Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 10:18
Medlem
Svensk Polis är såååå sega!

Alla som sett Perry Mason, John Drake etc. vet att man genom att använda cirkeldiagram snabbt betar av närområdet.

Hur ofta läser vi inte om att en försvunnen hittats några hundra meter från platsen dom befunnits sig på innan försvinnandet. Att dom inte lär sig göra rätt nån gång - svenskt så det förslår
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Jag kan inte tänka mig att två personer tillsammans har planerat att göra det här. Det måste ha varit något spontant.

OM de nu va dessa, men troligen. Verkar som polisen har bra med bevis för att knyta dom. Nä tror inte heller detta var planerat, skulle va intressant att få reda på hur länge dom har bott där. Ja uppfattar de som att dom bott där sen dom började renoveringen och hyr under tiden arbetet pågår. Men de e klart de räcker ju med typ 1 vecka för att göra sig bekant med området, och att dom kände till att den eventuella mordplatsen inte va speciellt välbesökt. Men tror inte på rånmord och sånt. utan att de fortfarande kan handla om att en av männen va attraherad av henne och spanat in henne. Hur som helst, de e sjukt, de e för jävla tragiskt. och som nån skrev här tidigare. man har följt detta så enormt mkt och de känns som de e ens egna syster som mördats
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liiiisaaaa
Kan ni sluta skriva om invandring? Det är ganska respektlöst för den mördade och familjen.

Sverige är med i EU (efter folkomröstning) och Polen är med sedan 11 år. Detta utan att mördarligor därifrån tagit över landet. Tyvärr går vårt land runt på slav- och gästarbete gjort av utlänningar (som svenskar själva vägrar utföra).

Detta brott får räknas in i kategorin mäns våld mot kvinnor. Detta sitter någon annanstans än etniciteten, som alla fina etniskt svenska förövare bevisat.

Vila i frid, Lisa.

Man behöver inte relativisera som du gör. Det räcker att konstatera att om dessa typer inte hade funnits i landet så hade Lisa varit i liv.
2015-06-13, 10:19
Medlem
Gick och la mig med gråten i halsen igår och vaknar upp lika bedrövad idag. Detta måste vara en förälders värsta mardröm.

Frågan är om det bara är mord som har inträffat eller om det är någon form av sexuellt överfall inblandat också. Hoppas verkligen inte det.

Skulle vara intressant att veta varför hon blev bragd om livet också, vad det var som orsakade allt detta. Undrar om polisen kommer gå ut med en teori. Tycker även att polisens agerande under fallet bör utredas då det gick fem dygn innan kroppen hittades bara några hundra meter ifrån där hon försvann. Sägs ju också att man redan sökt av vid platsen där hon hittades utan resultat tidigare.

Tråden just nu verkar vara ett politiskt slagfält, så man kanske ska komma tillbaka hit om några dagar.
2015-06-13, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
En möjlig teori det. Att Lisa den dagen fick ansvaret att låsa, och så har ägarinnan kommit på den briljanta idén att förvara nyckeln vid arbetsstället i ladan när hon inte själv stänger. Man låter fan inte en 17-åring få ansvaret för att stänga en verksamhet! Och så när polackerna arbetade i värmen i ladan kom en söt unga flicka in i dammet.

En annan möjlig teori skulle lika gärna kunna vara att hon fick inte igång sin moped, samt att batteriet på hennes telefon var dött. Hon söker hjälp hos de misstänkta, och resten kan man föreställa sig i fantasin?
2015-06-13, 10:20
Medlem
När de knackar dörr frågar de inte bara efter vittnesuppgifter utan de tittar efter suspekt beteende också, om man uppträder nervöst.
Medlem
Dom har sett den unga bruden börjat jobba där runt i 3 veckor. Kåtat upp sig och velat knulla henna sen en dag bestämt sig för att göra det. Drar in henne i bilen, stryper henne, för henne till någon lada och förgriper sig på henne.

Hur är man funtat i huvudet när man tänker. MMmm henna ska jag våldta och döda. Tror folk att man kommer undan med det. Är det verkligen värt det? Bankrån och sånt begriper jag men att döda och våldta en människa med risk för livstids fängelse som straff, vafan?
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa
Det är ju typ 10 hus inom radien 500m från hos försvann. Hur fan kan det ta 1 vecka att hitta henne i en av dessa tillhörande byggnader? Inte alls ok.

Det har varit över 1000 personer på plats och letat, det om något borde bevisa det inte är så lätt som du tror. Men visst kan jag hålla med om att större intresse riktats mot husen MPS och frivilliga kunde säkert kartlagt hus bättre. Men hade det hjälpt? Om LH legat invirad i en matta i ett hus tror jag inte hon hittats snabbare ändå.

En fb-mobb hade säkerligen letat igenom alla husen inom en radie på 500 meter, utan misstanke eller order om husrannsakan från åklagaren. Polisens arbete fungerar inte så. Anders Eklund blev misshandlad på fängelset och jag förutsätter att dessa GM blir ordentligt misshandlade på fängelset.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenTango
Svensk Polis är såååå sega!

Alla som sett Perry Mason, John Drake etc. vet att man genom att använda cirkeldiagram snabbt betar av närområdet.

Hur ofta läser vi inte om att en försvunnen hittats några hundra meter från platsen dom befunnits sig på innan försvinnandet. Att dom inte lär sig göra rätt nån gång - svenskt så det förslår.

Vet någon exakt hur stort område som betades av de tre första dagarna innan man kallade in mps? En kvadrat km? Mer eller mindre? Sitter på iPhone med krackelerad ruta medan pcn står och väntar hemma.. Så kartor och dylikt kan jag ej titta på
2015-06-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
OM de nu va dessa, men troligen. Verkar som polisen har bra med bevis för att knyta dom. Nä tror inte heller detta var planerat, skulle va intressant att få reda på hur länge dom har bott där. Ja uppfattar de som att dom bott där sen dom började renoveringen och hyr under tiden arbetet pågår. Men de e klart de räcker ju med typ 1 vecka för att göra sig bekant med området, och att dom kände till att den eventuella mordplatsen inte va speciellt välbesökt. Men tror inte på rånmord och sånt. utan att de fortfarande kan handla om att en av männen va attraherad av henne och spanat in henne. Hur som helst, de e sjukt, de e för jävla tragiskt. och som nån skrev här tidigare. man har följt detta så enormt mkt och de känns som de e ens egna syster som mördats

Planerat eller inte, eftersom de är anhållna för MORD och inte dråp bedöms de haft uppsåt att döda Lisa.
2015-06-13, 10:22
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumanpuma
Många har missuppfattat det här med gästarbetare, det är alltså INTE invandrare utan folk från EU som är här och arbetar...

Hur kan det missupfattas, bägge är ju här för billig arbetskraft...
2015-06-13, 10:22
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Jag tycker vi ska undvika utsvävningar om hur, var och huruvida LH blev våldtagen eller ej, innan vi har fakta från polis och media. Av respekt för föräldrar och den avlidna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in