Citat:
Ursprungligen postat av
Chrillothekid
Som jag skrev så lägger jag mitt kort på en tidigare känd brottsling i detta fallet. Hagamannen? Ida´s mördare varav 2 är väl fria nu? Finns en del otrevliga typer som går fria i vårt samhälle och som med tidigare erfarenheter nu är lite smartare/kyligare. Ida´s mördare bor/bodde ju inte långt från platsen och Hagamannen är väl bosatt i västsverige? Tycker inte det är lika troligt att störda typer och MENA-folk förstör mobilen. Går kanske inte att utesluta att hon blivit påkörd och sen medtagen av nån chockad person, det har ju hänt tidigare, men chocken borde ju ha släppt nu?
Mopeden hittas på baksidan med nycklarna i och den går att starta, kontrollerat av pappa och polis. Hur kan hon då ha blivit
påkörd?
Mycket tyder på att det varit mer än en GM, alternativt en större man som tagit henne över axeln eftersom polisen inte gått ut med att det finns släpspår i marken. Skulle det vara en ensam GM borde hon lämpligtvis ha blivit släpad och skulle hon följa med någon självmant tar hon antagligen med sig nycklarna från mopeden. Flickan känner inte GM och har blivit överraskad.
Citat:
Ursprungligen postat av
panzertax
Borde absolut ha funnits kvar spår på vägen. Lyktglas, plastbitar från spoiler, hår, blod, bitar från klädesplagg eller åtminstone bromsspår.
Är det en lättare påkörning och det blåser kuling skulle mycket kunna blåsa bort från vägen.