Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 19:02
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Chefen gick klockan 15. En tjej som också körde moped gick någon gång mellan 15 och 18 (exakt info finns säkert om man söker). Klockan 18 var de tre kvar: Lisa och två som åkte bil.

aha så dom var 5 som jobbade den dagen? blev lite fundersam när du sa en lämnade 17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Alla spår leder mot dammen med hjulspåren som den här gubben pratar om;
http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3185155&utm_medium=sharing&utm_ source=permalink&utm_campaign=tv4play.se

Här är en bild som visar på hur spåren leder mot dammen;
http://www.bilddump.se/bilder/20150611173933-85.227.238.198.jpg

De måste börja dyka i dammen snarast möjligt.
Jag har en magkänsla som säger att hon har blivit dumpad i dammen.

Din Nr 2 länk visar ju samma location som där geocaching stället "Den bortglömda potatiskällaren" finns.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Bra , avklarat med busstider
Jag tycker att det är väldigt oklart med busstiderna. Vilken hållplats åkte kollegan från och vart skulle hon?
Medlem
Heeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Alltså. Denna JV. Söker man på Instagram under hashtag "lisaholm" så är denna kille så förbannat uthängd. Tycker synd om honom. Folk har dels lagt ut egna bilder med direkta hänvisningar till Polisen, men också kommenterat JV's egna bilder med ord om Lisa. Häxjakt.
Det kanske kan få honom att sluta springa runt på stan och hota med våldtäkt.
2015-06-11, 19:03
Awaiting Email Confirmation
Vad är det för pojkvän hon har? Bor var? Bil?kärleks Konkurrent?
2015-06-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSkaft
Ursprungligen postat av nothot
Fattar inte hur INGEN har tagit upp denna teorin.
GM känner BO ytligt (kan vara gäst på café eller liknande). GM spanar in BO och vet när café stänger.
GM vet var BO bor och vilken väg hon kör.
GM blockerar vägen och tillkallar BO's uppmärksamhet.
GM drar in BO i sin bil och våldtar BO och mördar BO (i bilen).
Gm tar saker ifrån BO samt hennes moped.
Kör med BO's moped tillbaka till café, på vägen sprider han ut BO's tillhörigheter.
GM parkerar moped så att det ska se ut som BO inte lämnat café med moped.
GM promenerar tillbaka till sin bil (brottsplattsen) för att sedan avlägsna sig långt från plattsen och alternativt dumpa kroppen.

Är inte detta det mest sannolika scenariot ?!?

Det som talar emot är att förövaren inte är ett snille.

Eller så är han det, är det GM som planterat fynden så är det inte den slöaste kniven i alla fall.
2015-06-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Nja känns tveksamt. Platsen där moped står är relativt skymd, verkar ej gå att se om från vägen, så det känns ej troligt att GM dyker upp från vägen bara.
Alt1 GM står gömd å väntar på att kollegornas bil ska åka iväg.
Alt2 GM å BO har nån form av bekantskap, romantiskt kopplat?! Dom har stämt möte. Dom snackar Å blir osams.

Alt 1 låter mest sannolikast helt klart
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Völund
Fick lite nya funderingar från en nyregistrerad medlem som hade lite teorier och funderingar. Nedanstående är saxat;

En intressant sak skulle vara om man cirklade in där Helena Andersson bodde och där hon försvann och på samma karta ringar in där lisa försvann och där hon bodde.

Tror GM bor i närheten av båda två (om dom är kopplade till varandra).

Och därefter fick jag detta:

Skulle var intressant att veta om Helena jobbade i närheten av Lisa också. Kan inte hitta var Helena jobbade bara.

Har vi någon Flashback-detektiv som känner sig manad? Är lite tidspressad nu, försöker posta om/när jag hör något mer.

Intressant. Hoppas någon kunnig gör det här.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Varför skulle Lisa stanna kvar vid sin moped i flera minuter?

Jag fattar inte varför alla hänger upp sig på att hon stannar vid sin moppe en stund. Det är väl inte alltid man åker hem direkt? Hon kanske satt och scrollade igenom instagram/Facebook-flödet några minuter, utan att ha varken gillat eller kommenterat nåt.

Jag själv brukar vara rätt trött efter att ha jobbat, att jag lätt kan sitta en stund och kolla mobilen innan jag åker hemåt. Jag personligen tycker inte det är speciellt anmärkningsvärt iaf.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Chefen gick klockan 15. En tjej som också körde moped gick någon gång mellan 15 och 18 (exakt info finns säkert om man söker). Klockan 18 var de tre kvar: Lisa och två som åkte bil.

5st, måste vara ett populärt litet cafe det där. Såg inte speciellt eftertraktat ut med tanke på det geografiska läget.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSkaft
Ursprungligen postat av nothot
Fattar inte hur INGEN har tagit upp denna teorin.
GM känner BO ytligt (kan vara gäst på café eller liknande). GM spanar in BO och vet när café stänger.
GM vet var BO bor och vilken väg hon kör.
GM blockerar vägen och tillkallar BO's uppmärksamhet.
GM drar in BO i sin bil och våldtar BO och mördar BO (i bilen).
Gm tar saker ifrån BO samt hennes moped.
Kör med BO's moped tillbaka till café, på vägen sprider han ut BO's tillhörigheter.
GM parkerar moped så att det ska se ut som BO inte lämnat café med moped.
GM promenerar tillbaka till sin bil (brottsplattsen) för att sedan avlägsna sig långt från plattsen och alternativt dumpa kroppen.

Är inte detta det mest sannolika scenariot ?!?

Det som talar emot är att förövaren inte är ett snille.
Förövaren är inte hittad? mer och mer talar för att han är just det? (ett snille, eller så är det just så att knappast ngn rör sig i det området under den tidpunkten, dvs man behöver kanske inte vara ett snille för att komma undan) Hur som, jag tycker det är det mest logiska scenariot..
Senast redigerad av nothot 2015-06-11 kl. 19:09.
2015-06-11, 19:05
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Vad tror ni om att det var två gärningsmän? I så fall skulle den ena åkt iväg med en bil med Lisa i och den andra kastat iväg hennes tillhörigheter. Antar att det är extremt osannolikt?

Trott på minst två stycken hela tiden. Känns lite sjukt att en GM åker runt överallt så där.

Först mördar han henne/binder henne någonstans. Sedan åker han kors och tvärs och slänger ut saker. Helskumt. Men då är det helt klart någon/några som vill ha credit för sitt "jobb", visa alla snutarna att "haha, ni kan inte ta mig/oss!" Och sådana gör alltid missar förr eller senare för de drivs av att få beröm och att skryta. Kanske det polisen menade med den röda tråden och att misstaget finns redan - eller kommer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in