Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejjninthuess
Det fanns en stökig kille där på lördagen. Någon här påstod att det var den Johan V som pratades om i början av tråden. Han skulle ha förhörts av polisen. Och förmodligen har han alibi, och släpptes. Men om det ändå skulle vara han, så är han tillräckligt smart för att inte göra något utan fixa alibi. Så jag tycker polisen ska dubbelkolla hans alibi, ifall det var han som var den stökige gästen..

Jo jag hörde att nån var där på lördagen men jag letar mera efter en person som kommit dit regelbundet under flera veckors tid och kanske bara suttit där ensam eller sådär, det borde någon i personalen reagera på och komma ihåg.

Om det nu är ett stalker-psykfall. Mycket tyder ju på att det var planerat, det där stället är inget man bara "åker förbi" och GM måste haft koll på att LH åkte moppe just den dagen annars hade ju LHs pappa dykt upp.
2015-06-12, 16:22
Medlem
Unpredictables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Nån i sökgruppen sa hjälmen var hittad med hål i

Länk till "Sökgruppen" Tack.
2015-06-12, 16:23
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amfibie
Hur fick ens GP reda på detta? Om man nu jobbar inom SOG borde det vara hemligstämplat till och med för Polismyndigheten?
Inte en janne på den alltså. Någon kanske glappar käft?
2015-06-12, 16:24
Medlem
Rebell4evers avatar
Min teori är att Lisa känner GM, eller åtminstone känner vid namn.

"Någon" i Ex-pojkvännens vänskapsled, ELLER Lisas vänners kompisled, som har haft ett mycket gott öga till Lisa under en längre tid, och har fantiserat mycket om "en natt" med henne..

En "någon" som är olyckligt kär och förmodligen redan fått nobben av Lisa "en gång för mycket", så att säga.

"Någon" som har insyn och tillgång till avgörande information om hennes vanor, schema, arbetstid, vem hon jobbar med vid vissa tider, att hon åkte moppe just denna dagen, förmodligen spanat tidigare på dagen och upptäckt att moppen stod avsides mot de andras fordon (som jag uppfattat det) etc..

Denne "någon" finns i hennes närhet, bland hennes vänners vänner, eller ex-killens vänner.

Detta skulle förklara varför det inte finns tecken på strid utanför ladan, där moppen stod. Hon känner GM!!

Teorin vacklar lite dock, med tanke på fyndens spridning, om det nu inte är så att GM drabbats av en fullständig panik efter sitt dåd, och helt ogenomtänkt försöker kasta bort bevis till både höger o vänster för att förvilla polisen........

Denna teori kan man bekräfta eller avfärda enkelt genom att börja fråga ut Lisas vänner, arbetskompisar, klasskamrater, expojkvännen om de känner till eller har hört om någon som varit lite "väl" intresserad av Lisas förehavanden, ställt frågor om Lisas vanor, arbetsschema etc..

Min teori går djupare och är mer detaljerad än så här, men orkar inte posta hela då den ändå drunknar i diverse avföring och Isis sexslav - "teorier"...

Jag hoppas dock att hon hittas vid liv, men åtminstone hittas överhuvudtaget, för familjens skull.
Medlem
Sternococktails avatar
Sjöroboten kan omöjligen se 40 m ned i vattnet - inget vatten i vårt land har väl 40 m optisk sikt. Vänern knappt några meter beroende på årstid och botten - småsjöarna kan ha mindre än 50 cm. Däremot kan roboten dyka till 40 m - vilket räcker mer än väl här. Reservation för sikten ifall den har radar eller hi-tech sonar eller liknande.
Vad jag bygger på:
Kuriosa:
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Jobbar Lisas pappa på P4 i Skövde eller K3 som ligger i Karlsborg?

/ Leif
2015-06-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Hörde att Missing People kallat in en dykare och två hundpatruller.

Knappast troligt att missinpoeople gör det nej.
Avslutad
3dje försöket!!! Kan någon ringa in angående detta ställe? CITERAR MIG SJÄLV FRÅN IGÅR! Uppfann detta ställe.. "http://www.geocaching.com/geocache/G...otatiskallaren Ingen som tipsat polisen om detta typ?"

Det är i det området verkar det som. Flera i tråden som håller med om att det skulle vara en möjlig location. Snälla tipsa någon och svara på detta när ni väl gjort det.
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Hur fick ens GP reda på detta? Om man nu jobbar inom SOG borde det vara hemligstämplat till och med för Polismyndigheten?
Just det, vad drar du för slutsatser? Knappast SOG hur gärna fåntrattarna här i tråden vill det!
Medlem
ejibruks avatar
Citat:

Identiteten på dom personer som jobbar i SOG är hemligstämplat med hänsyn till rikets säkerhet. Har GP fått tag i den uppgiften att han faktiskt är verksam där så det är ett lagbrott: 'Obehörig befattning med hemlig uppgift'.
2015-06-12, 16:26
Medlem
Om vi ser på must/sog spåret kan det ha att göra med detta?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20405629.ab

Mannens släktingar som hämnats eller kanske rent av al Qaida.

Nu är detta spekulationer och inget annat.
2015-06-12, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulpi
Lägg ner.

Lägg ner vad? Varför skulle det vara otroligt IFALL det nu var ett hål? Hur skulle det hänt annars, hon tog av sig hjälmen och borrade ett hål själv i den eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in