Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 11:43
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Du brukar ha rätt. Men iaf, jag sätter emot.
Nästa vecka är flickan hemma och har en fet räkning från staten att betala av.

Att de ger kustbevakningen kommando att börja dyka innebär att de tror att hon dumpat där iom fynden. Iaf min teori. Varför vänta tills nu annars? Tyvärr slutar detta olyckligt. GM vet jag inte om man hittar. Där tror jag inget längre.
2015-06-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majamongo
OM det nu skulle va så att Lisa ligger i dammen, då är det fan riktigt obehagligt. Några av er kanske kommer ihåg inlägget som skrevs för några dagar sedan men som snabbt som attan togs bort?
*Hoppas ludret dog i dammen" eller något i den stilen. Kan givetvis ha varit ett troll, men tänk om hon skulle visa sig ligga i dammen... SCARY

Då hittar likhunden henne isf. hon har legat där ett tag isf så det kommer ge stark doft för hunden. dessutom är det ju oftast inte djupt i såna vattendrag. Liksök/ytsök är hund supereffektiva på.
Medlem
anneyms avatar
Polisen (tv4.se livesändning) säger att det är ett (citat) "föremål" som hittats men som dom inte hunnit "förevisa för föräldrarna". Men via telefon har föräldrarna uppenbarligen kunnat bekräfta att föremålet kan vara Lisas.
Och pga detta föremål så verkar polisen nu helt säkra på att LH finns inom en 5 km-radie från Caféet.
Hmm.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Antar att det är så det är. Måste vara något ganska uppenbart.

Det har ju jag redan skrivit 2 gånger. Innan de ens rapporterat att det var vatten det handlade om. Men alla är ju så upptagna av sitt eget att de inte ser vad man skriver här. :/
2015-06-12, 11:45
Medlem
Baileys7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Det nya fyndet måste vara något väldigt intressant om dom ens vågar gå ut med den slutsatsen att hon kan vara kvar i området. Frågan är vad det kan vara.
Något klädesplagg borde det väl inte kunna vara om det nu inte är nya blodfläckar på det.
Vad annars kan det vara?

Dom kanske har hittat avföring?
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Jag gissar att dom hittat som du säger klädesplagg alternativt:
Buntband/ handklovar / rep eller liknande med blod eller så.

Skulle väl även kunna vara avföring, spyor eller liknande?
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Att de ger kustbevakningen kommando att börja dyka innebär att de tror att hon dumpat där iom fynden. Iaf min teori. Varför vänta tills nu annars? Tyvärr slutar detta olyckligt. GM vet jag inte om man hittar. Där tror jag inget längre.

Eller för att det är något de borde ha gjort för 2 dagar sedan? Jag tror inte hon har dumpats i sjön iallafall.
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
En sjuttonåring springer inte när en 79-åring närmar sig. Inte ebns om han är weird.
Han var lire för sen men såg att en i personalen inte hunnit åka. Vrider nacken av tjejen med gjälmen i. Förlustar sig medan gon fortfarande är varm (...)
Fö är väll inte polisen som har dessa hundar (inte samma som vanliga polishundar förmodar kag)(...)Media har säkert hört rykten på plats men logger jävligt lågt (...)

Såå waysted såå tidigt på dagen. Trist. Någon nämnde 79 åringen hade en 15 år yngre fru (det blir 64 år Kent-H) och därför törstade efter yngre... Jo. Mycket sk*t i tråden tyvärr.

Jag som inte känner till trakten har svårt skapa mig en bild av området. Ligger cafét utspillt bland bondgårdar? Inga villor/sommarhus i närheten? Kyrkan som omnämns låg tydligen över 4 kilometer bort. Vad är det för väg? 50, 70 eller 90? Äger man en rörelse som stänger vid 18,00 med fyra anställda och själv ej ens behöver vara på plats så måste det ju gå ganska bra. Är/var dessa anställda sommarpersonal? Isf hur drevs stället övriga delar av året. Vilka besöker stället mest. Stammisar/lokalbor? Chaffisar? Vanliga trafikanter. Alkoholutskänkning lär ej vara aktuellt då flickan endast var/är 17. Finns det butik i anslutning? Bensin/diesel? Jordgubbsförsäljning? Camping? Och igen.. hur är mobiltäckningen?
Senast redigerad av eagles 2015-06-12 kl. 11:49.
Medlem
DIEXELs avatar
Varför ska man utesluta sånt när det gäller gamla och små orter/samhällen som brukar ha små lokala församlingar? Hur vet du att det inte existerar där?
2015-06-12, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baileys7
Dom kanske har hittat avföring?

och föräldrarna visste över telefon att det var Lisas? njaaaa
Medlem
Hade man inte kollat dammen redan? Är det en annan damm som man pratar om?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Sure, jag är med dig. Men glöm inte att det handlar om en 17-åring. Det är barn vi pratar om. Du ser ju själv i tråden hur dylika fantiserar. Jag tror att hon håller sig undan frivilligt utan att ha en tanke på logiken då sakerna placerades.

Visst, hon är ung osv. men har inte den profilen som en tjej normalt har som håller sig borta. Är hon kvar i området är hon kidnappad/död i någon källare. Fynden man gjort leder söderut från caféet, där går även en väg för att sen vika av vänster mot kyrkan där man även hittade fynd igår (som inte är bevisade att de tillhör Lisa vad jag förstår). Tittar man på kartan så är det inte så långt till godsherrens bostad lite mer österut från detta område.

Jag utgår från att man kollat av alla hans hus/källare mm, hittar man Lisa hittar man säkerligen en 28 år äldre tjej med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in