Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 12:10
Medlem
meas19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Källa på det ?

Dubbelmordet i Norrköping, Styckmordet i Umeå är ngra...
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Gubben som blev intervjuad DAG 1 av sökningen sa att han hittat hjulspår i vegitationen runt dammen.
Det var DAG 1.
Absolut skandalöst om hon hittas där.

Hjulspåren hade väl gjorts av en person som var ute och letade efter henne?

Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Någon som sitter på intervjun med caféägarinnan?
I trådstarten finns diverse länkar, en länk heter något i stil med "länksamling". Kika där.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Fy tusan så hemskt.

Kikade lite på Expressens artiklar och bilderna, där ser man missing pipel (som dom själva uttalar det) går på cirka en meters avstånd med solbrillor? Hur kan man gå en "skallgång" med brillor ens? Inte nog med det, flertalet om inte majoriteten är pensionärer med en försämrad syn och gråstarr. Dom kan ju missa något på marken då solbrillor kombinerat med synfel inte gör så mycket nytta vid ett sådant här sökande. Dom ska leta efter föremål och inte ut och plocka svamp i skogen.

MP skannar av samma område två gånger med olika personer. Att någon letar är ju bättre att ingen letar tycker du inte?
2015-06-12, 12:11
Medlem
Snabel-as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Skulle du kunna nämna några historiska exempel?

Polaren som pluggar till polis berättade att vid fallet på Öland för några år sedan när en person med initialerna DS blev knivhuggen till döds på midsommarafton, att polisen då hade 2 misstänkta som de övervakade. De gick ut i media med att de var nära ett gripande, eller liknande, fast så inte var fallet. Då började de 2 misstänkte GM sms och ringa varandra konstant.

Så jo visst finns det.

Kommer inte ihåg exakt ordagrant hur det gick till. Men det verkade ju funka denna gång.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Är det idag vi hittar BO?
Vad tror ni?

Kanske, kanske inte. Dock ej levande vilket många vill tro.
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vi vet att hon blivit överfallen vid hennes parkerade moped, då bör också sökarbete påbörjas därifrån och utökas eftersom i en radie som växer alltefter. Jag vet inte, men det verkar vara rörigt sökarbete ifrån början. Man väntade alldeles för länge med att ta in MPS som har möjligheter att söka av stora områden fort. Det är bara vad jag tycker.

Ja det är vad du tycker ja. Men det är lite trevligare att hitta en flicka vid liv. Att "slösa" några dagar på det hoppet är väl viktigare än att dyka i en damm efter ett lik som kommer ligga där imorgon med.
Medlem
Japp just nu söker dom febrilt i ett område då lär hon hittas ganska snart även special hundar söker där nu..
2015-06-12, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zapfer
Det är ju givetvis lättare sagt än gjort, men polisen borde (om dom inte redan gjort det givetvis) undersöka om det pågår bygg/renoverings arbeten i området (eller liknande). Min tanke var att gärningsmannen eventuellt kunde vara hantverkare eller dylikt som jobbar svart i Sverige under somrar osv och har gjort detta under några år. Han kanske har jobbat på orten innan och har en hyfsad lokal kännedom. Han har betraktat Lisa på lunch/fika pauser under ett par veckors tid och när arbetet är klart och han ändå är redo att lämna landet slår han till.
Kan ju självklart ha helt fel här men tycker det låter mer rimligt än en del andra förklaringar i tråden.

Men snälla du läs tråden. Ladan mitt emot caféet har och är under uppbyggnad. lite uppmärksamhet tack...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Hade polisen verkligen sagt om det fanns tecken på att hon blivit våldtagen, innan man hittat henne?

Säg att polisen med polishund igår hittade sperma-spår i ladan. Hade man berättat det?

Det vore ju bara mer plågsamt för föräldrarna osv? Ingen kropp, men tecken på våldtäkt liksom.
Nej det hade man inte kommunicerat utåt. Man hade troligtvis sagt att man har hittat DNA som tillhör BO, om ens det.
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Är det idag vi hittar BO?
Vad tror ni?
Jag tycker iaf att det rör på sig väldigt mycket idag!

Det verkar bli mer aktivit på platsen..men svårt att säga. Det känns som det bara går runt runt allting..det hittas visserligen mer saker hela tiden men polisen går bara runt känns det som.

Om hon nu finns i området, undra om hon blivit flyttad runt eller.. fan att man inte får veta vad dom hittat
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Ursäkta min ev ignorans, men finns det fler skäl till att JV avfärdats än att en enskild polisman sagt till media att ingen är misstänkt?

Det finns ju många skäl till att han inte är GM. Men som sagt motadtsen..?

Det man kan tänka sig är att han haft alibi. Det går inte att säga något säkert. Men det som vi kan teorisera över är att det rapporterats här att folk sett honom blir omhändertagen av civilpolis. Polisen har även gått ut med att de tog in en person som det pratats mycket om i sociala medier och att man släppt denna person utan misstanke. Uppenbarligen finns det anledning för polisen att inte tro att det är han.
2015-06-12, 12:13
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PicCoLini30
Vilken plåga hennes föräldrar måste gå igenom!

Har dem uteslutit att GM kanske var en arbetare ifrån Ladan som håller på renoveras? Ursäkta mig om de tagits upp i såna fall.

De kanske fel tråd ställa den här frågan, men påminner inte de här försvinnande ifrån en film eller tv-serie? Jag helt 100% säker på att en tjej med mopedhjälm som blir kidnappad av en förövare, inknuffad i en skåpbil.. Möjligen Wallander film eller Danska polisserien Anna phil... Jag skall skumma igenom alla dem, för jag vet att jag sett de här förut...

Om det är så att polisen gått ut med info om att dom tror att hon finns levande i närområdet så har dom MYCKET goda belägg för det, annars går de inte ut med sådan information av respekt för föräldrar och anhöriga. SÅ HOPPAS DE HITTAR HENNE VID LIV!!!!!

Och om de hittar henne vid liv hoppas jag att dom hittar GM som hängt sig i närheten!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in