Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Kvitto:

1 Rejält Rep
2 Rullar Gaffatejp
2 Par Handskar
1 Paket Kondomer

Eller något annat suspekt kanske?

:P

Det räcker ju med ett högst ordinärt kvitto från en mataffär i Skövde av aktuellt datum som LHs familj är säker på INTE är Ls. Då är det kanske GMs. Som via kvittot kan bindas till platsen samt möjligen identifieras via det kort som kan ha använts i affären vid köpet.

Vad inköpet bestod av måste inte vara viktigt, men är kvittot inte Lisas kan det alltså vara ett tungt bevis mot GM.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
Vad vet vi om godsherren Arne Jönsson, 79 år, som är den person som är innehavare av de ägor som brottet har utspelat sig på?

Indicier:
a) Flera fynd har hittats på den grusväg som leder upp till hans bostad, Blombergs Säteri.
b) Han är den person som hittade handsken vid ladan. Han tog upp den och gav den till polisen, dvs polisen har inte sett att den låg i ladan utan godsherren själv är den person som hävdar detta.

Källa: http://www.expressen.se/gt/han-ager-platserna-dar-fynden-hittades/

Vad är det för jävla bonde - har han aldrig sett CSI? MAN RÖR INGET. INGET.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Så man får inte anklaga unga tjejer? Så tänkte man nog om styckmörderskan i Stenungsund också...

Helt fritt att anklaga vem man vill, tydligen. Själv finner jag inga motiv som dessa två tjejer skulle kunnat ha som faktiskt kan anses som rimliga. Om hon nu blivit bortförd tror jag att det är av någon som i huvudet har planerat ett bortrövande av en ung tjej, och slutligen genomfört det.
Jag spekulerar lika vilt som alla ni andra, men jag tror inte alls att hennes kollegor gjort det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderkakaa
Har själv haft dessa tankar inom mig. Pappan är / ska väll också vara s.k Militär vilket gör att han bör ha mer "kunskap" om hur du håller dig "osynlig", vart samt hur du vilseleder?

Du har sett för mycket film, att man är militär behöver inte betyda att man är expert inom spaning. Kan vara kontorsnisse bara, precis som att jobba inom kommun.
Medlem
Det var en blåsig söndag, LH står vid mopeden, har tagit av ena handsken för att smsa sin far. Handsken blåser iväg med vinden.

LH springer ut på körbanan för att hämta handsken som blåst iväg. Bil kommer farandes i 180. Pang!

Mobilen flyger iväg, går i bitar. LH medvetslös. Föraren drabbas av panik, slänger in LH i bilen samt föremål som spridits ut i samband med påkörning.
(Förutom handsken som nu blåst in i ladan).

Kör in på grusvägen och kastar ut föremålen sporadiskt.

Dumpar LH någonstans (dammen?) och kör iväg..

med tanke på att man hittat en krossad iPhone-display m.m så tycker jag detta är ett högst troligt senario.

Krävs ganska mycket för att separera en display från en iPhone.. T.ex. En krock.

Man bör hålla utkik efter en krockskadad bil..
2015-06-11, 21:00
Medlem
ztickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugehick
Efter att ha följt tråden från start så har jag kommit fram till en förhoppningsvis ganska intressant teori.
Som någon skrev innan att hon tog moppen för en anledning kan mycket väl vara sant. Tänk om det är så att hon tog moppen dit för att hon måste ha med sig hjälmen, varför då? Jo för som tidigare nämnts angående rymning så kanske det är så att hon mött upp någon med motorcykel?
Och med en motorcykel är det ganska enkelt att åka runt till diverse platser och lämna "fynd" som bara skall fördröja sökandet medans hon är på väg långt bort.
Hon kanske helt enkelt gjorde revolt, befinner sig i något varmt land vid det här laget och aldrig kommer bli funnen.

En teori bara..

Faktum kvarstår. Vem skulle gömma sig så här länge med alla insatser och all mediabevakning som skett? Där tycker jag att din teori havererar kapitalt.
Medlem
Har de testat starta moppen?

Kan GM varit så utstuderad att denne fifflat med moppen tidigare under dagen så att den inte skulle starta?

Därför sitter nycklarna i då hon försökt starta den en massa gånger men inte fungerat (Förklarar även påsen som ligger bredvid då hon lagt den år sidan när hon försökt få igång moppen). Då har GM dykt upp och erbjudit henne hjälp. Personen har sagt att han har verktyg i bilen/skåpbilen och bett henne följa med för att hämta dem och där kidnappat henne.

Ah jag är kass på att spekulera så lämnar över det till er proffs här på FB.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Hur lång tid tar det att åka hem med mopeden? Om GM visste att det skulle ta lång tid att åka hem vore det väl bättre att ta henne på vägen istället.

Varför ta henne på en trafikerad väg? Dumt....
Då måste han få henne att stanna mm. Hon passerar säkert en del bebyggelse på vägen också. Inget smart drag att ta henne längs vägen helt enkelt.
2015-06-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Det var en blåsig söndag, LH står vid mopeden, har tagit av ena handsken för att smsa sin far. Handsken blåser iväg med vinden.

LH springer ut på körbanan för att hämta handsken som blåst iväg. Bil kommer farandes i 180. Pang!

Mobilen flyger iväg, går i bitar. LH medvetslös. Föraren drabbas av panik, slänger in LH i bilen samt föremål som spridits ut i samband med påkörning.

med tanke på att man hittat en krossad iPhone-display m.m så tycker jag detta är ett högst troligt senario.

Krävs ganska mycket för att separera en display från en iPhone.. T.ex. En krock.

Kan även bara behövas att man tappar telefonen upp och ner och halva displayen går sönder.. Och bitar lossnar. Annars en bra teori.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome

Borde synas bromsspår på vägen då, eller spår från flickan. Inte direkt så man blir påkörd och inte lämnar nån sorts vätska efter sig på plats.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Vad är det för jävla bonde - har han aldrig sett CSI? MAN RÖR INGET. INGET.

Gubben är 79 år. Han har sett Hylands Hörna. Har du?
Moderator
blomvattnares avatar
Det är illa nog att en del inte kan läsa och därför envisas med att posta info om att den andra försvunna 17-åriga flickan nu är återfunnen, men vad denna tråd INTE behöver är 15 inlägg om att det inte är samma flicka. Det räcker med ETT inlägg.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in