Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenP
Inom 72 timmar men kan förlänga den tiden ett antal ggr.
Efter anhållande: 96 timmar.
2015-06-13, 14:26
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Helena Trolläng ville inte kommentera var kroppen hittades, däremot sa Martin Fredman att det gjorts husrannsakan och att kroppen då hittats. Alltså har kroppen hittats i en bostad
Nej, husrannsakan kan göras i andra byggnader än bostäder.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Jag vill inte skriva om nån lag överhuvudtaget, men tycker att i just detta fallet när det är så uppenbart att dem är skyldiga så hade jag inte haft något emot att dem gått ut med identitet.

Men sen går det ju självklart inte pga flera olika saker..

Jo återigen tycker du att man kan gå ut med identitet vilket är olaglig i dagsläget. De har inte ens blivit häktade, troligtvis om allt går vägen så döms de först om månader kanske ett år.

Du vet ingeting om varför de är gripna. Det finns faktiskt en minimal chans att de inte är dessa män som utfört brottet. Minimal ja men onödigt och dumt att hänga ut dem redan. Sånt passar inte i ett demokratiskt samhälle. Dra till mellanöstern till dina likasinnade istället.
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
"Det är sedan Missing people uppmärksammat ett fynd på fredagen som några av de senare anhållna personerna syns i anslutning till detta. Deras agerande bedöms så intressant att polis på platsen direkt agerar mot dessa."

Hur tolkar ni detta?

Kan ju vara en krossad spritflaska med fingeravtryck..
Medlem
MilleniumFalcons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro
Vilken tidning hör journalistkräket som tog sig in på anhörigas tomt hemma på?
En bekants anhörig blev mördad för ett par år sen och enligt det hen sa betedde sig expressen och Aftonbladets reportar riktigt illa så gissar på nån av dem.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindfield
Hur lång tid brukar det ta innan förundersökningsprotokollet är klart och offentligt?

det kan ta flera månader, beroende på hur komplicerad utredningen är,
blir det RPU på någon av dom gripna så kan det väl ta ännu längre,
många fyndplatser med material som skall analyseras,
massor med förhör, och snart semestertider, det lär dra ut på tiden,

I Askersunds-fallet så tog FUP väl runt 5 månader
om jag inte har helt tappat minnet,
2015-06-13, 14:27
Medlem
Shakeshakes avatar
Jag säger INTE att jag vet nu, men jag tror inte att detta har med någon våldtäkt att göra.. Utan som de tidigare tagits upp.. Alltså något inbrott eller rån som spårat ur totalt..
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Men är det så uppenbart? Tänk om någon lagt hennes kropp där...just saying
Det låter troligt tycker du? Gästarbetarna kommer hem och ser att någon lagt en kropp i deras bostad men istället för att kontakta polisen väljer dem att låta den ligga kvar och låtsas som det regnar eller?

Det finns en anledning till att dem är skäligen misstänkta också, det förstår du?
Medlem
Ni som hänger ut MGM. Lärde ni er ingenting utav att hänga ut JV och spekulerandet i det läskiga youtube-klippet?

Låt polisärendet ha sin gång.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Alla objekt som hittats är kopplade till Lisa framgår av intervjun med polisen.

Nej, insatsledaren sa att när de hittade ett objekt som inte var kopplat till Lisa men till något uttalande som Missing People hade fått av de häktade och vidarbefordrades, då gick polislampan upp hos någon. Han sa nåt om att det hade med erfarenhet att göra. Men jag tror att han försa sig när han sa att det inte var kopplat till Lisa

Edit;häktade, anhållna..sorry, är inte helt insatt i skillnaden
Senast redigerad av Alternativa 2015-06-13 kl. 14:32.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbans
Min teori är att MP har kommit för nära platsen och att GM på något sätt har försökt att få dem där ifrån. Polisen kommer och GM söker sig hem åt. Kanske för att sticka. Men redan då fanns det flera polis patruller på plats. Ladyn va så söt när de tog henne. Blommigt förkläde på magen. Jävla pack.

Efter dom senaste uppgifterna är ja delvis med på att hålla med dig om de att GM lurat iväg MP från delar av platsen
Om man kollar vem som bor i trädgårsvillan 1, så står samma persons ena telefonnummer även registrerat i ladan mittemot till vänster från cafeet sett. Inte ett svenskt namn heller, gästarbetare? Slump? Det var ju ett stenkast ifrån där dom anhölls.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in