Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 11:25
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedTab
Var signalerar hennes vänner om detta?
På hennes låsta bildsidor.
Jag är tämligen säker på att hon håller sig borta frivilligt. Tror inte att hennes vänner skulle skriva som de gör annars.

Nej, jag har inte tillgång till dem själv, ska poängteras.
Medlem
Är de nån härinne som är med och söker idag också? Isf håll oss uppdaterade så gott de går, de hade uppskattats
Medlem
lite tankar kring hur jag värderar situationen och olika spår.

JV får finna sig i att vara intressant för att han har ett avvikande beteende och har uttalat hot mot kvinnor i serviceyrken tidigare. Han skulle kunna genomfört det som en impulsiv grej med eller utan fordon. Han kan även ha genomfört det mer planerat. Det behöver inte vara kaos i alla delar av hans hjärna samtidigt faktiskt. Skulle han kunna krydda det hela med en film på YT. Why not?

Jag utesluter inte heller en random bil med flyktingar från Brännebrona/Stora Ekeberg m.fl. Anledningen till att de inte ställer till mer kaos stavas brist på transportmedel. Dit de har gångavstånd skapar de avtryck. Jag såg med egna ögon att de hade hittat ett fordon i söndags och att de var lyckliga över det rådde ingen tvivel om då de satt som packade sillar. Ovetande om vad som hänt i Blomberg så fick jag en olustkänsla över att se en bil full med testosteronstinna unga män.
2015-06-11, 11:26
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Snyggt sammanställt. Nu slipper vi förhoppningsvis en massa upprepningar åtminstone några sidor framåt.

Måste säga att det är ett mycket, mycket märkligt fall. Det är en del som inte riktigt går ihop.
Det finns inget konstigt i det här fallet alls om man som jag har hög IQ. En flicka saknas som sist sågs utanför sin arbetsplats. Omständigheterna tyder på att något hänt på platsen och att flkickan utsatts för något brott.
Gärningsmannen kommer att visa sig vara 1. Någon med anknytning till LIsa. 2. En sexuellt frustrerad nysvensk. 3. En enstöring med diagnos (det handlar om statistik och sannolikhet).
Att hennes tillhörigheter är utspridda beror på att lisa sprungit från platsen eller att GM gått från platsen och slängt hennes saker lite här och där.
Men om man sitter och fantiserar att det handlar arabisk slavhandel, pappan, arbetskamraterna osv så förstår jag att man tycker att det här är ett märkligt fall.
Vi andra läser om liknande fall med jämna mellanrum i media och ser inget konstigt alls.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Har också sett att media har börjat koppla samman de båda fallen. Känslan är inte bra när man läser om det och skulle det vara som du skriver, att GM är ute efter ett nytt offer då det tidigare (Helena) har blivit för gammal eller avlidit.

Hemskt att behöva tänka så.

Tänkvärt! Detta kan absolut sluta i en tomhet utan några som helst svar!

http://www.brottsrummet.se/sv/brott-och-statistik

Hur många personer anmäls försvunna i Sverige?
Varje år anmäls 6 000-7 000 personer som försvunna till polisen. Av dessa personer kommer de allra flesta tillrätta, men enligt Rikskriminalpolisen förblir 25-35 personer försvunna varje år. Information om varje enskilt ärende har den lokala polisen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Jag är tämligen säker på att hon håller sig borta frivilligt. Tror inte att hennes vänner skulle skriva som de gör annars.
Var skriver hennes vänner?
länka...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsium
Jag vet att det åker runt bilar fulla med med zigenare och "plockar" upp folk i sina skitiga skrotbilar, de var nära att dra in min tjej en gång men sen kom jag med hunden och då körde dom iväg väldigt fort...

Tjejen vart så chockad så att hon inte hann ta reg.nr så polisen kunde inte göra ett skit..

Även om jag inte är beundrare av zigenare så tror jag du snackar skit.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xevilmf
Ny tjej, 17, försvunnen. Slump?
Situationen ser ju lite annorlunda ut med den nya försvunna flickan. Hon klev inte av bussen på sin busshållsplats, hon har autism, med mera.
Medlem
Citat:
Kan du visa detta på något sätt? En skärmdump eller något. Du verkar ju ha tillgång till dessa låsta bildsidor.
Medlem
En tanke som slog mig, som inte verkar varit upptagen tidigare i tråden (jag har inte läst allt, men det mesta).

En möjlig orsak till varför fynden hittats på så pass skilda platser kan vara att LH blev jagad. Någon form av konfrontation/hotbild utanför caféet och LH flyr/bryter sig loss. När man tror sig springa för livet kan man springa väldigt långt och kanske inte enbart rakt fram. Är man rädd tänker man knappast rationellt. Om GM dessutom hade bil vore det logiska att inte springa längs med vägar utan ängar/växtlighet.

GM kan möjligtvis ha kommit ikapp LH och därav har hon inte hittats. Alternativt sprungit, ramlat och slagit i huvudet eller liknande.

Det jag vill säga är att GM behöver inte ha fört med LH från caféet, utan LH kan ha rört sig själv därifrån, fast inte "frivilligt".
2015-06-11, 11:27
Medlem
Lazeeboys avatar
VARFÖR skulle GM kasta ut hennes saker genom bilen? Fullkomligt ologiskt.

Sen att de kan ha flugit runt på fältet, men varför göra sig av med dem? Finns liksom ingen logisk anledning.

Och varför snackar alla om mord? Tänker alla GM att "om jag våldtar så måste jag mörda"?

Ser hellre att hon blivit tillfångatagen. Men då kan det lika gärna vara en gubbe eller gubbe + fru (utan möjlighet att få barn) som låst in henne i något hemligt utrymme. Precis som Helena säkerligen. Och då återfinns hon aldrig igen.

Annars är som sagt Vänern rätt stor. Ett sänke på en död kropp så lär det vara svårt att återfinna. Även med dykare.
2015-06-11, 11:27
Medlem
softmoons avatar
Citat:

Vad skulle de ha fått för info som tyder på detta? Känns snarare som ett gäng idioter till "vänner".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in