Citat:
Ursprungligen postat av
Xzeeed
Läst tråden från start. En möjlig arbetshypotes är:
Att ev. GM, en eller flera, vistas i den omedelbara närheten (pga arbete/bostad) till platsen för försvinnandet dagligen och har mycket god lokalkännedom.
Att BO finns inom 2 km från platsen för försvinnandet.
Att de fynd som gjorts har hamnat där för att GM trodde att de inte skulle hittas och/eller för att förvilla och fördröja ett eftersök.
Att överfallet antingen var planerat med kort varsel och då skedde vid mopeden genom överrumplande alternativt i ladan av en olycklig tillfällighet.
Om detta stämmer, bör fokus ligga på förhören med alla som dagligen vistas i området liksom att genomsöka alla byggnader och terräng inom 2 km från platsen för försvinnandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
snyggsexigoskuld
Otroligt vad mycket experter det finns här som tycs tro att de är ensamma om at tha en analytisk förmåga och att det enda polisen gör är att gå runt i skogen och leta spår
Ni har tittat på för mycket tv
Jag tycker tråden innehåller alldeles för mycket av osannolika scenarion, detta var ett försök att komma med något konstruktivt, rimligt och tydligt/kortfattat. Jag hade kunnat fördjupa mig ytterligare om vad jag
tror. Men vi kan få all anledning att återkomma till just dessa punkter.
Ett tillägg- om BO skulle ha kidnappats och förts långt ifrån platsen för försvinnandet förefaller det för mig
mycket osannolikt att GM skulle stanna i området längre tid än nödvändigt, till exempel för att placera ut eller göra sig av med personliga ägodelar till BO. Nej, jag tror att BO (och GM) finns inom ett par km från platsen. Ägodelarna ligger i så fall där de gör av just ovan nämnda anledningar (antingen påväg till, sannolikt inte raka spåret, eller ifrån där BO nu finns). Jag noterade vidare på filmklippet att gräset tycks helt nyklippt intill ladan där handsken hittades (rimligen klipptes gräset i helgen), kanske en hjälpsam person på gräsklippare observerat något avvikande..?