2015-06-11, 13:21
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejfnar
Nej, det är jävlit onödigt att toppa auto´s!

Finns folk som har lyckats senast jag gjorde research men generellt så stressar det plantan för mycket och man tappar utdelning i slutändan
Citera
2015-06-11, 17:00
Medlem
Utomhus123s avatar
Va ute och kikade idag, till min stora förvåning har den uppkäkade plantan återhämtat sig sjukt bra på en vecka.

För en vecka sen såg den ut så här http://imgur.com/tvmerOZ

Nu ser den ut såhär http://imgur.com/a/LMICN#0

Dom andra är dom små som kikade upp ur jorden för 3-4 dagar sedan

Nu börjar det ju kännas möjligt igen

Lurar lite på vad det är som gör att "mönsterbladen" är lite gulnande, för lite näring är det som jag fick fram på googlingar men om när dom inte blir helt gula utan bara lite åt det hållet så att säga. Lät dom stå utan vatten nu i 4 dagar tills jorden blev torr, och vattnade igår med en 10 del urin så får vi se om det hjälper eller stjälper. Med så svaga doser lär jag inte ha ihjäl något iallafall
Senast redigerad av Utomhus123 2015-06-11 kl. 17:03.
Citera
2015-06-11, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Jaha, då har man gjort det klassiska noob misstaget, för mycket näring. Gula spetsar på bladen. Fick plantera om dom direkt och hoppas att dom återhämtar sig.

6 sista fröna förgrodda och satta i krukor idag kommer ha dom inomhus tills dom tittar upp då dom senaste 4a så ser det bara ut som en klarar sig.

Tur man beställde extra från dansken ..

du behöver inte extra näering ute bara bra gjord räcker, det blir overkill som du ser, skaru lägga näring då äre på blom fasen och det ska vara så lite som möjligt, 0.5 typ per 10 liter om inte mindre.

Nu undrar jag, Hur ligger Datum i stockohlm typ, är det passerat för veg?. det känns som att det är kanske 2-3 veckor kvar , man får hoppas lite mer
Citera
2015-06-11, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Va ute och kikade idag, till min stora förvåning har den uppkäkade plantan återhämtat sig sjukt bra på en vecka.

För en vecka sen såg den ut så här http://imgur.com/tvmerOZ

Nu ser den ut såhär http://imgur.com/a/LMICN#0

Dom andra är dom små som kikade upp ur jorden för 3-4 dagar sedan

Nu börjar det ju kännas möjligt igen

Lurar lite på vad det är som gör att "mönsterbladen" är lite gulnande, för lite näring är det som jag fick fram på googlingar men om när dom inte blir helt gula utan bara lite åt det hållet så att säga. Lät dom stå utan vatten nu i 4 dagar tills jorden blev torr, och vattnade igår med en 10 del urin så får vi se om det hjälper eller stjälper. Med så svaga doser lär jag inte ha ihjäl något iallafall

Det ser bra, , klipp den där halva blad som ligger under, den kommer bara ta ork och energi från resten av plantan.

Klip cirka 0.5 cm från insidan så att den inte växer igen.
Citera
2015-06-12, 00:37
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
du behöver inte extra näering ute bara bra gjord räcker, det blir overkill som du ser, skaru lägga näring då äre på blom fasen och det ska vara så lite som möjligt, 0.5 typ per 10 liter om inte mindre.

Nu undrar jag, Hur ligger Datum i stockohlm typ, är det passerat för veg?. det känns som att det är kanske 2-3 veckor kvar , man får hoppas lite mer
Jo men dom har fått så mycket sol nu så jag tror inte det är väl med lite extra N nu i vegg faktiskt

Stockholm har jag ingen koll på men skaffar du snabba autos ska du väl hinna klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
Det ser bra, , klipp den där halva blad som ligger under, den kommer bara ta ork och energi från resten av plantan.

Klip cirka 0.5 cm från insidan så att den inte växer igen.

Du menar som en fim eller ? känns dumt att skapa fler sår på den plantan ?..
Citera
2015-06-12, 15:18
Medlem
Vad ska man ha för jord till autoblomning som ska ut efter 2 veckor i de fria! ? Dvs haft såjord först
Senast redigerad av Olof1 2015-06-12 kl. 16:00.
Citera
2015-06-12, 16:32
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olof1
Vad ska man ha för jord till autoblomning som ska ut efter 2 veckor i de fria! ? Dvs haft såjord först
Dvs du orkar inte läsa alls utan vill ha personlig direkt riktad information. Det är slött som fan och din tid är inte värd mer än andras tid. Läs och lär. Såjord suger för autos ivf. De behöver mer näring.
Citera
2015-06-13, 01:32
Medlem
Har haft lite fuck ups. Tror ni jag hinner köpa på mig några nya AF strains och köra i en bädd eller är det helt kört? I zon 2-3 kan tilläggas.
Citera
2015-06-13, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Har haft lite fuck ups. Tror ni jag hinner köpa på mig några nya AF strains och köra i en bädd eller är det helt kört? I zon 2-3 kan tilläggas.

Beställ redan nu!
Citera
2015-06-13, 12:19
Medlem
Ang när man optimalt ska skörda (vilket förvisso kan bli svårt utomhus i vårt land) och vad 10L sa om att honan ska se ut som en trött gammal, hängig dam när hon ska plockas:

http://imgur.com/gallery/hWzgfra
Citera
2015-06-13, 13:03
Medlem
Tänkte dela med mig av bilder utav min odlingsplats.

Har byggt 2 pallkragar kring några plantor, som skydd mot sniglar. Pallkragarna har ett litet sidtak på utsidorna - takets funktion är att skydda trädgårdskalket, som ligger därunder, mot regn. Kalket är där för att repellera sniglar.

Lade lite jord på pallkragens sidtak för att dölja den vita färgen som det var målat i.

Har även använt snigelgift baserat på järn, som även går bra att ha i trädgårdsland.

Nät finns draget runt hela platsen mot tex rådjur!

Hoppas på en fin, varm och avkopplad sommar!

Här är elva bilder:

http://imgur.com/2G0vPRX,RAAzzNo,zSunMZV,JSCS4lb,2R3ZA6g,3PP4stS,ZT oiybB,9xaRad8,vVpblEE,ELwd1Vl,fHwMaQD
Senast redigerad av Lejfnar 2015-06-13 kl. 13:08.
Citera
2015-06-13, 13:58
Medlem
10Ls avatar
Nu har jag börjat rycka hanar. Tog ett tiotal idag så nu är det regelbundna besök en tid framöver som gäller. Så även ett par tidiga honor. Tjitjing nu rullar det ut.
Till er som gjort bäddar enl mina instruktioner stressa inte ihjäl över vattning nu utan se till att jorden är väl täckt så går rötterna ner och löser det själva. Under den extremt våta period vi haft så har de utvecklat ett ytligt rotsystem och det behöver nu gå ner på djupet. Vattna först när de slokar rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in