Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Varför han åker och letar efter henne så tidigt? Var inte klockan 20.00? Jag hade, liksom pappan, också letat efter min dotter om hon inte hade dykt upp hemma och mobilen inte var påslagen när jag ringde. Inte för att jag hade oroat mig för att hon blivit kidnappad utan för att hon ramlat med moppen och gjort sig illa. Detta särskilt om det var första gången hon åkte själv och kanske inte var så van i trafiken eller att överhuvud taget manövrera en moped.
Det enda som jag läst om är att det var förstå gången LH åkte till sitt jobb med moppen. Men du verkar tolka det som att det var första gången hon åkte moppe, inte var vad vid trafiken och inte kunde manövrera en moppe. Varför skulle hennes föräldrar i så fall låtit henne åka flera mil med moppen?
2015-06-11, 19:14
Medlem
lucidians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Dom sa dom stängde strax efter 18:00, Strax efter är tydligen 20minuter långa. Och hon var helt själv på platsen 18:23 från sina kollegor, varför skulle hon inte ha hunnit åka samtidigt som hennes arbetskamrater?

Varför skulle det inte vara möjligt att hon vart klart sist kvar på platsen. För hon pratade med någon hon kände? Det kanske du kan svara på du som vet allt

Jag blir himla frustrerad när du och vissa andra här verkar vara så fundamentalt oupplysta om hur det fungerar på kafé/restaurang/butik vid stängning. Jag ska försöka bryta ner det: Det är en viss skillnad på stängningstid och arbetstid. Kafét stänger för gäster runt 18. Därefter stannar anställda kvar och roddar. Rodda är inget man gör innan man har stängt, utan efter stängningstid. Att det tar 15-20 minuter är helt rimligt.

Hon har uppenbarligen stött på någon efter hennes kollegor har åkt. Känd eller okänd, det har vi ju ingen aning om än. Annars skulle väl inte det här hänt, eller hur? Det är väl inte det som är någon sorts huvudfråga, om hon har stött på någon?

Det jag tycker att du och några till ska sluta haka upp er på är att "sms:et kom iväg väldigt sent efter stängning" p.g.a se stycke ett.
2015-06-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Som jag skrev till ett annat luftslott. Användaren har bytt namn till Lisa Holm på YT för att trolla

Lätt att ändra detta utan att logga in?
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Enligt tv4nyheterna så har dom ingen misstänkt i nuläget, dvs han som fantiserat om att kidnappa en tjej på flashback hade ett styrkt alibi. Eller vad gäller?

Han bryr dom sig knappast om, ett troll på flashback har låg prioritet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Som jag skrev till ett annat luftslott. Användaren har bytt namn till Lisa Holm på YT för att trolla

Utan att logga in??
Medlem
Dom skulle aldrig släppt på avspärrningarna i ladan, där gjorde polisen ett stort misstag. Tror de finns mer där att leta efter som kanske nu är förstört
Medlem
helt spontant ni som kan mycket om sånt här:

Är det bra utfört av GM? Tyder det på erfarenhet och inte nån random pissluffare/psykisk sjuk snubbe som gjort?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmups
Måste vara 18 för körkort? Om du kan tänka dig att kidnappa någon är nog körkortet det minsta problemet.

Att kidnappa någon o sedan få henne att försvinna (död eller i en källare fritzl-style) kräver sin man och noga planering. Det är inget man som 16-17åring gör i ett kast. Min åsikt är att den som tagit Lisa är en man med stor erfarenhet av detta, som njuter av pådraget som sker nu. En sjuk jävel som vet vad han gör och gjort.
2015-06-11, 19:16
Medlem
Bara nyfiken , någon som vet om "smygaren " sitter inne än?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Många av fynden är inte officiellt bekräftade av polisen hörde jag på aftonbladets webb-tv tidigare idag. Mycket har kommit ut ändå.

Men oavsett om en gärningsman vet att dom hittat tex hjälmen. Vad fan ska han kunna tänkas göra då? Förhoppningsvis bli stressad och göra misstag.
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zosmasta
Blir fan arg.

Kan konstatera att allmänhete inte kommer få ta del av
Fynd framöver.

Ja kan inte få in i huvudet varför inte man söker efter hela grusvägen som fynden hittats vid..

Angående ladan.. Har ens dom kollat om hon inte är nergrävd där inne? Kan ju varit ett djupt hål där inne i söndags. Som kan ha skyflats igen.

Känns inte som att polisen alls matar sökandet. Bara trampar runt på samma fält. Vem som helst fattar ju att eventuellt en GM rört sig via denna grusväg.. Och ja tror inte han hade med sig henne då.
Polisen kommer notera dina synpunkter i sin anteckningsbok. Lika bra att ta en grävskopa och börja gräva överallt.
Senast redigerad av gavlip 2015-06-11 kl. 19:19.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halmstadbo
Hoppar in efter att inte kunna sluta läsa. Tanke bara, men kan inte killen på fyrhjulingen vara högst intressant? Som någon nyligen skrev så kan det ju förklara varför inte hjälmen är funnen. Var han en "häftig kille", som ville bjuda på en åktur? I så fall ett väldigt bra fordon att ta sig över ängarna med och dumpa grejerna, alternativt under resans gång. Genom att sedan vara delaktig i sökandet med samma fordon, så har ju hans hjulspår "legaliserats" på ett väldigt snyggt och smart sätt, eller??

Detta är en intressant teori! Någon som vet vem denna fyrhjulings-kille är?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in