Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anerexeus
En annan användare skrev att denne vid 22-tiden sett en BMW X3 bränna 200km på en väg mot eller från Caféet under söndagskvällen. På Lisas Vine ser man när (förmodligen) hennes familj åker på en utomlandsresa, och påväg dit kör de något som ser ut att vara en X3:a.. Alltså låg kanske hennes far vid 22-tiden o körde, han måste alltså kommit senare till caféet, eller varit påväg hem, men om han letat efter henne borde han kört saktare. Vem kunde kört denna X3a annars vid 200 en söndagskväll i dessa trakter?

AJ äger en BMW, men vet inte om märket var av X3 dock.
2015-06-12, 12:02
Medlem
zarrelitos avatar
Vad som talar för att hon håller sig borta av egen vilja enligt mig:
  • Utspridda fynd på stor radie
  • polisen tror hon finns i liv
  • polisen hävdar att det är möjligt att hon är kvar i området
  • hon har haft tillgång till mat/dryck via sitt jobb
  • sms kom 20 minuter efter att de sista personerna lämnat cafét - hon har haft tid att hämta dessa varor innan hon drar.

Vad finns det som talar för att hon har blivit bortrövad?
Vilken anledning finns det att en GM håller sig kvar i närområdet och kastar ut saker hejvilt?

Hoppas hon lever och mår bra, hoppas även att staten ger henne en fet räkning när hon lekt klart ute i skogen.
2015-06-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Fan vet jag, blev bara så SJUKT jävla glad av att höra det.

Må horungen som har henne inte döda henne bara.

Exakt vilka var orden då? Citera tack. Jag tror dig om de sagt tydligt att de tror hon lever. Vad jag kan se anges bara att de tror att hon finns kvar i området. Det betyder inte att hon lever.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anerexeus
En annan användare skrev att denne vid 22-tiden sett en BMW X3 bränna 200km på en väg mot eller från Caféet under söndagskvällen. På Lisas Vine ser man när (förmodligen) hennes familj åker på en utomlandsresa, och påväg dit kör de något som ser ut att vara en X3:a.. Alltså låg kanske hennes far vid 22-tiden o körde, han måste alltså kommit senare till caféet, eller varit påväg hem, men om han letat efter henne borde han kört saktare. Vem kunde kört denna X3a annars vid 200 en söndagskväll i dessa trakter?

Det var jag och min sambo som såg detta. Visserligen var det nere vid ljungskile...
Medlem
Citat:
menar du att flickan gömmer sig i skogen och skiter lite här och där, kastar omkring sina ägodelar och roar sig med att titta hur folk letar efter henne?

Nej, jag menar att fynd kan tyda på att hon/de förflyttat sig till fots och inte är bortförd i en bil till någonstans långt borta.
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Lite lustigt angående de två senaste sakerna som diskuteras i tråden.

1. Teorier om mobilen och hur den ev kan pejlas etc etc. Många skriver ungefär "men om hon loggat in på kik hade man ju kunnat pejla det".

2. Nya fynd som gjorts och som talar för att hon är kvar i området. Många skriver om kläder, färskt blod, kroppsdelar och allt möjligt.

testa att koppla samma 1 och 2 här så får man teorin att polisens nya fynd är just en påslagen och nypejlad mobil. (lite långsökt men konstigt att ingen gör kopplingen..)

Det är definitivt ingen påslagen mobil, hennes mobil är krossad de hittade en krossad skärm och mobilfodral de första dagarna.

I det senaste nytt så sägs det klart och tidigt att det är nya fynden som är hittade söder om kafeet, samma riktning som samtliga fynd alltså. Skulle tippa på att de har hittat hjälmen eller någon del av hennes klädesplagg.
Medlem
meas19s avatar
Oftast går GM i letargruppen, så kolla alla frivilliga, därför dyker det upp saker lite varstans och hundarna får ingen vittring för Lisa har inte varit där
Senast redigerad av meas19 2015-06-12 kl. 12:07.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Var verkligen vamten inne i ladan när den hittades eller bar greven ut den?
Tänkte genast på när han intervjuades att det var ju inte så smart att ta med handsken och fråga om den var intressant. I min hjärna tänkte jag då "tänk om han är inblandad"
2015-06-12, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Den enda damm jag kan se vär att dyka i är väl den här:
58°33'36.92"N
13°20'23.09"Ø

Tydligen ska den ligga nära Blomberg Säteri.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag är jävligt glad att du inte är samordnare i detta sök!
Det är viktigt att hitta henne död eller levande oavsett var hon kan tänkas vara. På land eller i vatten har ingen betydelse, första prio är att hon hittas!

Prio 1 i sådana här lägen är livsräddande insatser. Dumt att leta på botten av en damm om den eftersökte ligger skadad ute i terrängen. Helt rätt prioriterat av polis m a o.
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Måste vara totalt jäkla fruktansvärt att bo i området, jag skulle knappt våga gå ut med tanke att hon kan ligga precis vart som helst
Håller med! Stackars kollegor som ska jobba på Caféet resten av sommaren. Skulle bli livrädd varje gång jag skulle stänga caféet.

Och då är jag en storvuxen man också.
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Polis kan göra misstag. Vid utredningar, vid förhör. Polisen kan också medvetet gå ut med felaktig information för att locka fram en viss respons. Idag låg det även ett tryck på polisen från det sedvanliga mediegänget att "få stopp på ryktesspridningen". Jag tar det där förhöret och "alibit" med en nypa salt. Däremot vore det intressant att ta del av förhöret med JV i sin helhet för att få reda på vad det var som gjorde att de så lätt kunde avskriva honom, om de nu gjorde det på riktigt.
Skulle du kunna nämna några historiska exempel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in