2015-06-11, 08:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmarsson24
Måste väl gå att spåra IP adressen som la upp klippet! Hur svårt kan det vara???

Ja det tycker jag också, jag har för mig att denna såkallade Johan Vadman kan ligga bakom klippet men det är bara spekulationer
Medlem
En del tror tydligen att hon försvunnit frivilligt. Väldigt långsökt att hon tänkt att "nu ska jag hålla mig undan en vecka och låta alla jag känner tro att jag är död, det blir ett jävla polispådrag men än sen"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KuUboO
Där vi gick skallgång idag va det en bonde/gårdsägare som kom och berättade för mig att hans vän hade på måndagen (oklart vilken tid) sett en man som tältade på fältet utanför gården. Han gick såklart ut och skulle fråga vad mannen gjorde där. Han trodde att det va någon svensexa grej först.
Men när de senare såg nyheterna om att LH va försvunnen så kontaktade de polisen som kom med ett jävla pådrag. Helikoptern hade cirkulerat och stört deras kor haha. Jag vill minnas att han nämnde något med en hundpatrull också. När hans vän bemötte mannen verkade han vara påverkad av något men tydligen inte av alkohol.

Det va här i detta området vi va och letade med mp idag när bonden berättade.

58.552693, 13.437930

Jag vill också tillägga att jag och min kompis tog en sväng norr om Källby innan vi skulle åka hem. Vi hamnade på någon grusväg och kom till en plats där någon slängt en massa skit, bilprylar och diverse saker. Vi blev nyfikna och gick in en bit där vi seriöst hittade något som såg ut att vara ett tält som låg i en hög på marken. Det låg också en mindre camping madrass. Vi rörde inget och åkte och informerad polis om detta.

Nu tror jag helt ärligt inte att det finns ett samband mellan dessa eftersom camping madrass såg ut att ha legat där längre än för två dagar sedan och det har ju varit klart väder där?

Ingen som verkar hakat på detta verkar det som. Men är inte denne person som bonden stött på väldigt intressant?
2015-06-11, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Läste igår att man kan byta namn på sitt YT-konto.

Jo men det har personen inte gjort
Medlem
Chives avatar
Man ska ALDRIG göra det svårare än det faktiskt är eller behöver vara. Det är till 99% alltid det mest realistiska.

I detta fall mannen som kom in och stökade på dagen, eller denna JV (Kan vara samma individ?).

Finns väldigt mycket som pekar mot denna JV, faktiskt för mycket, och jag tror han blir häktad under dagen, troligen har han ett alibi som är väldigt svagt och tror det kommer hålla.

Hon kommer hittas under dagen eller morgondagen, tyvärr inte i livet.

Bara att beklaga..

Rörande Youtube videon så är det endast ett försök att tramsa av en grabb eller ung tjej. Vi lever inte i USA och detta är inte en skräckfilm i den bemärkelsen.
Medlem
P4 Skaraborg http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=97 sände just en intervju med nån representant från MP.
Han hävdade i radioinslaget att det som hittats är smycken, delar av en hjälm och en plats där någon har grävt. Sen visste han inte mer då allt sånt lämnas över till polisen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Ja det tycker jag också, jag har för mig att denna såkallade Johan Vadman kan ligga bakom klippet men det är bara spekulationer
Finns inga bevis för detta överhuvudtaget. Skriv inte ut fulla namn på personer som inte ens är misstänkta.
2015-06-11, 08:42
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fallen-angel
Lätt att hänga med i denna tråden.
Finns det något vettigt skrivet det senaste eller är det bara mini detektiver och spekulationer som vanligt?

Hörde iaf på radion att det missing people hittat var delar från en hjälm och smycken. Och att det såg ut som om någon grävt på ett ställe.

Orkar inte gå tillbaka 10 sidor för att leta efter om någon redan skrivit det i allt dravvel.
Intressant. Framgick det vilken plats detta gällde?
2015-06-11, 08:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
hur skulle denna eventuella nedräknande kidnappare kunna veta att exakt 7/6 skulle han kunna kidnappa henne?

Konspirationsteori säger jag

Men förfan vakna.. Hallå är det någon hemma?

Det är ju de som är poängen med allt, han har VETAT om att det är den 7/6 han skulle ta henne. Hon försvann från världskartan inom loppet av en halv timme. Spårlöst borta. Kom inte och säg att det inte var planerat
2015-06-11, 08:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Såna husbilar finns det fullt av i Tyskland, Holland, osv. De brukar vara rullande bordeller. Skulle det i så fall kunna vara nån hallick som tagit flickan?

Du bör kanske ta dig en titt på inläggshistorien för "grubbelur" på det här forumet och dra dina slutsatser om hur trovärdiga hans uppgifter är.
2015-06-11, 08:44
Medlem
Men om hon blev borttransporterad med bil vart stod bilen när GM attackerade BO? kom han körandes och stannade precis vid moppen och hotade in henne i bilen eller stod bilen redan parkerad nånstans. Om GM stod och väntade bakom cafeét tex så måste ju han ha haft bilen nära till hands samtidigt så utan att de 2 andra kollegorna sett det.
2015-06-11, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Men förfan vakna.. Hallå är det någon hemma?

Det är ju de som är poängen med allt, han har VETAT om att det är den 7/6 han skulle ta henne. Hon försvann från världskartan inom loppet av en halv timme. Spårlöst borta. Kom inte och säg att det inte var planerat
Hur kunde GM veta (14 dagar innan!) att hon inte skulle bli upplockad av en förälder. Hur kunde GM veta att hon skulle jobba den dagen ens? Hur kunde GM veta att hon skulle jobba till stängning? Hur kunde GM veta att hon skulle lämna platsen efter sina kollegor?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in