2015-06-12, 13:54
Medlem
Vet att det finns olika sorters skal för Iphone. Min mamma köpte ett skal där skalet är gummi liksom. Man kan böja skalen när det inte är på mobilen. Skyddar verkligen detta skal lika bra som om jag har hårdare skal?

Kostade 149 kr detta skal.
Citera
2015-06-12, 15:03
Medlem
Yoshi.crews avatar
Jag tror det skyddar lika bra. Eftersom glaset på skärmen ligger så ytligt och hårda skal knappt går över framsidan av mobilen så är det ändå möjligt att få sprickor där. Det är väldigt svårt att säga, mjuka skal går ju lite över skärmen som kan skydda, jag tror det kvittar om man ska jämföra så. Vill du skydda mobilen är det istället bättre att skaffa ett mobilfodral eller ett sånt skal som man kan stänga.

149kr är ganska dyrt för ett sånt skal också, hade för mig att det brukade kosta typ 69kr. Jag tror verkligen inte det spelar någon större roll om man ska jämföra så. Allt beror på hur du tappar mobilen. Gummit gör ju också lite så att mobilen inte glider av handen så lätt.
Senast redigerad av Yoshi.crew 2015-06-12 kl. 15:06.
Citera
2015-06-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Jag tror det skyddar lika bra. Eftersom glaset på skärmen ligger så ytligt och hårda skal knappt går över framsidan av mobilen så är det ändå möjligt att få sprickor där. Det är väldigt svårt att säga, mjuka skal går ju lite över skärmen som kan skydda, jag tror det kvittar om man ska jämföra så. Vill du skydda mobilen är det istället bättre att skaffa ett mobilfodral eller ett sånt skal som man kan stänga.

149kr är ganska dyrt för ett sånt skal också, hade för mig att det brukade kosta typ 69kr. Jag tror verkligen inte det spelar någon större roll om man ska jämföra så. Allt beror på hur du tappar mobilen. Gummit gör ju också lite så att mobilen inte glider av handen så lätt.

Skärmen har shield redan. Syftar mer på mobilen runt om skärmen, baksidan osv.
Citera
2015-06-12, 19:12
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonsa
Skärmen har shield redan. Syftar mer på mobilen runt om skärmen, baksidan osv.

Jaha, då ska det inte spela någon större roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in