Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 20:44
Bannlyst
Man bör gå igenom hennes LH`s dator vilka vänner hon hade vilka hon datade vilka sidor hon besökte. Man bör även höra hennes kompisar om hon berättat om udda personer eller vilka sidor hon sökte killar.
I andra hand bör man gå bak lite o se på hennes klass o förhöra killar o tjejer som umgåtts på gemensamma fester om det funnits udda personer i pereferin.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Det som säger emot denna teori, det är att BO:s nycklar sitter kvar i mopeden.
Just den detaljen är rätt intressant, skulle jag rymma och iscensätta en kidnappning så skulle jag ju lämna ett spår som är lätt att hitta med som pekar bort från mig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Att återknyta till ett inlägg som postades här. Finns det några dammar i närheten av mordplatsen?

Finns en damm i närheten av vattenfallet.
Medlem
pointzeros avatar
Alltså Lisas kropp finns säkerligen i det stora vattnet som man ser från flygbildern.
Svårt att leta där också tror jag, är nog inte prioriterat för ligger hon där är hon ändå död.
Känns fortfarande som ett rån som gått fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vad är möjligheterna för att GM skickade SMS:et och sedan stängde av/slog sönder telefonen?
Det er jo også mulig at hun hadde lite batteri igjen og derfor sendte SMS hem før hun skrudde av mobilen for å ha en liten reserve tilgjengelig.

Hun ville jo uansett ikke høre noen ringe eller melde når hun var på moppen hjemover, så mobilen ville jo ikke blitt brukt før hun var hemma.
Medlem
ztickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelles90
Enligt expressen så var det en "märklig gäst på cafeet"

Detta har konstaterats, och även nötts grundligt. Detta för cirka 650 sidor sedan. Men gästen verkar fortfarande vara okänd.
2015-06-11, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Jag börjar luta mot teorin om att hon följde med någon frivilligt. Hon kanske hade stämt träff med någon. Möjligheten finns ju att denna person erbjöd henne skjuts hem men sedan svängde in någon annanstans. Annars borde någon ha hört eller sett något ifall det rörde sig om ett överfall då vägarna runtomkring är vältrafikerade av det jag hört.

Tyvärr går det inte ihop. Saker utspridda lite här och var, hon hade moped till jobbet och borde således även köra den hem. Nycklarna satt kvar i mopeden och det om något tyder ju på att hon var fullt inställd på att köra den hem annars hade hon givetvis tagit ur nycklarna innan hon hoppat in i någon eventuell bil.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av And64lun
Vad är det som säger att det är hon som skickat det där SMS. Kan ju lika gärna vara GM eller att BO blivit tvingad att skicka det. GM är väl inte dummare än att han fattar att hon skulle hem? GM har ju troligt haft tillgång till hennes mobil under en tid. Hur lång tid vet vi inte. För jag tror inte att BO själv förstört och kastat bort den.

Varför skulle GM tvinga henne att skicka sms:et om han nu skulle kidnappa henne minuten senare?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Det som säger emot denna teori, det är att BO:s nycklar sitter kvar i mopeden.
Visserligen men om hon träffade någon o var spänd kan hon glömt bort nycklarna.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Kan nog med ganska stor säkerhet säga att gm inte nämnts i denna tråd. E nog en helt okänd för oss gm. Men säkert känd hos polisen

GM är nog inte bara okänd för oss – utan sannolikt även för BO. Det är så det brukar se ut vid grova sexualbrott, vilket nog dom flesta i tråden befarar att det handlar om. Av samma skäl är oftast inte statistik särskilt behjälplig vid denna typ av brottslighet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LosTNamE
Just den detaljen är rätt intressant, skulle jag rymma och iscensätta en kidnappning så skulle jag ju lämna ett spår som är lätt att hitta med som pekar bort från mig.

Fast det är samtidigt väldigt riskabelt att dröja sig kvar vid platsen allt för länge och plantera ut saker till höger & vänster om man precis kidnappat någon.

Vart hade han henne undertiden som han gick och satte låset i mopeden och kastade handsken i ladan? I bagageluckan?
Medlem
Jag tänker på det "kvittot" som hittades, varför sägs den vara intressant. På vilket sätt skulle den vara kopplat till Lisas försvinnande? Undrar om hon kan varit gravid och köpt graviditets test eller något annan medicin? Sedan kan det vara så att hon tog mopeden för att hon skulle träffas med någon kille som hon var med tidigare och som ville möta flickan när hon blev själv.

Annat teori är någon desperat/ gubbe från lokal befolkningen. Kan vara så att Lisa inte var mål. Gubben väntade tillfälle på vilken flicka som helst som var ensam och sist kvar efter jobbet.

Tredje teori som man tänker på är kollegorna? Kan vara någon tvist som Lisa kände till eller hade med kollegorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in