Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mak1891
Men att ta på sig de extra byxorna som det snackades om tar ju inte 13 minuter. Något annat måste det vara.
Eventuellt överfall? Tvingad att skicka sms senare till pappan för att meddela att hon är på väg hem för att ge GM mer tid att dölja en våldtäkt eller liknande.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
http://www.skovdeslakteri.com/narproducerat.php?sida=bonder

Blombergs Säteri och AJ står med där. Jag tycker inte han verkar se så otäck ut. Slaktarna däremot ser mystiska ut.

Du kan vara något på spåren, men dom borde väl ha förhört slaktarna där redan?
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Skulle säga att mer än 30% i den åldern där mobilen är ens liv, tar även med sig laddaren till jobbet. Speciellt om batteriet är ett problem, så som många iphones är atm. Av egna erfarenheter så vet jag att batteriet är ett stort problem med en lite äldre iphone.

Android mobiler vet jag drar väldigt mycket batteri, men inte en iphone? . Möjligen så som du skriver att det är ett problem med äldre iphones.
2015-06-12, 02:00
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Att Lisa sa att hon inte kunde hjälpa till mer i kväll och att de andra såg henne gå runt hörnet mot mopeden, tyder ju på att Lisa lämnade jobbet först. De två? andra höll på med något eller hade en uppgift kvar som de skulle klara men Lisa inte behövde hjälpa till med. Varför tror man då att Lisa blev ensam kvar?

Wow! Det där är intressant iakttagelse. Kan någon förklara den gåtan?
Medlem
Jag har druckit lite vin, och blir alltså helt snurrig av farten den här tråden går i. VAD är det som gör att ni inte tror på att de andra tjejerna låste och lämnade vid 18:15 cirkus. Utan istället 18:10? Hänger med i eran tidsupppläggning, men inte varför ni säger att det är 18:10, och inte 18:15? (Cirkus. Kan alltså lika gärna varit 18:17 - vilket förklarar brådskan till bussen som tydligen gick 18:18-20)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallersOnBoard
Efter att ha kollat på bilderna så har jag en TEORI om hur själva bortförandet kan ha gått till (vad det nu är värt):

Fiket stänger och flickorna låser, Lowa och Rebecca rör sig mot bussen medan Lisa väntar på någon som ska langa inför midsommar (därför hon beslutade att ta moppen), Lisa tar nyckeln för att vänta inne på fiket.
Langaren hör av sig på KIK och säger att den inte har möjlighet att dyka upp och Lisa går besviket bort till mopeden för att åka hem, men kommer på att hon har glömt att hänga tillbaka nyckeln. Hon rör sig bort mot ladan, hänger upp nyckeln, SMSar att hon ska åka hemåt och tar en cigg inne i ladan för att undvika blåsten.
Plötsligt stannar en bil utanför med GM i, han kliver ur och går mot Lisa, försöker ta tag i henne men hon börjar springa och han får bara tag i hennes handske som åker av. Lisa springer mot mopeden men tar beslutet att hon inte hinner starta den. Hon fortsätter ut över åkern och tappar saker som ligger löst i fickorna. Efter hon passerat nästa åker får GM tag i henne när hon försöker slå larm och GM slår sönder mobilen.
GM drar Lisa till bilen, lastar in henne i bakluckan och han kör henne i riktning mot kyrkan. Hon skriker i panik inne i bilen, utanför kyrkan får GM nog och går ut för att lappa till henne så att hon ska va tyst. När bakluckan öppnas springer Lisa ut och fortsätter upp mot kyrkan i hopp om att någon ska vara där. GM får tag i Lisa igen och hennes klocka går sönder i striden. Lisa åker in i bilen igen, får sig en smäll och somnar.

Tror inte på det med en langare, vet själv i den åldern, då det var dags att ringa efter en "langare". Då möttes man absolut inte upp på jobbet som ligger åt helvete från hemmet. Utan man möts mer centralt och helst med en tjejkompis.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Han gör allt för att ge ett gott intryck.

Ja, vad skulle göra honom bättre än alla andra kalla psykopater...dom har ju tydligen lurat folk förr.

Grejerna som hittats leder till hans hus! Tydligen gör dom det, och rent praktiskt så hade han ju kunnat köra bilen dit och gått ut för att lämna spår lite överallt. Bara för att vilseleda.

Bor denne herre ensam? Fru? Barn?

Jag har en ond magkänsla när jag kollar på honom i intervjuerna och om man söker på han på google. Dessutom vet jag (har jobbat vid ett av de större godsen i uppsala län) Att dessa människor kan vara mycket speciella.

Är en till person skriven på samma adress, en kvinna med sydamerikanskt namn i 60 års åldern.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det finns uppgifter på i media att föräldrarna visste hon hade dåligt batteri. Jag tror det var polisen som uppgav den uppgiften?

Jasså?? Måste vara något jag missat, har du någon källa till det?
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Är det inte bättre att skriva "jag kommer hem senare än tänkt" istället?

Sen skulle inte det ha nämnts i media också att hon svarade på hans sms? Varför pilla på hennes mobil och lämna fingeravrtyck/dna? Sen måste GM såna fall veta lösenord också. Låååångsökt.

Snart är ett begrepp som kan tolkas på olika sätt. Snart för dig är kanske inom en timme och för nån annan är det fyra timmar. Det är helt individuellt.
2015-06-12, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
Var kan man se en intervju med godsägaren?

Tror expressen har ett där han förklarar om dom där "ugnarna" där man kan bränna saker. Kolla klädseln där samt en äldre bild på Google...han verkar ej bry sig att byta skjorta och tröja...
Medlem
Citat:
Vad gör då Lisa mellan 18.10 och 18.23? Efter att hennes arbetskamrater lämnat platsen.

Vart har ni fått uppgifter om att de lämnade platsen 7-10 minuter efter 18.00. Jag har för mig att de sa att de lämnade strax efter 18.00 och att cafe ägaren ikväll preciserade detta till 18.15. Har jag missat något så ber jag om ursäkt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillgoalie
Någon skrev tidigare att någon buss går 18:20 i närheten vet inte om det är sant.

Det beror på att det uppgivits att det inte finns någon buss som gick från Blomberg. Caféet ligger i Blomberg och enligt den ena kollegan till BO så skulle hon skjutsa den andra kollegan till busshållplatsen. En busshållplats som sägs ska vara ca 5-10 minuter ifrån caféet i Blomberg, med andra ord ligger alltså busshållplatsen på annan ort, men ingen tycks veta vart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in