2015-06-11, 08:26
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Detta intresserar mig. Vad är egentligen statistiken vid denna typ av brott, ensam GM eller flera? Ensam verkar mer troligt eftersom det oftast inte är helt enkelt att hitta en lika störd person till som vill skada en annan människa.

Vanligast är en ensam galning, men det finns många fall där GM varit både 2 och fler.
Är det fler så kommer någon av dem troligtvis inte kunna hålla tyst i all evighet.
2015-06-11, 08:26
Medlem
Nu när det gått fyra dygn och man hittat diverse tillhörigheter. Finns det egentligen något som tyder på att hon fortfarande lever?

Hemska tanke...
2015-06-11, 08:27
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaBeta11
Utöver det så vore det intressant även att veta var en GM kan gömma ett fordon i nära anslutning till brottsplatsen.
Möjligen bakom ladan. Men GM skulle då vara vara tvungen att släpa BO från cafét, över vägen och genom ladan. Stor risk för upptäckt, både före och under bortrövandet.

http://www.hitta.se/kartan/!~58.54801,13.33318,18z/tr!i=R1zEY15D/tileLayer!l=1
2015-06-11, 08:27
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
kom och tänka på när nån nämde en äldre husbil längre bak i tråden,
jag såg en äldre husbil med husvagn efter i götene i fredags,
reagerade på att rutorna på husvagnen var igensatta med något, (plåt eller plywood minns inte riktigt) bilen och husvagnen var taskigt "målade" i samma färg (beige) och var sliten på ett konstigt sätt med skrapmärken jämnt över alla ytor och så även på husvagnen, dom i bilen
såg utländska ut men tror att det var svenska skyltar på ekipaget, långsökt ja, men där i husvagnen skulle väl en person kunna hållas fången, otäck tanke...

Såna husbilar finns det fullt av i Tyskland, Holland, osv. De brukar vara rullande bordeller. Skulle det i så fall kunna vara nån hallick som tagit flickan?
2015-06-11, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candy67
Ja man behöver inte ha körkort för att köra bil.....en del gör ju det ändå. och han är säkert en sån.

Ja alla FB poliser kan ni inte kolla upp om han har någon bil reggad på sig?
2015-06-11, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightcami
Vad är det för fynd som gjorts?

Klockspänne etc.
2015-06-11, 08:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
www.aftonbladet.se/nyheter/article18970751.ab
hade hon någon tidigare beundrare eller ev. ex kille som inte tålde att bli avvisad som typ denna ovanstående länk. Kanske denna då vetat om hennes rutiner efter arbetsdagens slut och passat på att föra bort henne ,,och sen vad som hände där efter återstår att se

Hennes ex och hans alibi har diskuterats flera gånger. Hans alibi är helt vattentätt pga en fotbollsmatch. Sök i tråden så får du veta mer.
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Möjligen bakom ladan. Men GM skulle då vara vara tvungen att släpa BO från cafét, över vägen och genom ladan. Stor risk för upptäckt, både före och under bortrövandet.

http://www.hitta.se/kartan/!~58.54801,13.33318,18z/tr!i=R1zEY15D/tileLayer!l=1

Ja, men å andra sidan så har man god uppsikt på vägen och spåren i ladan tyder på att BO varit i den. Skulle BO helt utan anledning få för sig att ensam gå till ladan och lämna nycklarna i mopeden - knappast!
Medlem
om gm läser detta ,släpp henne fri nu ,så hon kan fortsätta sitt jobb på cafeet och få en härlig sommar som alla 17 åriga tjejer bör ha ,låt henne få sitta i solen och äta glass
2015-06-11, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Här är vi överens. Jag ställde mig bara frågande till hur Merwinna kunde vara så säker på att BO blivit utsatt för en överfallsvåldtäkt.

Jag förstår ditt resonemang ang. att polisen skulle märka ifall någon beter sig märkligt bland BOs bekanta. Däremot tror jag att det i större utsträckning kan gälla ifall brottet var oplanerat och en impulshandling där man efteråt drabbas av ångest och panik. Jag tror det som hände BO var planerat vilket gör att GM var förberedd och sådels inte beter sig märkligt efteråt.
Men vad är motivet om det är planerat? Kidnappning? Inga krav har inkommit. Kärleksdrama (typ den osedda nörden)? Relativt enkelt för polisen att ta reda på i förhör med anhöriga och vänner och man borde vid detta laget ha kunnat peka ut en sannolik förövare och undersöka alibi m.m.
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Detta intresserar mig. Vad är egentligen statistiken vid denna typ av brott, ensam GM eller flera? Ensam verkar mer troligt eftersom det oftast inte är helt enkelt att hitta en lika störd person till som vill skada en annan människa.
Inte om det gäller svenskar. Där är det nog uteslutande fråga om ensamma gärningsmän. Däremot så har vi ju ett lämmeltåg av flyktingar som utan någon som helst kontroll släpps ut på våra gator.
Och polisen måste släppa den politiska korrektheten och syna av dessa. Trots allt så är de ju kraftigt överrepresenterade i gruppdåd.
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
varför skulle någon ens vilja kröka ett strå på en så vacker tjej,jag tror hon lever men är nu svårt medtagen, hon finns i något hus.

Just vackra tjejer drar på sej mycket hat från mindre vackra tjejer. Finns många exempel (främst i USA) där kompisar gaddat ihop sej och tagit livet av den som sett henne som ett hot i jakten om de åtråvärda prinsarna.
Och tänk på alla män som tror att de är perfekta för just henne och känner sej kränkta av nej. Alla kan inte ta ett nej på ett snyggt vis.
Gubbar på 68 år kan bli väldigt förvånade över att den unga vackra, glada flickan som lett vänligt åt dem inte vill ha sex med dem. Helst meddetsamma.
Men de brukar inte ta till våld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in