Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 14:09
Medlem
Mr.Maazes avatar
Alltså, hur jävla länge kan man gå rundor och leta där egentligen? Med tanke på hur mycket folk där är tycker man att det borde gå relativt snabbt att söka av stora områden även om man letar noggrant..
2015-06-11, 14:10
Medlem
Jag har hela tiden varit inne på att detta rör sig om ett lustmord dvs. en psykiskt störd man som befunnit sig på platsen eller passerat förbi och råkat få syn på den ensamma tjejen och sedan låtit sina drifter ta överhanden men jag börjar mer och mer tro att detta faktiskt handlar om nåt så simpelt som ett rånförsök som gått snett.

Kanske någon gömmer sig i närheten med avsikt att råna cafeet vid/efter stängningsdags. Han hotar BO med en kniv eller annat tillhygge och tvingar av henne mobilen, ringen, klockan och plånboken. När han sedan vill få henne att öppna cafeet gör hon misstaget att försöka fly. Hon springer söderut men GM hinner ifatt henne och drar in henne på grusvägen, tumult uppstår varvid BO tas av daga. GM förstör mobilen, länsar plånboken på kontanter och slänger iväg resten av innehållet såsom kreditkort, körkort etc. Av någon anledning får han för sig att bära iväg med BO och gömma henne nånstans, förmodligen inte speciellt långt, varefter han återvänder till sitt fordon (bil, moped ?) och kör norrut. Han kommer på att han har BO:s klocka och ring på sig och inser att han nog borde göra sig av med dessa och slänger de i höjd med Medelplana kyrka.

Att föremålen skulle vara utplacerade för att förvilla eller rentav kastade av BO själv tror jag inte ett dugg på.

Tyvärr tror jag att BO är död och kommer att hittas ganska snart.
Medlem
Måste vara underkläder eller något slags vapen (tror jag)
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Fan. Tänk om det är just så, att GM går i ledet av sökande och droppar saker lite varstans. Förklarar att allting är så utspritt och dyker upp allt oftare på sistone. Allt för att fördröja Polisens arbete och låsa dem till samma plats hela tiden. Lite katt och råtta-lek över det hela.

Otäck tanke. Det kanske skulle vara en förklaring till att man plötsligt hittade nya saker inne i ladan, just efter det att MPS-folk hade börjat springa där.
2015-06-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeckiS
Herregud. Förmodligen menar personen givetvis att det INTE är en kropp med tanke på att dom redan sökt av området en gång. Hundar har väl dessutom rört sig i området, har svårt att tro att en tränad hund missat något sådant som en kropp.

Så du menar att det inte finns hundar som missar kroppar eller markerar helt fel?
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Ett av fynden ska va ett skoavtryck på en åker , låter inte speciellt intressant, kan ju lika gärna komma från en bonnläpp som är ute på sin mark.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jo men då görs det en större sak av det. T ex tillkallas kriminaltekniker dessutom går man inte in utan munskydd och skyddskläder. Att man ska behöva förklara allt för er nytillkomna fjortisar. Tröttsamt.

Har man inte tillkallat tekniker då? Fyndet gjordes för en timme sedan, det har en stund att köra ifrån till exempel Göteborg.
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanata
Igår såg jag ett inlägg om någon som hade noterat en brinnande bil. kl 8 om förmiddagen måndagen. Personen blev snabbt avfärdad då avståndet var stort. Men var det i närheten av var den nya flickan försvann?

Kontakta polisen om det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaealy
Du menar att man inte spärrar av ett område om man finner en kropp alternativt blodig mordplats?

Helt säkert ingen kropp. Isf så hade de inte sökt för fullt och isf hade inte MP's talesperson ha sagt att vem som helst kan komma dit och söka med MP och att de gladeligen tar emot mer folk. I samma veva som han också berättade om det senaste hemliga fyndet.

Släpp det med att en kropp har hittats nu.
Medlem
succubusans avatar
Dom hittar alltså nya fynd på redan genomgången mark...har någon då lagt ut det efter eller letar dom lite dåligt?
2015-06-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns kanske fler försvunna unga kvinnor, vem har sagt att det har gått mer än 23 år mellan offren mer än du?

Beträffande fyndplatserna, kanske hade gärningspersonen inte tillgång till bil, allt är spritt med hjälp av moped eller fyrhjuling, kan förklara de korta avstånden mellan fyndplatserna och kan vara den röda tråden.

Ja så tänkte jag också några sidor bakåt när jag skrev om smidigt fordon,fyrhjuling att åka runt med och sprida hennes tillhörigheter med.skulle man bli sedd av någon så säger GM att han "letar efter henne"
2015-06-11, 14:12
Medlem
EvilGs avatar
Detta fynd är så stort att man drar in helikoptrar samt att det får experten på Expressens stream spekulera att detta är något omöjligt som kan läggas av henne själv för att vilseleda folk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in