Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Det naturliga är att Arne Jönsson informerat polisen om att han dels hyrde ut bostad tlll gästarbetare samt att det pågick renoveringsarbete i ladan.

Eftersom ladan ligger i direkt anslutning av caffet så hade detta varit högintressant för vilken polis som helst. Med lite tur hade dom då löst gåtan mycket snabbare.

Polisen knackade på och ingen var hemma, men man knackade på i alla hus så detta var inget speciellt tips från någon och i synnerhet inte Arne

Om det är så att Arne gav fan i att informera polisen pga av att allt detta skedde "kvittolöst" så ska gubbjäveln hängas ut som det svin han är.
Säkert svart/ att de skuldläggs...borde kolla dna på alla olika parter som har tillgång till nycklar
Medlem
Dimaks avatar
Skulle det blir någon presskonferens?
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den nyheten som jag tänker på.

Citat:
Ursprungligen postat av Soranga
Nån mer än jag som runkat flera gånger till denna nyhet?

Nej detta är verkligen ingen nyhet som gör att man beter sig på ovanstående sätt. Ja, jag förstår exakt vad det är för nyhet du menar.

Jag tänker istället på nyheten att 17-årig flicka med hela livet framför sig har blivit mördad av två GM. Jag har både känt mig ledsen och nedstämd över denna.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-13 kl. 11:40.
Medlem
Så att dom är Polacker är bara rena spekulationer utan någon redig källa på de?
2015-06-13, 11:37
Medlem
Är det inte konstigt att GM satt i ett hus 1km ifrån där LH hittades??? Borde dom inte försökt flytt?!?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Skulle det blir någon presskonferens?

Ja kl 13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av singkalle
Så att dom är Polacker är bara rena spekulationer utan någon redig källa på de?

Knappast ren spekulation.

* En av öststatarna misstänktes redan från början av grannskapet. Ska tydligen upplevas som skum och aggressiv. Frugan ska dock vara väldigt trevlig och social.
* En granne tipsade polisen om att polackerna varit ute på nattliga turer.
* En hund markerade mot deras bil redan dag 1, men polisen hittade inget.
* Polisen hade span på polackerna under hela eftersökningsarbetet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag tror såhär.

Hon har blivit överrumplad av polackerna inne i ladan. Lisa springer in för att lämna nyckeln och vid det laget har arbetskamraterna redan kört iväg. Det kan ha varit ett rånförsök som gick snett, eller möjligtvis fanns där ett sexuellt motiv. Jag tror att Lisa hade hjälmen under armen och att denna på något sätt har använts som tillhygge. Lisa blir medvetslös, de tar henne med sig dumpar henne vid den andra ladan/boden. Möjligt att de utsätter henne för något annat för att säkerställa att hon inte ska vakna upp.

Jag hoppas för allt i världen att det gick snabbt och att hon inte hann känna något.

Mycket troligt. Att hjälmen kan vara mordvapen är en smart teori som väl ingen tidigare här i tråden spekulerat i. Att folk spekulerar i flera dagars tortyrsex är med största säkerhet rena fantasier. Mer troligt att det "bara" handlar om någon form av våld som gått snett.
2015-06-13, 11:38
Medlem
Updowns avatar
Någon har laddat upp en video på den anhållne kvinnan, förmodligen den som sa att han skulle göra det i denna tråd.
https://vid.me/e/WShp
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Knappast ren spekulation.

* En av öststatarna misstänktes redan från början av grannskapet. Ska tydligen upplevas som skum och aggressiv. Frugan ska dock vara väldigt trevlig och social.
* En granne tipsade polisen om att polackerna varit ute på nattliga turer.
* En hund markerade mot deras bil redan dag 1, men polisen hittade inget.
* Polisen hade span på polackerna under hela eftersökningsarbetet.

Kort sagt: Polisen har faktiskt gjort ett riktigt bra arbete här.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Jag hoppas att det blir en ordentlig genomlysning av hur polisens spaningsarbete bedrivits i detta fall som slutade så tragiskt. Några har skrivit att en del skribenter i denna Flashbacktråd var nära lösningen i ett tidigt stadium. Polisen tackade ju nej till Missing Peoples erbjudande om hjälp i början också.
Det handlar inte om att söka syndabockar. Lisas liv hade förmodligen inte stått att rädda i vilket fall som helst. Men man måste våga vara självkritisk när den ohyggliga sanningen fanns precis framför dörren utan att man ser det.

Av min kontakt att döma (boende i området) har polisens arbete varit alldeles exemplariskt och anledningen till att det dröjde så länge till att kroppen hittades var att den låg gömd i en byggnad 3-4 kilometer från Kafét. Det enda som möjligtvis kan kritiseras är att polackerna inte togs in till förhör tidigare eftersom åtminstone en av snubbarna är känd i området som skum och aggressiv.
Senast redigerad av mindfield 2015-06-13 kl. 12:10.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
13 eller 12? och länk tack! BRB
13

http://www.svtplay.se/video/3021710/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande-polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in