Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Finns just nu på Expressens första sida. Man dock väldigt noga med att bara maska själva ansiktet så alla ska tro att det är vanliga svenskar och inga invandrare.
Strunt. Ansiktet maskas alltid om personen inte är dömd, eller efterlyst. Kan man se på ansiktet om någon är polack, litauer eller svensk?
2015-06-13, 09:06
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Hur i helvete kan polisen INTE söka genom byggnader SÅ nära hennes arbetsplats? Är det ett skämt?

För att du tror att det är som på film eller? Att man slår in dörren och går in överallt där det är låst och man har lust?
Vi lever i Sverige. Myndigheterna ska följa lagar och regler.

Också trött på att alla som tror att polisen kan slänga ur sig att det är Lisa de hittat död bara sådär utan vidare (även om dom ser och förstår att det är hon) Är ni pårökta allihop som inte får ihop varför?

Ni förstår ju inte hur rättsväsendet fungerar och måste varit medlemmar här i tre dagar högst.
2015-06-13, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu är det bekräftat att det är EU-migranter:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab

Enligt uppgift till Aftonbladet är de tre utländska gästarbetare.

Det satt långt inne. Hur ska man hantera detta?

Den där uppgiften fanns redan i går kväll, i medierna alltså. Hur man hanterar det? Tja på samma sätt som om det varit tre svenskar, tre amerikaner eller tre afrikaner. När det handlar om tre marsianer kan man börja diskutera hur man ska "hantera det"...
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Jag förstår att polisen sagt till Missing People att endast söka i övergivna byggnader för annars så begår sökarna ett brott och polisen kan inte uppmana personer till att begå brott.

Sen kan man tycka att det är tråkigt hur som helst att det var så pass nära ändå.

Det jag dock blir förbryllad över är att det har ju varit spårhundar och ev likhundar där och det verkar inte vara de som fått upp ett spår. Det har även varit olika hundar och då bör man ju tycka att någon av dessa fått upp ett spår. Nu vet jag inte hur länge en person måste vara död för att en likhund ska känna spår men jag tror att likhundar bara kan spåra döda personer.

Att hundarna inte fått upp spår bör kunna kopplas till att hon fraktades med bil en bit, död eller levande.
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Därför det krävs en order om husrannsakan utfärdad av en domstol, och detta i sin tur kräver skälig misstanke om brott samt tar tid att få fram i idiot-byråkratiska Sverige a la 2015.

Skitsnack, snuten kan i princip gå in varsomhelst närsomhelst och detta beslut tas av poliserna som är på plats. Du har kollat på för många Hollywood filmer.
2015-06-13, 09:08
Medlem
Midnightcamis avatar
Jag vet inte vilket ord jag ska söka på för att hitta svaret på min fråga så here goes;
- Vad är det som gör att folk tror att GM är polacker och hur pass säkra är man?
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Strunt. Ansiktet maskas alltid om personen inte är dömd, eller efterlyst. Kan man se på ansiktet om någon är polack, litauer eller svensk?

Nä. De gick ut med bild på t.ex. Ragnar Nilsson och Anders Eklund på en gång, medan de bara var misstänkta.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightcami
Jag vet inte vilket ord jag ska söka på för att hitta svaret på min fråga så here goes;
- Vad är det som gör att folk tror att GM är polacker och hur pass säkra är man?

Hårfärgen och att svartjobbare inom bygg och jordbruk oftast är polacker?
2015-06-13, 09:09
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Nej det maskas inte alltid. Ofta men inte alltid, ibland tycker media(AB) att det ligger i allmänhetens intresse att visa upp någon ostraffad person. Ex någon ung kille som slog i ihjäl styvsystrar och ev pappan för några år sen om jag inte minns fel. Anders Eklund visades innan han blev fälld.
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Nu är du ute och cyklar längre än de krakar som cyklar Vätternrundan detta dygn. Att titta på amerikanska deckare leder icke till kunskap om det svenska rättssystemet. Beslut om husrannsakan fattas normalt av åklagare, men kan även fattas av polis vid vissa situationer. Åklagare finns tillgänglig 24/7.

Ja, men troligtvis har man inte haft underlag för en husrannsakan förrän att man har spårat upp dom misstänkta. Eftersom vi lever i ett rättssystem där man inte får göra hur som helst (trots att det ibland vore skönt om dom kunde) så är det tyvärr så att sånt här kan ta tid.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
För att det är riktigt många byggnader överallt och det är inte bara att stampa in någonstans.

Vem har sagt någonting om att stampa in? man frågar om lov först och om någon nekar tillträde i det läget så får man skaffa tillstånd. Men vem skulle neka tillträde?

Citat:
Det är helt klart olyckligt, men polisen har inte gjort något fel här.

Det är fullt möjligt att vara kass utan att göra fel.

Citat:
Sluta gnäll om saker du inte har en aning om. Man har följt spår, och mig veterligt gjort det man ska göra i rätt ordning. Saker tar tid.

Kolla själv på bilden. Menar du på allvar att det skulle vara svårt att söka genom de 250-300 byggnader som finns betydligt snabbare än 4-5 dagar?

Hade de haft nåt i skallen, så skulle de ju dessutom ombett boende i närheten att kolla igenom sina egendomar.

http://s12.postimg.org/j6lzyuh0d/karta.jpg

https://goo.gl/maps/J1Ftu
2015-06-13, 09:10
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hund-Cirkus
Förmodligen ett våldtäktsförsök som gick snett. Och slutade med att GM tystade ner henne för gott. Frågan är hur långt de hann komma.

Det skulle vara intressant att veta om man hittade henne med hjälmen på eller inte.

Vilka vidriga kräk!
Det lär nog inte stannat vid försök till våldtäkt.
Flickan lär ha utsatts för sexuella övergrepp av polackerna i ladan givetvis, sannolikt av bägge männen.
Knappast kan slikt slödder låta bli en vacker svensk flicka som de annars aldrig skulle ens få ta i.
Vi får hoppas att detta inte pågick alltför länge för flickans skull.
Hon lär troligen slagits sönder till oigenkännelighet av polackerna med tilhyggen eller stenar efteråt i ett naivt försök att försvåra.
Vi får väl hoppas på hämnd den här gången då pappan har militära kopplingar, inte för att jag tror på det men jag skulle älska att få höra om några år att polackerna blivit slaktade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in