Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigilance
Jag förstår inte riktigt varför många hakar upp sig på kvittot och dess ursprung. Det verkar som att många tror att det skall vara något slags kvitto från en matvaruaffär eller dylikt, det kan ju lika väl vara en bussbiljett/kvitto som har ett väldigt intressant tidsspann på det?

För att det stod i nyhetsrapporteringen att det var ett kvitto från en mataffär i Skövde
2015-06-11, 21:22
Medlem
En alternativ teori, som antagligen inte alls behöver vara trovärdig men jag funderade lite över psykos? Vet att en bekant till min familj hamnade i en efter hon fött barn och var borta i flera dagar.
Påstår inte att jag själv tror att fallet är så gällande Lisa, men som alternativ teori är det intressant att spekulera i, om hon sprungit iväg, förvirrad, och gömt sig någonstans långt bort?
Medlem
Iam-Varfors avatar
Nu skäller hunden som fan i ruinen. Expressen stream
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Det finns ingen misstänkt bekräftar Ulla.

Men nu är reportern en bit norr om kaféet för det kom ett tips från allmänheten.
Polisen åkte snabbt dit och dom som tipsa verkade upprörda efter det dom har hittat.
Hundpatrull på plats vid byggnaden där tipset skall vara..

Kanske något på gång nu?
Medlem
badbollen3s avatar
kan vi inte vänta med och kritisera polisens arbete, tills söket är över? jag tycker inte de är så värdelösa som folk här vill påskina, dock kanske det har begåtts något misstag men det kommer att visa sig senare.

i övrigt, tror man alltså att hon är vid liv, inom sökområdena eller söker man efter spår till GM? känns långsökt vilket som, men de måste ju göra något så...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Och vad fan gör polisen?

Tydligen gräver efter spår i containern 4 dagar senare.
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Tv 4 har också en liverapportering. För er som vill ha variation.

Den snurrar dock nu på gamla inslag, expressen är live just nu från ny plats.
2015-06-11, 21:24
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det kan vara så att kollegorna for iväg mot bussen och lämnade Lisa kvar för att låsa. Nyckeln kan hon ha gömt enligt överenskommelse. Detta kan vara orsaken till deras flackande blickar och känslobefriade intervjuer.

Det kanske inte ens behövs någon nyckel för att låsa utan den går själv i lås när dörren stängs. Åtminstone kan det vara så på bakdörren som det sägs här att hon har gått ut genom.
Då kan ju förloppet varit så att kollegorna låste framdörren och gick lite tidigare medan hon var kvar en stund längre och tog på sig ett par byxor till osv eftersom det var kallt och sedan gick hon ut och stängde bakdörren som låste sig själv. Det kan då faktiskt vara så att smset skickades medan hon var kvar ensam i lokalen och sedan när hon gick ut hoppade GM fram bakom containern och tumult uppstår och mobilen stängs av/går sönder.
2015-06-11, 21:24
Medlem
Om jag känner gärningsmannen och fått det berättat för mig men även om han är en god vän inte accepterar en flickas bortgång, hur går jag tillväga för att peka ut personen?
2015-06-11, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LosTNamE
Tänk dig själv att du stänger ett café. Klockan 18:00 ska alla gäster vara ute, det finns antagligen disk kvar, sopor som ska slängas, tårtor som ska frysas, stället ska larmas du ska byta om och kolla sociala medier. 23 minuter går väldigt fort då. Angående när mobilen stängdes av är svårt att säga, men att hon stängde av den för låg batterinivå ser jag som ganska orimligt, möjligtvis att telefonen varnade för låg batterinivå, hon skickade ett sms till sina föräldrar så de inte skulle oroa sig sen dog telefonen.

Har hon en iphone 5 med kasst batteri så går den från 35% till 0 och stänger av sig efter ett sms... vet av erfarenhet
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillgoalie
Om jag känner gärningsmannen och fått det berättat för mig men även om han är en god vän inte accepterar en flickas bortgång, hur går jag tillväga för att peka ut personen?

Du ringer polisen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillgoalie
Du kan tipsa anonymt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in