Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 09:38
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyflugan
Jag kan tänka mig att männen suttit och supit till när de jobbat i ladan, sett att Lisa var sist ut och helt sonika gått dit o hämtat henne.

För hade det varit planerat så lägger man väl inte en mördad person i ett stall/uthus i närheten o knatar hem som inget har hänt?

Förmodligen har den 30 åriga kvinnan som är gift med en av männen varit hemma och visste inte ett skit innan de kom hem.

För inte ens en analfabetiskt öststatare kan ju vara så jävla dum att kasta grejor från offret omkring sig o sen gömma kroppen i närheten?
Ev droger kan de ha tagit.

Hennes familj får leva med en klump i magen o ångest under många år framöver =(

Kan ju vara att det inte var meningen att hon skulle dö (iaf inte vid den tidpunkten) och att GM drabbades av panik (tex så kanske förberedelser för att gömma kroppen inte var klara).

Folk som har begått grövre brott tex mord gör förvånansvärt ofta totalt korkade saker i sina försök att dölja brottet/gömma liket. Även personer som normalt anses väldigt smarta.
2015-06-13, 09:39
Medlem
Vet ej ifall någon har länkat, men aftonbladet är live:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20957250.ab
2015-06-13, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archimedesx
Har följt denna händelse sen i söndags och även läst allt som skrivits i tråden.

Tror aldrig jag mått så dåligt av en nyhet som den som kom igår kväll att en avliden person hittats. Kan inte ens föreställa mig hur de anhöriga mår. Är så otroligt arg, ledsen och förtvivlad över det som hänt.

Att personerna är anhållna för mord och inte dråp visar ju också på att de hade uppsåt att döda Lisa, vilket gör det ännu mer vidrigt.

Hoppas att de inte förgrep sig på henne och att hon bragdes om livet på ett sätt som minimerade lidande. Visar det sig att de förgripit sig på henne och skändat hennes kropp vet jag inte vad jag gör. Hoppas verkligen inte heller att hon suttit vid liv där vid Martorps gård flera dagar för att senare avlida strax innan polisen kom.

Hoppas de vidriga as som gjort detta får sitta resten av sina liv i ett riktigt pissigt fängelse i sitt hemland och att all livsglädje och frihet tas ifrån dem för all framtid. Vill inte att en enda svensk skattekrona ska gå till deras uppehälle i svenskt fängelse.

Vila i frid Lisa Holm, du togs ifrån denna jord alltför tidigt.

Kommer aldrig glömma denna händelse.

Och till slut, vad har fri rörlighet inom EU tillfört Sverige som är positivt? Svart otäck arbetskraft från öst och tiggare är det enda jag ser.

Tyvärr så tror jag inte att hon suttit vid liv vid Mantorpsgård, då hade det förmodligen varit "lättare" att identifiera henne och eventuellt hade det inte behövt ha en förundersökning hela natten för att nu lämna besked om att det är Lisa.
Nu när det tragiska har hänt och alla är i chock, kan man väl förvänta sig något värre när det gäller dödsorsaken och vilka skador Lisa hade.. :/
2015-06-13, 09:40
Medlem
Voyaflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Inte ens det behövs alltid. I detta fall kan polisen exempelvis åberopa polislagens 21 §.

I detta fall är det troligen åklagare som fattat beslut dock, eftersom åklagare sannolikt varit stand-by hela tiden för just detta fall.

Man kan inte "åberopa" paragraf 21 på 10 olika boende, du kan lyckas med det i ett fall eller två som max och då med det jag skrev tidigare. Det är inte ett jävla hamburgarkort där du får 10% rabatt. 21:an får inte in dig i 5 olika boenden t ex. Så man får välja sina saker helt enkelt, det är så lagen är uppbyggd för att man samtidigt inte ska köra över medborgare. Lyssna nu på vad jag säger, det är ingen diskussion för att jag vill ha rätt. Lagen är så bara.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menaren
Aftonbladet skriver om huset där polackerna bodde.

"Den ska ligga omkring 300 meter från kaféet där Lisa Holm jobbar"

Var det 300 m eller 3 km?

Såhär ser det ut med avstånden enligt eniro, stenhuset är bostaden där dom greps, maskinhallen är där kroppen troligen hittats

https://minfil.org/65Mci5beb0/Kartalh.jpg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Dom behöver ha misstanke om brott och ett polis-legg, sen kliver dom på.

Misstanke om brott kan vara i princip vad som helst.
Helt fel. Vad som krävs och vilken nivå regleras i RB28:1 samt vem som beslutar i RB28:4. Angående att bara kliva på så kan inte polisen göra det utan beslut utan endast i fara i dröjsmål vilket inte föreligger i något fall här, RB28:5.
2015-06-13, 09:41
Medlem
Som jag har förstått det så har någon (förmodligen en av de misstänkta) gett sig ut och spritt ut Lisas saker i de områden där polisen redan har sökt, rena idiotin eftersom polisen då förstår att gm finns i närheten och följer polisens rörelser.

Hur ofta sker det att vi får veta identiteten på en eftersökt/död person så fort? Tänker att kroppen kanske inte legat allt för länge då det ändå varit rätt så varmt i de södra delarna av landet med 20-25 grader de senaste dagarna.

Hur snabbt bryts mjukdelar mm ner?

Avstår gärna alla spydiga besserwisser kommentarer (som det finns många av på Flashback) då jag faktiskt inte vet det jag frågar och någon här förmodligen har bättre koll.
2015-06-13, 09:42
Medlem
svenabs avatar
På bilder såg det ut som om polisen letade i en gödselcistern efter kroppen. Om det var där de fann kroppen kan det förklara osäkerheten om identiteten.
2015-06-13, 09:42
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Jag med flera andra kloka flashbackare, påpekade redan på måndagen att det rör sig om Öststatare av någon typ. Någon nämnde till och med redan i måndags gästarbetarna som bor i närheten. Polisen och media osv som kastat skit på oss flashbackare borde lyssnat på oss tidigare, då hade Lisa redan hittats efter nån dag. Men halva flashback envisades om att likt en pöbel anklaga och jaga svenske twittermannen JV som endast begått det grova brottet att visa kuken på twitter. De flesta som ville se han som GM var antagligen på vänster sidan, nu ser du samma folk beklaga sig över att flashbacks fördomar bekräftas återigen. De som nu säger "etnicitet på gärningsmännen spelar ingen roll det kunde lika gärna varit svenskar"
Anledningen för att denna tråd fått skit är ju uppenbart, 90% flum och resterande logiskt tänk. Jag menar polisen spenderade tid på att söka upp en hemlös person som folk tog från ingenstans i denna tråd...så denna tråd har gjort mer illa än något annat.
2015-06-13, 09:43
Medlem
kakburks avatar
Det är inte troligt att det var en trafikolycka med dödlig utgång som de försökt dölja. Mopeden var ju oskadd.
Det är heller inte troligt att det handlar om ett rån som gått snett. Varför skulle de "äta och skita" på samma ställe?

Jag tror det handlar om ett sexualbrott där hon bragts om livet för att inte kunna vittna och med tanke på hur irrationellt förövar(na) betett sig med spridning av tillbehör samt gömt kroppen i närheten tyder på ett impulsdåd av en påverkad GM.

Det är många av oss som mår dåligt av vad som hänt och jag är inget undantag. Jag erkänner att jag fällde en och annan tår och hade svårt att sova i natt.
Det är så jävla orättvist.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Dom kommer visas i Aftonbladet/Expressen utan maskering för att visa för allmänheten att vita människor är farliga, ung. som Anders Eklund eller Hagamannen.
Vad ser dessa personer ut till att vara:

https://www.facebook.com/maciej.janowski.7568
polska.
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pancoitaliano
Helt plötsligt blir alla helt berörda och känslosamma, ska skriva snyftinlägg om hur underbar en människa de aldrig träffat var.
För i helvete, brott och mord sker hela tiden...

Många har blivit väldigt berörda av detta fall. Tror många kan känna igen sig då det var en oskyldig ung flicka som bara försvann, ganska mystiskt. Många är i den åldern, många har barn i samma ålder, dessutom hände det på en plats där det aldrig hänt något liknande förut. Och att de sedan visade sig att hon var död och inget synligt motiv finns gör saken bara värre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in