Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 16:33
Medlem
Jag hade nog också varit väldigt skärrad om en vän till mig hade försvunnit under så mystiska omständigheter......lider med familj, vänner och andra anhöriga....har själv en syster och jag vet inte vad jag hade gjort om något sådant hade hänt henne....förmodligen hade jag fått sitta på livstid
Medlem
bluehills avatar
Säger som GW, hata slumpen...

Det är någon som vet vem hon är, känner henne eller är någon lokal oförmåga som sitter hemma och kollar på våldsporr.

Man, svensk, mellan 18 och 40, ingen tjej, aldrig haft, säkerligen ostraffad sedan tidigare. Icke akademiker, svagbegåvad och bor typ hemma hos morsan.

Hon har inte blivit kidnappad av förbipasserande romer eller gruppvåldtagen av ett gäng somalier, utan det är garanterat en lokal förmåga.
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Cafets ägare intervjuad nu i Expressen. Verkar väldigt vettig. Finns inte en chans att hon eller någon anställd ligger bakom detta.

En anställd kan jag tänka mig. De som senast såg henne vid liv som åkte iväg med bilen. Inte första gången en tjej mördat en annan tjej. Som hon i närheten av Örebro, som styckade en person, la henne i bakluckan och åkte och jobbade...
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Är säkert inget alls, men i intervjun med caféägaren ändrar inte hon sin historia?

Satt precis och tänkte på det, hon håller sig inprincip till samma saker. Det är bara det att hon säger lite andra grejer som hon inte har gjort förut, inte något anmärkningsvärt direkt. Tror jag?
-Men sen jag hörde hon första gången så får jag alltid något konstigt tänkande om hon. Dåliga vibes eller något.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
det är skitsamma om hon ljuger eller inte eller hur hon betéer sig under intervjun. dom var dom sista som varit med lisa. av ren praxis borde man väl kolla att dom har alibi? bussbiljetter t.ex? fråga busschauförren om han sett dom gå på bussen?
Ja såklart de borde gjort allt så utförligt som möjligt.
Medlem
Här en möjlig teori till vad som kunnat hända.

Lisa, Rebecka och Towa är ensamma i cafet städar upp efter en lång dag. Dom börjar bråka om ett eventuellt triangel drama. Kanske har Lisa charmerat Towas eller Rebeckas pojkvän? Och då har dom så klart planerat en vecka innan eller flera att den här dagen ska dom tre stänga tillsammans. Frågan är då hur dom lyckats slå ner henne utan att bruka våld som skulle visa spår. Kanske var det så att dom lurade in henne i Ladan och sövde ner henne med något medel. Och därför har polisen haft extra koll på ladan och hittat spår av eventuella kemikalier.
2015-06-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konung12
Någon som vet hur det går med misstänkta? finns det någon eller är vi helt utan?
Är JV bortkopplad?

Finns inget som binder honom till BO i nuläget.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
amen för helvete, Det kanske är första gången hon blir intervjuad i tv, inte helt onormalt att man blir lite halv nervös. hon är dessutom den sista personen som såg människan.
Ja då är det väl inte så konstigt att folk blir misstänksamma över att hon överhuvudtaget ska gå ut i TV och prata om hon inte har någon vettig förklaring att berätta utan bara står nervös och ljuger?
Bannlyst
Jag har aldrig varit med om en tråd med mer skitsnack och konstiga infallsvinklar You tube och instagram m.m? Det kan bero på att offret är 16 år och ser ut som en Lucia.

Jag brukar sällan skriva på trådar som dessa längre (höll på i över 6 år innan) för det är alltid den man minst trodde som är skyldig, eller rättare sagt jag gissar jämt fel. Sen är det så jäkla vanligt med mord i Sverige på senare tid så man slutar att förvånas och det blir bara sorgligt nu mer.

Jag brukar dock lägga åsikter kommer även nu göra så: Att hon är död är jag tyvärr säker på och hon inte kände MGM och HAN kan inte bara lagt Lisa på ryggen och sedan gått iväg med henne (hon är inget barn) En bil är inblandad och var är kroppen det är väl den stora frågan just nu?

Jag tänker på mordet i Trollhättan det var det m.t snack om kroppen sen hittade dom Ida flera mil från Trollhättan i ett dike?

Många snackar om mordet 1992 jag minns det väldigt VÄL det har dykt upp i media med jämna mellanrum men att det är samma GM har jag VÄLDIGT svårt att tro på 92 var jag själv 30 år när det hände att någon skulle vänta i 23 år för att sen begå brott igen .MORD känns EXTREMT ovanligt närmast (glömd det) Dum tanke.

Hoppas vi finner en lösning men kroppen om den återfinns kan ligga i Vänern lika väl som i en källare i ett hus hos GM? Jag gissar.......
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Men suck. Nej det betyder inte bara det. Ibland kollar man ner för att man tänker, ibland kollar man ner för att man tycker en situation är jobbig. Håller du ögonkontakt 100% när du pratar med någon? Tro mig, folk kollar bort otroligt mycket i en konversation utan att de ljuger...

Ja. Sen finns det många som har svårt att titta rakt in i kameror. Jag har extremt svårt att titta rakt in i en kamera själv och tittar nog bort på 95% av bilderna som finns på mig.
2015-06-11, 16:35
Medlem
Jag har också redan från jag såg videon med arbetskamraternas intervju fått dåliga vibbar, det är något de döljer sen om de har med försvinnandet att göra eller inte vet jag inte. Men något känns skumt, som att de inte berättar hela sanningen.

Chefens intervju och reaktioner känns mer trovärdiga men de två yngre arbetskamraterna är det något, jag kan inte sätta fingret på vad, som gör att jag inte litar helt på dem.
2015-06-11, 16:35
Medlem
otukts avatar
Allt pekar på att hon har blivit kidnappad och bortförd i en bil/van/husbil från hennes jobb då trots genomsökning av området inte lett till att dem hittat blod, tecken på kamp eller hennes ägodelar.

Med tanke på att nyckeln satt i mopeden och att mopeden saknar skador och att hjälmen är borta tyder på att hon snatchats då hon just har satt sig på mopeden. Men om en strid utbrutit då hon satt sig på mopeden så hade mopeden ramlat omkull eller tagit skada. Det tyder på att något har fångat hennes uppmärksamhet och att hon klivit av mopeden frivilligt med hjälmen på sig.
Exempelvis att någon stannar bilen framför henne eller att någon frågor henne om något, typ "vet du vägen dit".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in