Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 12:05
Medlem
Känns som om de försöker provocera GM. De har tidigare sagt att de inte kan berätta vad de gjort för fynd för att GM förmodligen lyssnar på polisen via media och nu går de ut med att de tror hon finns i liv i närheten. De hoppas kanske på att GM ska flytta på henne?

Hur pass mycket folk är där ute på natten? Skulle det finnas möjlighet att förflytta henne (med munkavel) utan att bli upptäckt?
Medlem
aomajgads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Håller med! Stackars kollegor som ska jobba på Caféet resten av sommaren. Skulle bli livrädd varje gång jag skulle stänga caféet.

Enligt person som jobbar där (minns inte om det var chefen eller en anstäld) så skulle dom stänga flera personer fr.om. nu
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneskjöld
Det känns som att spekulationerna och detektivarbetet i tråden, i förhållande till andra fall, innehåller väldigt sparsamt med kartläggning av BO:s liv och umgängeskrets. Om det nu inte rör sig om ett ärende där BO bara råkade vara på fel plats vid fel tillfälle och råkade ut för en ensam galning ā la Eklund, borde det ju vara där man hittar gärningsmannen.

Vad vet vi t.ex. om familjen och dess historik. Har familjen haft fosterbarn? Har syskonen kompisar, pojkvänner eller f.d. diton som visat intresse för BO? Har BO tidigare i livet vistats i Blomberg? Känner hon människor där? Har hon några klasskamrater som uppvisar ett annorlunda beteende? Var bor släkten? Har hon kusiner eller andra släktingar som tidigare begått brott? Har BO några fritidsaktiviteter i vilka hon kan ha stött på någon som fattat tycke för henne? Finns det ledtrådar bland hennes vänner på sociala medier?

Det har skrivits en del om detta i tråden:

* Pappa är aktiv inom militären. (högt uppsatt var det någon som sa)
* Finns ingen psykisk ohälsa
* Ingen kriminell bakgrund
* Verkar vara en skötsam och ordningsam tjej.
* Inget som tyder på att LH håller sig undan frivilligt.
* Inga tecken på suicid benägenhet.
2015-06-12, 12:06
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Oftast går GM i letargruppen, så kolla alla frivilliga
Kan folk sluta skriva oftast och göra det som att det är det allra vanligaste bland GMS, det har hänt ett flertal gånger men tror knappast att det är normen.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Exakt vilka var orden då? Citera tack. Jag tror dig om de sagt tydligt att de tror hon lever. Vad jag kan se anges bara att de tror att hon finns kvar i området. Det betyder inte att hon lever.

Tidigare har de sagt typ: "Utredningen är helt och hållet inriktad på att hon lever", vilket inte betyder något alls.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Jaaaa!!! Men hur i hela friden drar de den slutsatsen?!

Bara spekulationer från deras sida sa dom sedan... Men dom ska börja knacka dörr pga den misstanken.
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Skarpt läge nu samt nytt fynd

12:06 på Expressen.

Flertal bilar samt polishundar.

Edit

Antar att det KAN vara det fynd de pratat om i x antal timmar nu, om de upprepar sig något enormt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franky-D
Som jag skrev förut så tror jag GM använt hennes ena handske att lägga ut hennes personliga tillhörigheter med som villospår. Säkerligen den handske som ej hittats.
Men lägger till att jag tror att GM gjort det pga vinna tid så att Lisa hinner "försvinna" i vattnet.
Området de rapporterar om att hon kan finnas kvar i var väl en radie på 5km?

Generellt så har dem flesta kvinnor mycket mindre händer än en man, känns inte helt orimligt att det är en man som utfört dådet..

Hoppas att Polisen gått igenom alla kortdragningar ifrån kafeet dem närmsta dagarna, känns inte helt orimligt att GM har varit på plats och rekat innan han/hon genomförde dådet.
2015-06-12, 12:07
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Oftast går GM i letargruppen, så kolla alla frivilliga

Källa på det ?
Medlem
Citat:
Haha vilka teorier! Någon trodde att hon tagit med en matsäck och försvunnit frivilligt. Skulle hon då ha ätit sin matsäck på åkern 500-1000 meter från caféet och sen lagt en kabel?

Nej, men det kan bevisa att hon inte förts bort med bil, om fynden gjorts mitt i skogen exempelvis. Och om du blev bortförd under hot skulle du nog också vara nära att skita på dig...
Medlem
MarxistHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Alla spår leder mot dammen med hjulspåren som den här gubben pratar om;
http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3185155&utm_medium=sharing&utm_ source=permalink&utm_campaign=tv4play.se

Här är en bild som visar på hur spåren leder mot dammen;
http://www.bilddump.se/bilder/20150611173933-85.227.238.198.jpg

De måste börja dyka i dammen snarast möjligt.
Jag har en magkänsla som säger att hon har blivit dumpad i dammen.
Här ligger dammen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Så om inget indikerat på att hon skall ligga i dammen så ska man börja med att leta där, inte där fynd har hittats? Tror inte du förstår att man slåss mot klockan i sådana här fall...

Vi vet att hon blivit överfallen vid hennes parkerade moped, då bör också sökarbete påbörjas därifrån och utökas eftersom i en radie som växer alltefter. Jag vet inte, men det verkar vara rörigt sökarbete ifrån början. Man väntade alldeles för länge med att ta in MPS som har möjligheter att söka av stora områden fort. Det är bara vad jag tycker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in