Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 10:42
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
påkörd-teorin är faktiskt krångligare än kidnappnings/mord-teorin. varför skulle hon lämna nycklarna i tändningslåset och med hjälmen på huvudet eller i handen gå över vägen? det är väl inte ens höga hastigheter på den vägen dessutom. jag tycker det verkar långsökt

hur GM kunde veta att BO skulle åka moped eller att hon skulle lämna stället sist av arbetskamraterna frågas också mycket. men det måste inte vara så att GM visste det. tillfället uppkom helt enkelt. hon kanske sms:ade, kollade facebook, etc i en kvart innan hon åkte. dådet behöver inte vara mer planerat än "idag ska jag knulla någon" eller "idag ska jag döda någon" och så uppkom situationen.

tack. inte särskilt lik kate bock då

Min teori om olycka får ändå ses som aktuell. Varför hon skulle ut på vägen är inte så intressant. Hon kanske skulle tillbaka in i cafét för å pissa? Hon kanske glömde bullarna hon skulle ta med sig hem? Hon såg en katt som stod mitt i vägen eller så kanske Ryssland anföll

Att det inte blir spår vid en olycka är inte ovanligt. Dessutom behövs inga kraftiga smällar för att en person ska avlida. Det var en motorcyklist som avled nyligen efter att ha kört omkull i ca 50km/h med hjälm. Med en tung hjälm på hövvet knäcks nacken av lätt om det vill sig illa.
Det var ett fall för inte längesen med en ung tjej i Oslo som blev påkörd. Gärningsmannen slängde in henne i bilen och gömde henne hemma hos sig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Sigrid_Schjetne
2015-06-11, 10:42
Medlem
Läste någonstans att kioskmongot som folk här misstänker bott i axvall förut? Nån som vet om de stämmer? Tänkte mest att cafet låg i varnhem förut (mellen skara och skövde) vilket ligger ett stenkast från axvall. Så han kanske kärat ner sej för länge sen i de stackars flickebarnet.
2015-06-11, 10:43
Medlem
Som jag nämnde tidigare för er som spekulerar om att nycklarna skulle glömts redan på morgonen: vad skulle det ha för betydelse om de gjorde det? Flickan hade ju som sagt en påse med tillhörigheter bredvid mopeden - vilka ur föräldrarnas utsago ska vara ombyte bland annat. Då påsen stod bredvid mopeden på eftermiddagen kan antas att flickan varit ute vid mopeden efter jobbet, vilket även stärks av kollegornas uttalanden.
2015-06-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Sorry. Efterbliven teori. En sådan komplott skulle inte ens hålla en dag. Det kan vi se i andra fall där något sådant hänt. Någon tog upp ett fall med en 16-åring som mördades. Det löste polisen på 2 dagar. Sådana scenarion är så osannolika att de inte ens är intressanta att diskutera.

Alla personer i LH's närområde bör uteslutas innan man kan säga något. Inre spaningsarbete kallas det för. Vad du eller vi tror spelar mindre roll.
2015-06-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SelinaKyle
Jag vill veta mer om han som körde fyrhjulingen. Vilken tid bestämde hans sig fara ut och leta efter försvinnandet? Vart letade han? Kan ju lika gärna vara han som kört sönder hennes saker ute på ängarna/kastat dom omkring sig?

Tänker lite på perrongmordet. Yngre kille som tidningen snackade med som "hörde nåt och kollade vad som hänt och var först på plats" slutade med att han som var skyldig till hela skiten.

Tänker på samma sak. Fyrhjuling är ju smidigare än tex bil också vilket betyder att han kan ha gjort lite vad som helst där...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuzFejja
Oj, har endast suttit vid Aftonbladet & Expressen och läst om det här tills idag. I'm back FB!

Det här fallet känns otroligt konstigt i mina ögon, så uppgjort allting. Har det verkligen bekräftats än att det var hennes mobilskal / mobildelar, förstod att dem kändes igen av föräldrarna men polisen är inte 100% säkra än & att det har skickats in på analys, kanske har missat ifall det är bekräftat?.

Vi har några frågor som verkligen inte är lösta på långa vägar.

Är det hon som har spridit ut saker p.g.a att hon har blivit kidnappad?.
Är det "GM" som sprider ut sakerna för att leka tjuv och polis?.

Hoppas verkligen att hon är oskadd, såna här "fall" åker verkligen in i huvudet på en.

Gärningsmannen som spridit ut medvetet för att leka tjuv och polis kan du nog nog glömma. Bara i filmer sånt händer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Eller så har vi o göra med en mkt skicklig förövare/mördare
Tveksamt. Allt för mycket som inte hänger ihop enligt mig.

Tror hon självmant har stuckit. Hoppas det i alla fall.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Gärningsmannen som spridit ut medvetet för att leka tjuv och polis kan du nog nog glömma. Bara i filmer sånt händer.
Vad är din förklaring till det hela då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optiEtech
Om hon glömde något kanske hon behövde gå in och hämta nyckeln för att ta sig in i cafeet.

Det blåste mycket och vinden ändrar ofta riktning då. Föremål kan flyga långt och ta konstiga riktningar.
Jag tror ett mobilskal kan flytta på sig lite grann men inte en del från mobilen.
Ute på ett fält eller dike fastnar föremålet ganska snart i gräs och grödor.
Jag tror fortfarande hon blivit jagad över ängen
2015-06-11, 10:45
Medlem
konstits avatar
Nu frågar jag kanske dumt, men vad var det som bringade JV banan till att börja med ? Var det bara för att hans anses underlig och bor i närheten ?
2015-06-11, 10:45
Medlem
RainbowBrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Men om BO har försökt gömma sig för GM så måste ju något ha hänt innan som fått GM på efterkälke. Vem fan springer in i en lada om GM attackerat och befinner sig vid precis vid BO. Då hade ju ut på vägen varit en bättre flyktväg.

Jag tycker också att det låter konstigt att fly och söka sig till en tom lada. Tycker det verkar mer rimligt att man i en sådan situation skulle söka sig till andra människor för att få hjälp. Ditt exempel med att springa ut på vägen tycker jag låter mer som något man gör om man är jagad, i förhoppning om att en förbipasserande bil ska stanna och hjälpa.
2015-06-11, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Att det inte blir spår vid en olycka är inte ovanligt. Dessutom behövs inga kraftiga smällar för att en person ska avlida. Det var en motorcyklist som avled nyligen efter att ha kört omkull i ca 50km/h med hjälm. Med en tung hjälm på hövvet knäcks nacken av lätt om det vill sig illa.
Åtta av tio dör när de blir påkörda i 50 km/h.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in