Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 10:09
Medlem
Vet att detta är långsökt men när ja jobbade på ett företag som låg lite avsides så gömde vi alltid nyckel i just en gammal lada brevid företaget. Det finns ingen chans att det är så i detta fallet med att dom är många olika som låser och öppnar så dom brukar ha en nyckel hängandes i ladan. Att dom inte går ut med detta kanske har med att dom haft en del inbrott och försäkringsbolaget inte skulle gilla om dom fick reda på dom hänger ut sina nycklar. Vet det är långsökt men man måste tänka på alla möjliga möjligheter
2015-06-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggturban
Varför utesluter alla helt självmord eller att hon har försvunnit av egen maskin?

Ja, det är konstigt. Att hon försvunnit frivilligt eller att det ev kan vara någon i hennes närmsta bekantskapskrets eller släkt har direkt avskrivits, verkar det som. Är ju de två spår som normalt brukar vara de rätta.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har levt i över 50 år och vet att överfallsvåldtäkter och mord på kvinnor funnits i hela mitt liv i det här landet och även innan. Förvanska inte historien. Läs t ex nordisk kriminalkrönika.

Absolut inte i den omfattningen som nu, och så gott som aldrig i grupp.

Nu läser man ju efter varenda helgnatt, om någon ung kvinna som våldtagits på väg hem från nattens festande...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syncmeister
Var det inte nåt fall där GM hjälpte till att leta efter BO?

Mordet på Malin Kristiansen sparsör/Borås . GM försökte få alla att leta på annat plats.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag tror 25% på kollegorna, 40% på en Anders Eklund-typ, och 35% på övriga teorier.

5 % kollegorna, 75 % sexualmord, 5 % personligt motiv, 15 % övriga teorier...är min bedömning.

Övriga teorier inkluderar exempelvis mord utan närmare bekantskap till GM (men med avsaknad av en sexuell komponent), att hon upptäckte ett inbrottsförsök samt att hon hålls inlåst.
2015-06-11, 10:11
Medlem
Hur fan kan handsken hamnat i ladan i ett spannmålstork? Var ladan öppen?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Någon skrev precis att någon frivillig hade varit och letat med sin fyrhjuling.

En ung kille på fyrhjuling och boendes nära caféet intervjuades tidigt i sökandet. Han körde runt och letade, tyckte att "då gjorde han något".

Har yngre syskon i Lisas ålder. Vem är han?
Bannlyst
Det har stulits byggnadsställningar i området under de senaste veckorna. Detta är troligtvis internationella ligor som härjar. Om Lisa var vittne till något nytt brott som skulle begås så fanns hon vid fel plats vid fel tillfälle..Bara en teori av flera. Det är klart att det bedrivits kriminell verksamhet i området under den senaste tiden.

Mvh
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Fan alltså, jag undrar inte om jag börjar tro mer att Lisa har självmant försvunnit och iscensatt allt detta.

Tycker det är allt för mycket som inte stämmer i allt detta.

Är beredd att hålla med, tycker mer och mer tyder på det.
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Enligt klartväder.se låg vinden på ca. 11 m/s i Källby 7/6. Har dock inte letat upp vindriktningen som är helt avgörande.

Jag gissar att denna uppgift gäller vid middagstid den dagen? Då blåste det 11 m/s vid Såtenäs, men ta med i bedömningen att vinden avtog under eftermiddagen...
Medlem
Tre personal på plats. Dom blir färdiga i normal tid efter stängning enligt mitt tycke, dvs inom en halvtimme. Hon ser att det inte finns mer att göra säger hejdå till sina kollegor som blir kvar inne på fiket, hon är den första av dom tre att gå ut. Hon messar sin far att hon ska åka. Nycklar är i moppen hennes saker i en påse bredvid. Dessutom finns inte hjälmen kvar där, så vi antar att hin har på sig den, och verkligen just ska kliva på moppen och åka därifrån. Hennes arbetskamrater är kvar inne i fiket. Hur mycket och vad hinner hända innan dom kommer ut, utan att dom ser någonting? Ladan är inte så långt bort från fiket, det är öppen sikt, vad jag förstår. Nog borde dom sett en bil, en människa? Något?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En ung kille på fyrhjuling och boendes nära caféet intervjuades tidigt i sökandet. Han körde runt och letade, tyckte att "då gjorde han något".

Har yngre syskon i Lisas ålder. Vem är han?
Han verkar faktiskt lite skum...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in