Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 09:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kollegorna åkte tidigare för att en skulle med en buss har det uppgetts tidigare i tråden. Jag vet inte om det stämmer, men i så fall blir det svårt att hinna mörda någon och undanröja kroppen. Polisen har med all säkerhet kollat om kollegan kom med bussen och anlände dit hon skulle.

Det tror jag i och för sig inte att de har kollat upp. Antagligen har de i nuläget andra prioriteringar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Expressen hade en bild som visar något iaf,
http://puu.sh/iky8m.png

Flera har skrivit i tråden att det blåste ganska bra den kvällen, och då inte mot ladan. Är det inte ganska trovärdigt om man kastar ut grejer från en bil att displayen hamnar närmast dumpningsplatsen och skalet har blåst i väg? Samma med fynd 4?
Jag hoppas att man finner flickan levande!! Men jag tror inte att hon finns i närheten av fynden och att man söker på helt fel ställe.

Sedan detta med Helena fallet, om nu det skulle röra sig om samma GM och det finns en gärningsmannaprofil på honom, borde det inte isf ha försvunnit fler kvinnor runt om i Skaraborg de senaste 23 åren? Tycker inte det låter logiskt!

JV, polisen har kollat upp det och antagligen skrivs det mycket om det just för hans namn cirkulerar här på FB men han är varken lyst eller frihetsberövad så är nog inte alls han. Jäkla häxjakt är vad det är! Han ser dessutom inte smart nog ut för att kunna utföra någonting sånt här och han skulle nog gå runt och skryta om det med isf..

Sedan om det är planerat eller ej, men det känns ju som om det handlar om en GM som är lite smartare, annars borde man väl ha funnit betydligt mycket mer fynd och liknande? Eller så vet polisen mer men behöver mer bevis och väntar på att Gm ska känna sig trygg och då begå ett misstag.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Vad ska jag söka på eller kan du länka direkt?

Det här är ett av alla inlägg kring saken.

Citat:
Ursprungligen postat av xamzter
Vad grundar du det på? Att kontot inte haft någon aktivitet sedan 2 veckor? Om folk kan sluta anta en massa grejer taget från ingenting...
Mitt egna youtubekonto står att det inte haft någon aktivitet sedan 2 månader tillbaka. Provade själv byta namn på ett av mina klipp, står fortfarande senast aktiv för 2 månader sedan. Den uppdateras inte heller när man byter namn. Det den aktiviteten står för är hur aktiv kanalen har varit på youtube, vilket stämmer, 2 veckor sedan klippet las upp. Efter det kan användaren bytt namn på sig och klippet utan att aktiviteten uppdaterats.

Om folk kunde lära sig kolla upp saker och sluta hoppa på en massa konspirationsteorier så fort de dyker upp...
Medlem
trulyawesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Dom kan ju det. Frågan är om de är för insnöade på den påstådda "knasbollen" som ska ha besökt cafeet.
Precis, om ni kollade ett avsnitt av "Svenska fall för FBI" skulle ni se hur efterblivna Sverige varit på mordutredningar och missat det alldeles uppenbara eller låtit den uppenbara mördaren gå fri för att hans kompis gett honom "alibi".

Jag tror att vi kanske inte är inne på rätt spår med ett leta våldtäktsman/flyktväg och allt det..
Tror mer att det är något åt det här hållet.

Lisa och och en arbetskollega är osams under dagen (kanske en ännu längre tid), när de slutar för dagen så hamnar de i ett gräl, Lisa bestämmer sig för att skita i den andra tjejen, går runt hörnet och sätter sig på moppen och är beredd att starta den när Arbetskollegan skriker något drygt och elakt.
Lisa går då av moppen och tar endast med sig hjälmen som hon kastar på kollegan som står bredvid bilen, kollegan blir arg, hoppar kanske på och stryper henne.
Båda kollegorna, som är så bra vänner med varandra, får panik och drar in Lisas kropp och hjälm i bilen, åker långt åt helvete bort och drar in kroppen i en skog och släpper den där.

De kommer efteråt överens om att låtsas som ingenting hänt och en historia om hur hon skulle lämna av den andra kompisen på en busshållsplats. De glömde dock att lisas nyckel satt kvar i tändningslåset.
Under färden kastar de ut hennes grejer som sedan sprids lite varstans av den starka vinden.

Då lämnas frågorna:

1. Hur dags kom de till busshållsplatsen? Med min teori borde det tagit minst 20 minuter extra förutsatt att skogen de släppte kroppen i är åt samma håll som busshållsplatsen.
2. Hur kan de hålla masken? Och det vet jag inte ens om de kan, de kanske gråter ögonen ur sig och polisen tröstar dom i tron på att de är rädda om sin kompis.
3. Hur hamnade handsken i ladan? Hon kanske hade tagit av sig den för att skriva smset till hennes föräldrar och lämnade den på moppen när hon gick iväg, och den blåste sedan in dit?

Detta är som sagt bara en teori men inte heller något som ska avfärdas bara sådär, detta löser ju isåfall problemet med att gärningsmannen måste vetat att det var första gången hon åkte hem själv, kollegorna visste ju det garanterat. Och kollar man tjejerna ytligt och stereotypiskt så ser det ut som den ena är kapabel till något sånt här och den andra ser lite blåst ut och kanske skulle hänga på.

Kom ihåg att detta bara är en teori, så inget jävla uthängande av tjejerna på Facebook.

Potentiell GM:
http://x.cdn-expressen.se/images/78/ce/78cedb0dc949431397a0be4d33b46e33/16x9/645@70.jpg

Potentiell medhjälp:
http://y.cdn-expressen.se/images/08/78/08780a3653474168a6699826b909022e/16x9/645@70.jpg
Medlem
Tyder på planering och att fordon använts som grejer har slängts ut från
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
En teori är ju att sakerna kan ha förflyttats med vinden. Eller att GM gjort sig av med sakerna lite varstans i ren desperation, eller kanske för att visa på något "spår".
Eller för att förvirra polisen? I.o.m att sakerna är kvar så fortsätter väl folk leta i närheten av spåren medans GM har tagit BO långt ifrån platsen.
Medlem
70Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kollegorna åkte tidigare för att en skulle med en buss har det uppgetts tidigare i tråden. Jag vet inte om det stämmer, men i så fall blir det svårt att hinna mörda någon och undanröja kroppen. Polisen har med all säkerhet kollat om kollegan kom med bussen och anlände dit hon skulle.

Tack. Äntligen någon som kommer med något vettigt.
2015-06-11, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 70D
Men varför avförda teorin helt att kollegorna skulle vara inblandade? Inget är väl i dagsläget mer troligt än det andra.

Jo, det finns teorier som är mer troliga än andra om man ser ur ett kriminalhistoriskt och kriminologiskt perspektiv. Ska vi sitta här och diskutera aliens också?
2015-06-11, 09:54
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrondon
Eller för att förvirra polisen? I.o.m att sakerna är kvar så fortsätter väl folk leta i närheten av spåren medans GM har tagit BO långt ifrån platsen.

Ja så kan det också vara.
2015-06-11, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Förutom att det finns alternativ som är väldigt mycket mer sannolika. Jag har inga sakliga argument för att inte LH:s mormors syster skulle ligga bakom försvinnandet heller.

Fast om hennes mormors syster var den sista som såg henne i livet, samtidigt påstår att hon såg ingenting konstig trots att hon var i närheten i ansultning till brottet, och hade bil och möjlighet så skulle man absolut behöva titta närmare på den möjligheten.
2015-06-11, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2743305-sokomradet-utokas-kraftigt

Polisen till GP säger att det inte stämmer att polisen kollar på JV. Det är bara "tidningshittepå".

De kollar honom givetvis, men de har inte "fokus" på honom. Jag tycker att de har varit tydliga med att de intresserar sig för alla relevanta tips. Sen finns det folk som tolkar detta som att han både är inplockad och skyldig.
2015-06-11, 09:56
Medlem
Bråk hemma, hon tar mopeden själv till jobbet, hon kanske känner någon som hjälpte henne? Dvs. Insider jobb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in