2015-06-11, 16:37
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Borde inte ägaren känna till sitt eget företags öppettider?

Klart hon gör men hon ville kolla med det andra tjejerna hur det såg ut just då, när dom stängde och åkte.
2015-06-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
En anställd kan jag tänka mig. De som senast såg henne vid liv som åkte iväg med bilen. Inte första gången en tjej mördat en annan tjej. Som hon i närheten av Örebro, som styckade en person, la henne i bakluckan och åkte och jobbade...

Det är inte första gången en man tar död på en tjej heller. Om vi ska köra på sannolikhet så är det mindre sannolikt att någon av tjejerna har tagit död på henne än en karl.
Medlem
Citat:

Driver man ett fik, restaurang eller krog, då har man inte fasta öppettider.

Jag tycker verkligen hon är vettig, dock lite splittrad, inte undra på då även hennes barn jobbar på fiket, kunde vara dom.. herre.
Medlem
Deferos avatar
Enligt tidigare uppgifter var det Lisa själv som stängde caféet.

Enligt butikschefen så stängde alla tre flickor caféet och gick ut därifrån tillsammans.

Olika uppgifter alltså. Vad är det som stämmer?
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neteX
Jag hoppas verkligen att hon hittas. Men klippet som kallas för "13" känns lite skumt/udda

Hoppas också att hon hittas. Klippet som kallas för 13 har nog inte någonting med det här att göra. Däremot ringen som hittades i gräset. Var det en förlovningsring? Om det är en förlovningsring så öppnas ett helt nytt scenario. Undrar också över hjälmen. Var den hel eller i bitar? Och hittades hjälmen efter vägen eller vid moppen.?
2015-06-11, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Varför är ett fynd vid hamnen en anledning till att blåsa av skallgångskedjan som väl går över land? Måste väl isåfall vara henne man hittat, annars finns det väl anledning att fortsätta leta?

MPS letar än, men inte på just den platsen.
Medlem
succubusans avatar
Citat:

Enligt butikschefen så stängde alla tre flickor caféet och gick ut därifrån tillsammans.

Hela tiden sagt att alla tre stängde och låste, sen åkte två av flickorna bil och Lisa skulle ta sin moped.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opi78
Driver man ett fik, restaurang eller krog, då har man inte fasta öppettider.

Jag tycker verkligen hon är vettig, dock lite splittrad, inte undra på då även hennes barn jobbar på fiket, kunde vara dom.. herre.
Varför skulle inte ett fik, restaurang eller krog kunna ha fasta öppettider? Finns gott om sådana med fasta tider som går runt.
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Öppettiderna har hon nog koll på. Hon ringde väl de andra tjejerna för att kolla om Lisa hade sagt något till dem vart hon skulle ta vägen efter jobbet för att sedan vidarebefordra detta till Lisas mor.
Medlem
Citat:

Nej har hela tiden sagts att de stängde tillsammans.
2015-06-11, 16:40
Moderator
blomvattnares avatar
OK, nu haglar varningarna.

Den som tycker att någon annan postar något som redan har diskuterats SKA ALLTSÅ INTE posta ett inlägg som gapar om det. Det blir ÄNNU ETT OT-inlägg.

/Mod
2015-06-11, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
en rimlig spekulation skulle vara att de kanske dragit från platsen tidigare än vad de uppger, och att de brukar göra så men nu vill skydda sina arslen när det gått snett.

Det har jag trott från början, förklarar också varför de inte sett ett skit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in