20:47
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Dra oss inte alla över en kam- väldigt många av oss var och är fullkomligt bedrövade och genuint ledsna över hennes öde. Idioter finns det gott om här, men dessa dårar får även ta emot förakt och avsky från oss "normala galningar"....

Själv grät jag lite när beskedet kom...löjligt kanske, då jag inte ens kände henne, men fallet Lisa berörde många av oss på ett mycket djupt sätt.
Inte löjligt alls, vi är många som gråter över Lisas öde idag, det är fruktansvärt.
2015-06-13, 20:48
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
En sak jag har noterat i tråden... några män har ifrågasatt ord vänner och släktingar använt för att beskriva Lisa. Skötsam, ordningssam, oskyldigt offer. Några män ifrågasätter hur Lisa kan kallas detta då hon: dricker alkohol, har pojkvän, "gör en ankmun på en instagrambild", sminkar sig...osv
Till och med de kläder hon bar på sin morddag har vissa män i denna tråd använt för att påvisa att lisa inte alls var en skötsam oskyldig tjej.
Detta har gjort mig så upprörd att jag registrerat ett flashbackkonto
Min fråga är. Ni som tänker i dessa banor. Att kvinnor inte kan vara skötsamma bara för att dom sminkar sig och har ett sexliv.Ni som tycker att det är konstigt att en sjuttonåring tar sig till sitt jobb själv Är ni svenskar?
Har svenska killar såna åsikter år 2015?

Eller kommer de här kommentatorerna från andra kulturer?

Jag får iallafall ont i magen när jag läser vilka åsikter vissa män går omkring och bär på.

Lisa var en fri svensk kvinna.
Oskyldig!

För inte över ert hederstänk på henne.

Det största beviset på att Lisa faktiskt verkar ha varit en vettig tjej är ju det faktum att hennes farsa reagerade så snabbt på att något verkade knas.

Hade Lisa varit en "jobbig" tonåring tror jag knappast att farsan hade reagerar så snabbt?
2015-06-13, 20:48
Medlem
– Jag tänker på hennes föräldrar och hur fruktansvärt de måste ha det nu, säger Camilla Lundqvist som bor intill gården där Lisa hittades.

Och hon bor INTE vid Martorp enligt Eniro utan någon kilometer bort därifrån.
2015-06-13, 20:49
Medlem
baggebo1s avatar
Intervju med Martin Fredman:

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/81295

1. MP:s avgörande fynd ligger inom samma område ("inom samma avspärrning") som Lisa hittades.

2. Polisen har inte haft dessa under extra uppsikt under veckan, utan de blev intressanta där och då, när MP gjorde fyndet.
2015-06-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
jag fattade det med som att den misstänkta kvinnan jobbade på cafeet sommaren innan, att hon denna sommar inte fått jobbet för att LH istället fått det, är en teori, men stark nog att mörda för?

Jag förstod det som att hon hade ett arbete dock inte på cafét dock. Men det har säkert polisen koll på.
2015-06-13, 20:50
Medlem
Kan inte någon med lokalkännedom, alt någon som har lite koll, försöka lista ut var man hittade LH?

Om man nu ska utgå ifrån att det var här hon hittades:

http://z.cdn-expressen.se/images/d0/b4/d0b44975da5d40ce80eefca82cc1e1bd/16x9/645@70.jpg
2015-06-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Jodå, det är kommenterat av åtminstone LeBronThurman, att den delmisstänkta kvinnan jobbat på caféet tidigare; se länken nedan. Om påståendet är korrekt har jag dock ingen aning om.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McBanana
Lisas ena:
här försäger sig polisen
och avbryts därför genast av den kvinnliga polisen
medan den förste polisen sänker sitt huvud
och inser sitt misstag.

video: http://unionen.de/temp/lisasena.mp4

tydlig ljudfil: http://unionen.de/temp/lisasena.mp3

Att kroppen är styckad är väl att beteckna som bekräftat efter det där?
Medlem
rosacykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten

Missing People.
Vill vara mer än vad de är.

Lite nyfiken på vad du menar med det fetmarkerade?
Nu är jag själv inte med i MPS, men det var dom som hittade de flesta av Lisas saker, inte sant?
Det var dom som hittade den "avgörande" pusselbiten, inte sant?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

1. MP:s avgörande fynd ligger inom samma område ("inom samma avspärrning") som Lisa hittades.

2. Polisen har inte haft dessa under extra uppsikt under veckan, utan de blev intressanta där och då, när MP gjorde fyndet.

Skandal i så fall om man inte kollade upp dessa gästarbetare tidigare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Jag förstår inte vad det kan va för fynd, det måste ju va något som tillhörde männen,var dom så klantig tappa det i så fall
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Nu generaliserar du dock väldigt hårt. Dessa män har bott här i över ett år, och vem vet hur dom bodde i sitt hemland?
vet inte vad du anser vara "össtatsstandard". Youtubeklippen från "ryssland"?
Nej men "dem " som väljer att lämna sina lyxbostäder i hemlandet för att söka lyckan på andra sidan av Östersjön lär knappast jobba för 30kr/timman. Många av den här sortens människor har trasig uppväxt eller är så pass uppmärksammade i hemstäderna/länderna att dem inte kan vistas ute utan att polisen stoppar dem så fort dem skall gå och köpa bullar på lokala kiosken.
Lovar dig (inte jag) men andra i min närhet, dem har fan polisen hack i häl jämt nästan skrattretande men det betyder att polisen gör sitt jobb och det retar dessa personer något fruktansvärt, därför kan man vilja byta stad/lämna sitt hemland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in