Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 13:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Antagligen har kvittot inte med saken att göra överhuvudtaget.

Polisen har väl bekräftat att ett kvitto med ursprung Skövde är hittat i ladan, kanske läst fel?

Varför gå ut med fyndet om det inte är relevant? Tidsangivelsen på kvittot säger förmodligen något om det är relevant eller inte?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Användarnamnen på klippen ser ut att vara anagram.

Beradc Neajuya

Ekeyme Mehjaoc

Brgrea Jtdasde

Deasdg Bkerade

Hade ett program innan där man kunde mata in bokstäver som programmet omvandlade till riktiga ord. Har tyvärr inte kvar det. Kan ju lika gärna vara platser eller inget alls. Kan ju ha noll betydelse angående Lisas fall men OM det skulle vara av betydelse kan man ju försöka få fram något meddelande eller liknande.
Är inte så övertygad om att det är anagram, däremot kan noteras att alla förnamn har 6 bokstäver och efternamn 7 bokstäver - så något system ligger bakom det.
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Updown
Låter inte bra att de hittat så många saker utspridda känns inte som att hon är vid liv men hoppet får leva vidare tills fallet är avklarat.
Nej hon lever nog inte och jag tror inte ens att hon är kvar i kommunen. Alla dessa utsprida spår tyder på att man vill göra polisen vilsna.
2015-06-11, 13:39
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
Ok efter ha läst 300+ sidor här och hållit mig väldigt uppdaterad på diverse nyhets sidor så kan jag med god säkerhet säga att jag inte tror att Lisa finns i området alls.

http://www.expressen.se/gt/nagonstans-har-det-gjorts-misstag/

Eftersom nu har dem hittat ett kvitto som tillhör Lisa vilket är ännu ett fynd. Dem har alltså hittat Handske,mobilskal,mobildisplay,ring,armband,kvitto men även ett kontokort som det ryktas om här på FB.

Lisa är tyvärr inte i området utan alla dessa delar som blivit hittade är endast för att vilseleda polisen.
Det är vad jag tror.
Detta är också min teori, sedan ligger ju sakerna utspridda som fan, visst att det kunnat blåsa mycket men tror inte sakerna förflyttat sig så av sig själv.

En annan teori är ju att gärningsmannen går bland missing people och själv "planterar" alla dessa saker och njuter av uppmärksamheten.
2015-06-11, 13:39
Medlem
står fast vid min teori att Det är två GM. Den ena MÅSTE ha lämnat bevis lite över allt. det ligger så ologiskt och verkligen för mycket bevis lite här och där. Tror att GM lyssnar på nyheterna och läser konstant. Tror han vilseleder polisen ifrån han och samtidigt använder fynden som milstolpar. Tex när dom hittar kvittot så vet GM att polisen är en bit ifrån Osv. Tycker förövrigt att polisen ska sluta släppa ut info om vad dom hittar ifall det är något som detta.

Sen läste att någon hade skrivit nya Zodiac. Snälla, släppa den teorin. Finns inget som tyder på att personen är en seriemördare.
2015-06-11, 13:40
Medlem
phreuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Jag tror mer på att slumpen kastade om bokstäverna till just Lisa Holm, då ett konto med samma nedräkning hette "Mary Mcmillan".
Vill man vara konspiratorisk så finns det en saknad Mary McMillan

http://www.charleyproject.org/cases/m/mcmillan_mary.html
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Den teorin börjar ja också misstänka, att de e något med hjälmen som har något betydande med sig, typ fingeravtryck, blod etc. För de borde ju va nåt av de första man hittar annars

Såg just några tjejer komma ut från en butik och åka iväg på liknande mopeder. Alla gjorde likadant, först nyckeln i låset sedan ta ut hjälmen från facket under sätet oach sätta på den på huvet för att sedan spänna fast bandet under hakan. Sist tog alla på sig handskarna, satte sig på och åkte iväg. I och med att det bara har hittats en handske kanske hon har hunnit ta på sig hjälmen men inte båda handskarna?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hund-Cirkus
Vad dillar du om? Kan du förklara en gång till lite mer utförligare? Varför skulle en eventuell GM tagit inspiration av dessa klipp?

Det kan röra sig om att den eventuella GM har en Youtube kanal och vill öka sitt antal med prenumeranter därför gör han samma sak som de i de andra klippen har gjort.

Att användaren har namnet Lisa Holm kan vara att ansvarig användare har bytt namn som ett troll eller så är det en med namnet Lisa Holm som är bakom.

Förhoppningsvis har jag förklarat bättre om vad jag menade, annars får du gärna höra av dig igen.
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det är inte mina åsikter, det är ren fakta vare sig du vill eller ej.
Det var dessutom ett relevant svar för den som påstår sig känna till hur många möjliga förövare det finns i regionen. Det vet han/hon inget om. Fattar du din jöns?
Jag håller med dig men att tro att en somalie skulle kunna förbluffa polisen och mp i över 4 dygn är inte troligt. Detta är med störst sannolikhet en svensk. Oavsett var han kommer ifrån skall han straffas hårt.
Medlem
Redan i början skrev någon ett inlägg om att killen som tidigt va ute och letade i omgivningarna verkade lite skum,har tänkt desamma men vill inte starta nån ny rävjakt på någon människa som verkar gjort något uppmärksammat som ex J.V.

Men har tänkt tanken att den som har med Lisas försvinnande att göra verkar ha koll på omgivningarna och sprider hennes tillhörigheter för att få alla att leta på olika ställen och längre o längre bort från stället där hon försvann.

Jag tror att hon finns nära caféet där hon försvann och att Gm sedan åkt runt på smidigt fordon och släppt lite av hennes saker för att förvilla polisen och de som letar efter henne.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trxflsic
Är inte så övertygad om att det är anagram, däremot kan noteras att alla förnamn har 6 bokstäver och efternamn 7 bokstäver - så något system ligger bakom det.

Det var ett skarpt iaktagande. Då blir det 13. Filmen 13 visar namnet.
2015-06-11, 13:41
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Detta är också min teori, sedan ligger ju sakerna utspridda som fan, visst att det kunnat blåsa mycket men tror inte sakerna förflyttat sig så av sig själv.

En annan teori är ju att gärningsmannen går bland missing people och själv "planterar" alla dessa saker och njuter av uppmärksamheten.
Kan mycket väl vara så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in