Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Så jävla vidrigt att en oskyldig tjej på 17 år blir mördad på detta sätt. Att det just blev Lisa som blev offret är nog bara otur. Blir äcklad och förbannad på att såna här människor som gör sånt går fritt i samhället

Är ju rätt svårt att dom går fria innan dom gör nåt?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Jo deras granne som bor i samma hus har sagt att det är gästarbetare från Litauen. Han är väldigt förvånad om de har begått något brott mot Lisa "de är ju så trevliga och sociala" samtidigt som han säger att det är svårt att prata med dem p.g.a. språket.

Vart har grannen sagt detta?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Så jävla vidrigt att en oskyldig tjej på 17 år blir mördad på detta sätt. Att det just blev Lisa som blev offret är nog bara otur. Blir äcklad och förbannad på att såna här människor som gör sånt går fritt i samhället

"detta sätt"? Känner du till detaljer som ingen annan har någon info om? Kan du utveckla? Har du källor inom polisen?

Eller fantiserar du bara och låter dina fantasier bli en sanning?

(detta inlägg kunde skrivits till 95% av folk i tråden - j-a muppar.. godnatt)
2015-06-13, 03:18
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Detta var presskonferensen: vi har hittat en kropp... det kan jag inte svara på. det kan jag inte svara på. det kan jag inte svara på. det kan jag inte svara på.

Jävla skitkonferens.

Ibland vet jag inte hur svenska polisen tänker. Kanske dom borde ta lite intryck från andra sidan pölen?

På en del presskonferenser så kommer det bara fram en person, läser från papperet, o sen säger vederbörande att han inte tar några frågor just då utan hänvisar till ett senare tillfälle ex som polisen gjorde, till lunch dagen därpå.

Det hade varit mycket bättre.
2015-06-13, 03:19
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nex.182
hittar dom en kropp i en skitliten by där en person nyss försvunnit och polisen, som inte gillar att uttala sig innan dom har fakta, tror det är Lisa.. så kan vi nog utgå från att det är Lisa.
Absolut, klart det är Lisa.
Polisen är dock alltid lite försiktig när det gäller massmedia.
2015-06-13, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
är dessa 3 anhållna för mordet? jävligt konstigt dom inte dumpade kroppen och Gömde sig under jorden ett tag

EDIT: får mig tro dessa kan vara oskyldig

Två anhållna för mordet. Men visst är det märkligt att dom fortfarande var kvar i området, har ju varit hur mycket folk som helst som åkt till och från området så hade ju inte varit problem för dom att sticka
2015-06-13, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Frågan är om inte polisen håller detta hemligt fram till rättegången?

Det är mycket möjligt. Men borde man inte få veta ungefär i vilket skick kroppen hittats? Om inte annat lär vi i alla fall få bekräftat att kroppen identifierats som Lisa.

Stämmer det att de tre anhållna är skyldiga tror jag inte det dröjer länge innan någon av de pratar och röjer alla tvivel om deras skuld. Också kan man just undra varför kroppen inte förts längre bort, kan de kanske ha tänkt att det kunde vänta ett tag, men sen inte vågat på grund av sökningen i omgivningen? Även kyligt som fan att de stannar kvar i området ända tills nu. Samtidigt hade det väl varit ganska suspekt om de lämnat stället just efter försvinnandet...
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Min teori
Hon sätter sig på moppen. Kommer på att hon måste lämna nycklarna i ladan. Går dit och smsar pappan under tiden. Tappar handsken. Går tillbaka till mopeden. Märker där att hon tappat handsken. Går tillbaka till ladan. GM uppenbarar sig i ladan i gång med att ta nyckeln. Hon konfronterar GM (hennes far är militär och hon har blivit lärd att stå upp för sig själv) de känner igen varandra och GM vet att hon vet att de arbetar i närheten. I tankebanan när GM tänker på sin framtid och hans anhöriga som bor tillsammans ser han ingen annan utväg än att hon måste bort. Hon kan inte berätta vad som skett då kommer de mista jobb, framtid och medel för att försörja anhöriga hemma. Han slår ner henne med något. Lägger henne i bilen och kastar ut saker som kan leda polisen till hnm. Kör henne till huset där de bor. GM1 hämtar sin bror GM2. Flickan lever fortfarande. De har en kortare dispyt och bär in flickan i huset. De kommer senare på att de inte kan ha kvar henne. Drar kroppen en bit från huset, har ihjäl henne. Kommer inte på var de kan lägga kroppen. Drar henne till bilen och kör henne till den andra ladan. Kvinnan får inte reda på något.

Vad fan ska dom gömma nyckeln i ladan för? Har du inte sett att dom renoverar den? Då skulle dom knappast gömma nycklar där med hantverkare springandes i ladan.
Medlem
http://www.swedensmostwanted.se/jasiulewicz-maciej ????????? kolla denna som någon postade nyss
2015-06-13, 03:21
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
http://www.swedensmostwanted.se/jasiulewicz-maciej

Denne kille stämmer på profilen, utseende ,namn, ålder.
Längd? Var polisen en 2.10 best som tog honom i nackskinnet?
2015-06-13, 03:21
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
http://www.swedensmostwanted.se/jasiulewicz-maciej

Denne kille stämmer på profilen, utseende ,namn, ålder.

Alltså en internstionellt efterlyst polsk medborgare som jobbat i en ladugård i Sverige...

Noll gränskontroll
2015-06-13, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
http://www.swedensmostwanted.se/
Personen dem menar finns med på denna lista, inte någon speedway förare direkt...
Är det Maciej (Wanted by the judicial authorities of Poland for prosecution / to serve a sentence)?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in