Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 16:57
Medlem
SvinetPetssons avatar
Verkar som att hon medvetet lämnat spår efter sig, om nu alla fynd är hennes tidigare ägodelar. Tror det är någon hon känner, kanske tidigare skolkamrat eller liknande.
2015-06-11, 16:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
Rörande VJ. Någon som vet om han har tillgång till bil? Om han är bostadslös kan han ju tänkas bo i en sådan. Kanske en liten minibuss?

Han har iaf åkt dit för rattfylla, så nån form av tillgång verkar han ha haft.
2015-06-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Håller helt med dig i det här. Tror också det finns en plan i det, eller - som polisen säger - "en röd tråd." Märkligt att ingen någonstans uppmärksammat distributionen av alla dessa saker. Själv tror jag att det är mer än en gärningsman. Kanske två eller tre.

Det har kommit upp lite för diskussion här i tråden och polisen har ju helt klart uppmärksammat detta Polisen har ju även nämnt att de nu letar efter det misstag som har begåtts, för alla människor begår misstag - det gäller bara att hitta misstaget i det här fallet. Alltså tror inte de heller att alla dessa saker är någon typ av misstag, att de råkat hamna där. Sen ska man ju självklart inte bortse ifrån att sakerna kan ha flyttats på grund av djur, men har lite svårt att tro att djur varit i närheten av platsen efter att polisen kom dit. Alldeles för mycket rörelse för att ett djur skulle känna sig tryggt där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adjagosse
På vilket sätt är det konstigt om det ingår i hennes arbetsuppgifter?
Inte konstigt att de ingår. Men man bör inte va ensam. Särskillt inte som 17 åring. Rånrisk för stället. Vi va alltid minst 2 som låste restaurang. Cashen det man värnar mest.

Så eg kanske inte utsagorna om hur låsningen gick till stämmer. Menar inte dem är skyldiga- mer att de stack innan och Lisa va själv. Har inget försvunnit därifrån?
Medlem
nygards avatar
Det är så jävla skumt att sakerna ligger så utspritt. Jag börjar mer och mer tro att GM medvetet placerat ut sakerna för att skapa villospår. Alternativt ska spåren leda till någon plats. Det här känns genomtänkt och planerat i detalj, det behöver inte vara en GM som står Lisa nära men som bara har haft någon sjuk vrickad fantasi om att röva bort någon ung tjej och göra hemska saker med henne. Förmodligen sitter väl GM nu tillbakalutad någonstans och följer nyhetsrapporteringarna samtidigt som han beundrar sitt "verk".
Medlem
bittermandels avatar
En liten refresher för er som behöver det.

# Sökandet efter den försvunna Lisa Holm, 17, är inne på sin fjärde dag.
# Polis, polishelikopter och över 300 personer från Missing people deltar i sökandet.
# På torsdagseftermiddagen spärrade polisen av ett område med flera åkrar, söder om det kafé där Lisa arbetar.
# Missing people har hittat totalt fyra fynd. Alla bedöms som intressanta eller mycket intressanta av polisen. …
# På eftermiddagen hittades ännu ett fynd. Polisen har nu spärrat av området där fyndet hittades och tekniker är på väg till platsen för att undersöka fynden.
# Tidigare har man hittat tre fynd: Lisas ena handske, ett mobiltelefonfodral och en mobiltelefondisplay.
# Ladan nära kaféet har ännu en gång spärrats av och genomsökts av polisens tekniska rotel, utredningsjouren i Göteborg och en hundförare med kriminalsökhund.
# Polisen letar efter ännu ett spår - ett misstag som någon som eventuellt fört bort Lisa skulle kunna ha gjort.

-Källa Expressen
Medlem
gaylordfuckers avatar
Nu börjar spåren närma sig den bortglömda jordkällaren som jag nämnt tidigare.

https://www.google.se/maps/place/58%C2%B032%2723.3%22N+13%C2%B021%2715.3%22E/@58.5393391,13.3498187,1634m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=sv
2015-06-11, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Jag har aldrig varit med om en tråd med mer skitsnack och konstiga infallsvinklar You tube och instagram m.m? Det kan bero på att offret är 16 år och ser ut som en Lucia.

Jag brukar sällan skriva på trådar som dessa längre (höll på i över 6 år innan) för det är alltid den man minst trodde som är skyldig, eller rättare sagt jag gissar jämt fel. Sen är det så jäkla vanligt med mord i Sverige på senare tid så man slutar att förvånas och det blir bara sorgligt nu mer.

Jag brukar dock lägga åsikter kommer även nu göra så: Att hon är död är jag tyvärr säker på och hon inte kände MGM och HAN kan inte bara lagt Lisa på ryggen och sedan gått iväg med henne (hon är inget barn) En bil är inblandad och var är kroppen det är väl den stora frågan just nu?

Jag tänker på mordet i Trollhättan det var det m.t snack om kroppen sen hittade dom Ida flera mil från Trollhättan i ett dike?

Många snackar om mordet 1992 jag minns det väldigt VÄL det har dykt upp i media med jämna mellanrum men att det är samma GM har jag VÄLDIGT svårt att tro på 92 var jag själv 30 år när det hände att någon skulle vänta i 23 år för att sen begå brott igen .MORD känns EXTREMT ovanligt närmast (glömd det) Dum tanke.

Hoppas vi finner en lösning men kroppen om den återfinns kan ligga i Vänern lika väl som i en källare i ett hus hos GM? Jag gissar.......

På senare år har FB blivit en pöbel som slänger sig in i de mest otroliga ideer utan minsta eftertanke har man inget att skriva så bör man undvika det.

Även jag tror att Lisa inte är i livet och har MGM haft bil vilket är mest troligt så undrar man över fynden i närheten när en bil kan ha fört henne flera mil därifrån redan före kl 21?

Vi får se vad fynden säger är dom ens Lisas är dom hennes så kan kroppen ändå vara långt borta??
2015-06-11, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claybrained
Kanske blir fallet på Helena också löst eller iaf återigen öppnat om Lisa hittas? Man kan ju alltid hoppas på att det är samma person så Helena fallet blir löst för anhörigas skull, men så kan man ju även tänka så att OM GM är den samma så kanske Lisa heller aldrig hittas...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article20947262.ab

Det är redan ett s.k "cold case", och utreds så fort något kommer upp, senast var 2012.
2015-06-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Völund
Vem är denne JV som det skrivs om hela tiden? Outa inte namnet, men gärna någon stjärna här och där. Helt omöjligt att följa den här tråden utan att missa någon information.

Läs alltid sammanfattningen först, där bör din fråga bli besvarad. Om den inte är det så gör jag en liten shout out till någon admin som kanske vill utöka sammanfattningen lite?
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför skulle han dumpa sakerna så nära, och riskera att bli sedd dessutom. Vore betydligt smartare att dumpa det i vattnet.
Skulle vilja säga det är tät vegetation sitter på Google Earth och kollar den vägen, Efter ett tag på denna väg går det en smal väg ned mot en damm ser jag nu....
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
Rörande VJ. Någon som vet om han har tillgång till bil? Om han är bostadslös kan han ju tänkas bo i en sådan. Kanske en liten minibuss?

Han vart haffad för rattfylleri i februari, så det är troligt att han åker runt med bil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in