Citat:
Ursprungligen postat av
kaamiro
Jag funderade också över den teorin initiellt.Säg att hon stannar moppen i gruset och lämnar sina saker för att träffa 'mannen' i ladan. Saker eskalerade därifrån.. Näe jag är inte 100% på det. Men det skulle förklara varför hon lungt ställer ifrån sig mopeden och lämnar sina saker, för en kort 'träff'.
Men fortfarande, den där j*vla hjälmen och nycklarna i moppen. Kanske bara det att hon inte tänkte på det.
Nycklarna kan hon mycket väl ha låtit sitta kvar i mopeden från det att innan killen kom till platsen.
Säg att hon satt sig startklar på mopeden, smsat och helt enkelt inväntat killen. När killen sedan kommer med bil och kliver ut så konverserar dem samtidigt som de båda går bort mot ladan och där utspelar sig sedan något.
Var det inte förresten någon som snackade om ett gäng med turkar borta vid kyrkan?
Killen hon träffade kan ju ha kommit dit tillsammans med fler, bara att dom suttit kvar i bilen.
Hon blir då nervös och helt plötsligt är ladan ett perfekt ställe att kunna prata ostört med killen.
Hjälmen har jag ingen förklaring på. Kanske bestämmer hon sig mitt i allt för att lämna platsen, tar på sig hjälmen och går mot mopeden, killen agerar, tillsammans med sina polare och sedan börjar jakten över ängen med hjälmen på tills dem kommer ifatt henne?
Vidarebefordrar även en teori från en ny användare:
Citat:
Hejsan! har följt tråden om Lisa Holm slaviskt och kom att tänka på lite olika saker. Men är ny på FB och kan därför inte posta ännu. Posta gärna om du vill!
LH körde moped för första gången till jobbet. Om det är någon som har rövat bort henne, så måste det nästan vara någon som visste om att hon inte skulle bli upphämtad. Då kom jag att tänka på att det är skolavslutningsvecka för många skolor. Skolavslutningar innebär väldigt ofta fest och med fest kommer även alkohol. Då LH är under 20 så kan hon inte köpa alkohol. Kanske hade hon stämt träff med någon langare som hade fixat alkohol till henne? Det kanske var därför hon körde moped just den dagen? Det kan i så fall förklara varför det inte finns några tecken på våld runt mopeden eller ladan. Hon kan ju i så fall ha hoppat in i en bil för att ta emot alkohol.
Polisen borde höra med LH vänner om det skulle vara någon fest nu i veckan och vem som i så fall skulle fixa alkohol till festen. Även om langning är olagligt så kan det handla om liv och död om en eventuell langare kan ha med bortrövandet att göra!