Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 23:28
Medlem
Är det inte flera saker, förutom handsken, som är upphittade av lokala förmågor, som inte gått i msp?
Även om det är logiskt, då dom känner området, och troligen vet var dom ska leta i byn.
Kanske tur för msp, kan bli dålig reklam om det visar sig personen gått med i sök.
Varje minut blir jag mer och mer säker på att det är en (flera?) person som bor lokalt som är skyldig(a).
2015-06-11, 23:28
Medlem
Har dem kollat igenom cafet? Kanske uppstått där inne o sen planeras de... Sätta nykel i moppe för att få de se yt som kidnappning kanske. Eller
Kanske personen har tagit henne utanför o låst upp med gennes nyklar o dratt inne henne där.
2015-06-11, 23:29
Medlem
är det bara jag som inte kan släppa misstankarna om kollegorna?

1. Tycker deras blickar flackar, då båda har samma problem genom att kika VÄLDIGT mkt på varandra medans dem talar ( Nekar inte till att det är en jobbig sits o därav kan dem vara nervösa / oroliga )

2. Lowa skall enligt Rebecca behövt åka så snabbt till sin Buss? Hur förklarar man då det bekräftade beskedet om att där inte går någon buss vid denna tiden en söndag?

3. Normalt Cyklar Lowa ifrån jobbet, vilket jag förstått är dagligen. Hur kommer det sig att just idag väljer hon att åka bil med Rebecca?

4. Vid intervjun med Lowa så säger hon, " Behöver inte hjälp med mer, så jag går till min moped"
( Var det inte bara LH som hade moped? )

( Dessa 2 personer arbetar båda på Cafét, Dem har vetskapen om hur "dött" det är i ladan mitt emot, dem träffar många kunder som berättar om hur vackert KinneKulle är, vilka stigar som är vackra. Har du sett det o det? - Kan man åka till Götene/Lidköping/Skara andra vägar än just denna? Jo svarar en kund då som dem har en konversation med och förklarar )

Jag kan mycket väl vara ute o cykla, men jag kan bara inte släppa misstankarna emot dessa 2 kollegor. Något i mig säger att det här var planerat utav kollegorna, för vilka grunder har jag inget o gå på, men det kanske bara är dem som vet det isåfall?
Medlem
BrorGertruds avatar
Fyndplatserna känns för öppna för att någon ska försökt frakta en människa där. Är det något som väcker uppmärksamhet så är det ju en ensam person som fraktar något på ett ställe som annars är ödsligt.

Att någon i efterhand kastat ut ägodelar lite hur som helst känns mer rimligt, även om det också känns väldigt riskabelt. Personen bör ju ha känt till småvägarna väl sedan tidigare.

Om det hela var en planerad händelse så känns det väldigt vågat att ge sig på henne precis efter avslutat arbetspass, speciellt om det faktiskt hände bakom caféet. Allt känns väldigt skumt tycker jag!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudbina
Tack!
Jag tänker också att det inte är rimligt att en hund kan spåra om det trampar runt en massa människor utan att det i så fall borde vara det allra första polisen gjorde när de kom till platsen och spåret var färskt. Men kanske är det så som du skriver, att hundar inte är så bra på att just spåra en levande människas rörelser. Som sagt, hundar och spår är jag jäkligt kass på.

De letar inte bara lik utan blod och sperma också. Stor grej på expressen idag.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Det har varit uppe i tråden ja. Lång tid emellan dock. Mellan Eklunds mord gick ju rätt lång tid, men ej så mkt som 23 år. Man kan ju undra vart GM hållit hus under tiden i så fall. Andra olösta kvinnomord i närheten? Suttit i fängelse för något annat? Eller har han , hemska tanke, hållit Helena inspärrad tills nu då hon avlidit och måste ersättas av en ny kvinna?! Ja jag vet, fantasin skenar iväg. Men ibland överträffar verkligheten dikten.

Själv undrar jag mycket över dessa utspridda grejer. Och över den där handsken. Lyckas inte få till något rimligt förlopp för vad som kan ha hänt.

Denna mysteriska GM har också mördat Jimmy Hoffa och Raoul Wallenberg. Den enda gemensamma nämnaren på alla fyra morden är att liken inte hittats... Kom.igen, det är inte samma GM
Medlem
"stort fynd" av stor betydelse för utredningen borde rimligtvis vara hennes plånbok eller mobiltelefon? Kan ju inte vara så mycket annat, eller hennes jacka med dessa saker i den.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Därför att det ur kriminologisk synvinkel är så otroligt osannolikt. Därför att polisens utredare inte är dumma i huvudet. Därför att det redan undersökts. Därför att de inte är förhärdade kriminella som kan hålla en så stor hemlighet. Det skulle spricka direkt. Polisen skulle syna det direkt. Det är ärligt talat större sannolikhet att pappan är GM om man ser ur kriminologiskt perspektiv men till och med det är osannolikt i detta fall.

Jag blir less på den teorin för den tråkar ut mig och är intellektuellt jävla avtändande.

Ur "kriminologisk synvinkel" är just det som är mest sannolikt. Nån som känner henne och har tillfälle. Att det är tjejer är det som gör att folk inte vill tro på det. Men tjejer har gjort dumma saker förr.

Låt mig ställa en motfråga till dig: Om Lisa hade stängt cafeet med 2 killar istället, vem hade du misstänkt då? Ur din "kriminologiska synvinkel"?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Kanske är det just den långa sträckan som flickan skulle köra som ligger i grunden för att pappan blir än mer orolig samt att han säkert försökte ringa henne och mobilen var avstängd vilket jag tror spädde på oroligheten än mer? Jag utgår från hur jag själv hade reagerat och hade gjort samma sak om det va min dotter. Verkligen inte konstigt att pappan åkte iväg för att leta bara en stund efter att hon borde kommit hem.

Plus att det faktiskt var första gången hon åkte hem själv med moped också och som många har skrivit så blåste det ganska friskt den kvällen, pappan var säkert nervös långt innan LH slutade jobbet med. Jag skulle även kunna tänka mig att pappan ringt eller messat under dagen och frågat om han skulle komma och hämta henne så han satt nog redan på tusen nålar och det är en stor anledning till varför han åkte för att möta henne. Fy fasiken vilken hemsk upplevelse att inte möta henne utmed vägen =( stackars föräldrar!
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Grejen är väl om det är någon liknande han i Österrike och att det nu var dags för denna person att skaffa en ny. Exempel finns ju också från USA om sådana personer och det kan ju finnas sådana i Sverige också.
Läge kolla av ödehus och enslig gårdar inom ett par tre mils radie.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Jag har nog blivit besatt av det här...

Det finns ju ingen rim och reson i det som hänt,?! Vad för typ av GM skulle springa runt på en jävla åker och sprida prylar från BO hot och dit. Nån måste väl för i hela helvete sett någon speinga runt där och kasta saker eller att npgon jagade en tjej hade mopedhjälm på sig? Det är väl trafik där ute iaf? Varför har man annars ett fik ute i ingen jävla stans!!!M
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Jag har en känsla av att det finns ett behov i sverige av ett privat alternativ till polisen att kontakta när man misstänker att en anhörig är utsatt för brott. Någon privat aktör som kan ställa upp med snabb åtgärd gällande värmesökande helikopter, jurister för att övertyga Tingsrätt om mobilspårning och eventuella span efter vägar på större parameter än 300 meter efter ett brott. Nokas?

Kopplat till försäkringsbolag.

Polisen är ett skållhett skämt.

Av det vi vet så framstår polisen som ganska tafatta. Men det är nog väldigt mycket som hålls hemligt. Men ja, kollar vi historiskt så brukar dessa fall inte sluta lyckligt, sen vet man inte hur mycket det beror på polisens inkompetens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in