2015-06-05, 22:18
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Hade ett par 341. Yankon är märkbart smalare från hålfoten och bakåt. Man behöver inte ens prova, det går att se med blotta ögat. Framåt är det mer likvärdigt, men om du vet med dig att du har ett visst problemområde så får du ha det i bakhuvudet och prova dig fram mer med omsorg och välja en lämplig läst (rymlig tåbox, kanske lite rundad, typ 948 [vilken min nästa sko blir på, för övrigt]).

Tack för svar. Låter nästan mer likt mina skor från Carmina (endast Forrest dock) än mina C&Js
Mitt par 341 kunde absolut vart smalare kring området du beskrev utan större bekymmer.
Konstigt nog är mina 348or i en storlek mindre än 341 den modell som sitter bäst. Har även haft mindre bekymmer med den skon än mina Islays (365). Då har jag trots allt fötter åt det bredare hållet.
En djungel det där...
Citera
2015-06-07, 20:19
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
AlisterG gjorde en lista förra året (priserna får man ta med en nypa salt, många har gått upp rätt saftigt sedan dess):

Någon annan nämnde samtidigt Hans Allde och Lund&Lund.
Tackar.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Har funderat på att köpa ett par Yanko, men har aldrig sett eller känt på ett par.
Har du ett par C&J i 341 eller helt 348 lästen?
En smalare häl är ingenting negativt för mig, men oroar mig en aning för lilltån. 348 från C&J fungerar absolut, men mycket trängre än så blir svårt att hantera.

Om någon annan har en synpunkt lyssnar jag gärna.
Jag har ett par C&J på 348 och mina Yanko Sullivan är definitivt trängre, både i häl och för lilltån. Och då måste jag även påpeka att mina C&J är 8.5 medan de från Yanko är 9:or.
Citera
2015-06-07, 20:55
Medlem
kinesarsles avatar
Jag tycker att det är lite intressant att C&J Exmoor och Northcote känns så olika trots att båda har 348-lästen. Någon som har en förklaring? Visst, Northcote är kängor, men jag tycker ändå att de borde kännas mer lika.
Citera
2015-06-07, 22:25
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle

Jag har ett par C&J på 348 och mina Yanko Sullivan är definitivt trängre, både i häl och för lilltån. Och då måste jag även påpeka att mina C&J är 8.5 medan de från Yanko är 9r.

Jobbigt med lilltån.
Tack för infon...
Senast redigerad av SvenEricTheGamble 2015-06-07 kl. 22:27.
Citera
2015-06-10, 14:37
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Ute efter ett par mörkblåa/navy munkskor i mocka med dubbelspänne. Hittade dessa som är EXAKT den formen jag vill ha (vet inte om den kallas för något speciellt?) http://www.theshoesnobblog.com/2013/04/meermin-navy-suede-monks.html

men på deras hemsida finns endast dessa: https://meermin.es/articulo.php?idArt=2766 och de ser ju inte alls lika ut i färgen.. vill ha dem mörkare som i länk 1 och med den formen.. Är det ljuset som spelar ett spratt eller är det olika skor?
Citera
2015-06-10, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Ute efter ett par mörkblåa/navy munkskor i mocka med dubbelspänne. Hittade dessa som är EXAKT den formen jag vill ha (vet inte om den kallas för något speciellt?) http://www.theshoesnobblog.com/2013/04/meermin-navy-suede-monks.html

men på deras hemsida finns endast dessa: https://meermin.es/articulo.php?idArt=2766 och de ser ju inte alls lika ut i färgen.. vill ha dem mörkare som i länk 1 och med den formen.. Är det ljuset som spelar ett spratt eller är det olika skor?
Ser ut som olika skor, det är ju över två år sedan blogg-inlägget skrevs så vore väl konstigt om de inte ändrat utbud på den tiden ? Lästen verkar dock vara densamma, enbart sulkanten som ser annorlunda ut på den nya skon.
Citera
2015-06-10, 18:28
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen

Jag tycker allt talar för att det är samma sko. Det där med korrekt färgåtergivning på en datorskärm är ju tyvärr inget man räkna med (och i synnerhet inte för mocka).
Citera
2015-06-11, 11:34
Medlem
giroufs avatar
Av ren nyfikenhet så skulle jag vilja veta om någon här inne har lyckats gå in ett par meermin ordentligt? Fick in en doublemonk för sparsula i förra veckan och har aldrig någonsin arbetat med en randsydd sko med så hård och dålig materialkvalitet.
Citera
2015-06-11, 12:42
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girouf
Av ren nyfikenhet så skulle jag vilja veta om någon här inne har lyckats gå in ett par meermin ordentligt? Fick in en doublemonk för sparsula i förra veckan och har aldrig någonsin arbetat med en randsydd sko med så hård och dålig materialkvalitet.
Jag har vänner som påstår att deras Meermin är sköna. Då rör det sig om mocka. Jag själv lyckades aldrig få mina dubbelmunkar särskilt bekväma.
Citera
2015-06-11, 14:02
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Jag har vänner som påstår att deras Meermin är sköna. Då rör det sig om mocka. Jag själv lyckades aldrig få mina dubbelmunkar särskilt bekväma.

Mina Meermin var i mocka - stenhård mocka. Verkade helt oformbar. Exceptionellt obekväm sko, värsta jag varit med om alla kategorier (dvs även inkluderat skor vi inte diskuterar i den här tråden).

Men rent statistiskt sett antar jag att det måste finnas de vars fötter som genom ett mirakulöst sammanträffande passar perfekt. Att deras fötter råkar ha precis samma form som lästen.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2015-06-11 kl. 14:11.
Citera
2015-06-11, 14:31
Medlem
BenjaminGrahams avatar
Tycker mina sitter helt ok, men klacken är stenhård vilket gör dem relativt obekväma att gå runt in. Kommer inte köpa meermin igen iaf.
Citera
2015-06-11, 15:36
Medlem
giroufs avatar
Som sagt det värsta vi sett. Troligtvis mängder av krom i dem skorna.

Som återförsäljare av randsydda skor i betydligt bättre kvalitet oroar man sig lite för att den yngre målgruppen startar med ett par Meermin och sen förkastar den randsydda skon helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in