Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 19:10
Medlem
pmupss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettkalas
Om det finns ett samband med tjejen som försvann i Mariestad 1992 innebär det att gärningsmännen med största sannolikhet är +41 år,troligtvis äldre, då jag läste om just att nån hade hört henne säga "så fär NI inte göra" o sen bildörrar som slog igen. Man måste vara 18 år för körkort. OM det finns ett samband innebär det att nån av er som bor i området har nått mycket värre än en galning springandes runt knuten, ovetandes. Kanske en familjefar som med en bekant lustför sig och planerar noga när suget kryper inpå. Kan ligga latent i många år för att sedan se det där perfekta offret och monstret väcks till liv igen. Fan vad jag lider med hennes föräldrar, fyfan.

Måste vara 18 för körkort? Om du kan tänka dig att kidnappa någon är nog körkortet det minsta problemet.
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Kerstin Weigel på Aftonbladet var så klart tvungen att skriva en krönika om vad hon hade för känslor när hennes egen dotter var borta i 3 dagar och kom tillbaks. jävla subba.

I det fallet så kommer ju föräldrarna förmodligen att få tillbaks en död dotter så jag tycker inte att det går att jämföra .
Britta Svensson på Expressen gjorde politik av det. Och skrev till på köpet att hon är;
Citat:
totalt allergisk mot alla försök att göra underhållning och "spänning" av grova brott mot människor.

Det är alltså samma tidning som har skickat ner åtta (!) personer för att live-bevaka hela tragiken. Och trots det måste dom fylla ut med en Bert Karlsson som sitter och tänker högt kring tingens ordning i vad som måste vara årets journalistiska bottentrålning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guttaputta
Kolla när det las upp ditt ägg huvud, grundskolan imorgon?

Det jag menar är såklart att användaren bytt namn till LH av en anledning. Ärthjärna
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Völund
Fick lite nya funderingar från en nyregistrerad medlem som hade lite teorier och funderingar. Nedanstående är saxat;

En intressant sak skulle vara om man cirklade in där Helena Andersson bodde och där hon försvann och på samma karta ringar in där lisa försvann och där hon bodde.

Tror GM bor i närheten av båda två (om dom är kopplade till varandra).

Och därefter fick jag detta:

Skulle var intressant att veta om Helena jobbade i närheten av Lisa också. Kan inte hitta var Helena jobbade bara.

Har vi någon Flashback-detektiv som känner sig manad? Är lite tidspressad nu, försöker posta om/när jag hör något mer.

Helena försvann i Mariestad för 23 år sedan. Vet inte hur långt bort det ligger från cafét, hörde ungefär 40 km från en användare igår.

Om vi utgå från att det är samma GM bakom båda försvinnanden (vilket faktiskt inte är så ovanligt att det tar tid mellan olika brott, Anders Eklund hade väl uppehåll på 7 år? Dessutom trodde man att han hade något att göra med Jasminas försvinnande 95) så bör det vara någon i medelåldern.
2015-06-11, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av queen-bee
Enligt vem/vad?
Man har varken hittat BO eller GM. Och ju längre tid det går...
Så antingen är GM smart eller polisen korkad (Flesta morden klaras upp snabbt)
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Jag vill veta mer om 4-hjulingstönten. Det dök ju upp en bild pån längre tillbaka en si så där 700 sidor bak. Vem är han?
Medlem
IgorSs avatar
Svårt att hänga med i svängarna här. Har något uppkommit som gör att YT-klippet avfärdats som trollerier? Tex att klippet varit uppladdat som något annat, med annat användarnamn som moddats och editerats efter namn etc kommit ut?

Tycker det är sjukt creepy och undrar smått ifall det finns fler nedräkningar i klipphavet under andra lånade "användarnamn"?
2015-06-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
hon kanske glömde något inne på caffeet, ,hon springer över gatan och en bil kommer med en jäkla fart och kör över henne ,mobilen blir krossad

Mobilen hittades på fel ställe, varför skulle hon springa över vägen om mopeden och caféet ligger på samma sida? och jag tror att det antingen borde finnas bromsspår, delar av bilen och eventuellt blod.
Medlem
TroPelleDets avatar
Hoppa in i ircen och ta ett snack med Flashbacks bästa detektiver.

https://kiwiirc.com/client/#lisaholm

Channel är: #Lisaholm
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Britta Svensson på Expressen gjorde politik av det. Och skrev till på köpet att hon är;

Det är alltså samma tidning som har skickat ner åtta (!) personer för att live-bevaka hela tragiken. Och trots det måste dom fylla ut med en Bert Karlsson som sitter och tänker högt kring tingens ordning i vad som måste vara årets journalistiska bottentrålning.

Glöm inte att reportern såg en tryffelhund av typ lagotto...
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Mycket vatten och skog i området, vad det verkar. Kan det vara som så att polisen hittat hjulspår vid Blombergs hamnen?

På kartan verkar det som fyndplatserna ligger både norr och söder om arbetsplatsen. För mig är det oklart om alla fynd har med fallet att göra.

Tror att hjulspåren hittades på annan plats.
Senast redigerad av HumpingDog 2015-06-11 kl. 19:14.
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Är du allvarlig? Skulle det skett någon multipsykos inom militären då menar du? Eller är det kanske IS som skickat ett brev med vitt pulver som gör att alla svenska militärer drabbas av ett obotligt virus och mördar sina döttrar? Skärp dig.

Är allvarlig men tror inte själv på en sådan koppling. Här är en länk till en artikel om händelsen: http://www.expressen.se/kvallsposten/nu-atalas-militaren-for-mord-pa-sin-familj/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in