Citat:
Ursprungligen postat av
Kriminalen-nu
Jag är generellt mycket glad över att läsa dina inlägg i de flesta trådar. Sansade, väl övervägda och välformulerade. Men i det här fallet har du inte applicerat dina i övrigt goda tolkningsegenskaper. Med andra ord, du har inte läst så noga vad jag egentligen skrev.
Hade den närmaste familjen varit här inne och skrivit hade jag blivit oerhört förvånad. Jag talar om inlägg från familjens periferi. Bekanta och avlägsna släktingar som känner att de inte behöver avstå från att kommentera av hänsyn till de inblandade.
OCH jag säger inte att det är något FEL på familjen. Dock kan en sjuttonåring tolka konstant överbeskyddande föräldrar som kvävande och frihetsberövande. Bara häromdagen blev jag kallad en tråkig sabotör av min egen sjuttonåring när jag förvägrade honom nöjet att skaffa mutilerade (uttöjda) örsnibbar ...
Sorry att jag tycks ha missuppfattat dig. Jag skulle dock vilja lägga till att om även bekantskapskretsen och släkten består av "vanlig" medelklass så är man inte nödvändigtvis särskilt intresserad av att prata med media heller.
Det man givetvis kan undra är om det fanns något dåligt mående/tidigare självdestruktivt beteende eller åtminstone tendenser till det som påverkat både föräldrarna att reagera snabbt och även polisen att snabbt sätta igång sökinsatser.
Det var ett fall i fjol eller möjligen 2013 i Göteborg med en man som försvann från sin lägenhet och där man hittade en mängd saker från den utslängda i skogen. Det hela verkade både märkligt och misstänkt och självklart spekulerades det här om brott. Så småningom hittades mannen död en bit längre in i skogen, men det låg inget brott bakom. Däremot tror jag det framgick hyggligt tydligt att han inte hade mått psykiskt bra sista tiden innan han försvann.
Jag vill dock poängtera än en gång att jag tror (tyvärr) på ett våldsbrott som den absolut mest troliga orsaken till hennes försvinnande.