Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 08:12
Medlem
Merwinnas avatar
Nu skriver jag mitt sista inlägg innan hon hittas, för jag är ganska säker nu. Polisen kommer att hitta hennes döda kropp det närmaste dygnet. Förövarna är en grupp MENA som har ryckt in henne i sin bil, kört någonstans där de kunnat vara ostörda, och turats om att skända henne. Därefter har de dumpat hennes döda eller halvdöda kropp någonstans, men inte lagt någon särskild möda på att gräva ner den etc.. Troligen bara med lite kvistar över. Eller i en brunn om de råkat se en sådan. De dödade henne inte med flit, utan det var en olyckshändelse. Eller så levde hon ännu när de dumpade henne, med vid det här laget är hon död av köld, blödningar, chock, vätskebrist o.s.v. i kombination (eller drunkning om det var vatten i en ev. brunn).

SANNA MINA ORD!
2015-06-11, 08:14
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Alltså det här att dom fortfarande inte hittat något hår eller blod, tyder det på att det är "bra gjort" då?
Det borde det väl?
Då är väl det psykot Joh*n borträknad?

Kan inte fatta att man bara hittar sånt utspritt, det är väl mitt på en åker dessutom?

NÅGON måste väl åtminstonde sett honom isåfall?!
Det är vid vägrenen på en grusväg mitt ute i åkrarna fynden gjorts.
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Inte när det gäller överfallsvåldtäkter på öde platser.
Finns det någon källa på att det är vad som hänt BO?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Det är hyfsat svårt att helt avvisa personer ur utredningen utan tekniskt bevisning eller en kropp. Bara för att bekanta till BO har uppgivit alibi betyder inte det att polisen kan avfärda dom. Tills det finns teknisk bevisning som säger annat så är nog alla misstänkta. Med det sagt vet vi ju inte vad polisen vet ännu vilket enligt mig gör att min teori inte är helt osannolik ännu.
Ponera att polis har kommit i kontakt med alla personer som har funnits i hennes nära umgängeskrets, att en person helt iskallt skulle kunna återgå till att leva "vanligt" utan att någon i dennes närhet skulle märka något efter att ha mördat henne är endast troligt om personen är en psykopat. En normal människa skulle bete sig märkligt osv. speciellt om det rör sig om en människa i hennes ålder.
2015-06-11, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Finns det någon källa på att det är vad som hänt BO?
Endast att hon högst troligen blivit utsatt för ett brott på en öde plats.
2015-06-11, 08:16
Medlem
Kanske det kan vara så att hon om hon blivit bortförd med tvång, själv har lyckats sprida ut/slänga de ting de nu funnit efter henne.
Kan vara ett försök att lämna spår efter sig.
Polisen uppger att de saker som hittats följer ngt slags spår.

En tanke som slog mig.
Senast redigerad av Erzulie 2015-06-11 kl. 08:23.
2015-06-11, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Måste ju vara så att han kastat ut saker från bilen påväg därifrån med BO i bilen, bakluckan?
2015-06-11, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu skriver jag mitt sista inlägg innan hon hittas, för jag är ganska säker nu. Polisen kommer att hitta hennes döda kropp det närmaste dygnet. Förövarna är en grupp MENA som har ryckt in henne i sin bil, kört någonstans där de kunnat vara ostörda, och turats om att skända henne. Därefter har de dumpat hennes döda eller halvdöda kropp någonstans, men inte lagt någon särskild möda på att gräva ner den etc.. Troligen bara med lite kvistar över. Eller i en brunn om de råkat se en sådan. De dödade henne inte med flit, utan det var en olyckshändelse. Eller så levde hon ännu när de dumpade henne, med vid det här laget är hon död av köld, blödningar, chock, vätskebrist o.s.v. i kombination (eller drunkning om det var vatten i en ev. brunn).

SANNA MINA ORD!

Spelar det någon roll vart han/de som gjort det kommer ifrån?

Brunn tror jag verkligen inte då dessa redan sökts igenom (får jag hoppas?!), om hon bara ligger i ett skogsparti utan att ens vara nedgrävd så undrar jag dessutom vafan polisen har för likhundar.

En annan fråga, likhundar kan dom bara känna dofter från döda människor eller är det människor överlag också?
2015-06-11, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro

En annan fråga, likhundar kan dom bara känna dofter från döda människor eller är det människor överlag också?
Man har likhundar och så har man sökhundar. Bägge sorter lär vara insatta.
2015-06-11, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Tack!

Men det är väl konstaterat sedan innan att psykot inte hade bil eller körkort?
Sen kom jag på nu att han hade ju kört rattfull så han kan ju mycket väl kört då.

Men delarna ligger alltså utsprida längst en vägkant? Isåfall så borde man utöka sökområdet markant.
2015-06-11, 08:19
Medlem
Tittar man på detaljer såsom att nycklarna var kvar i mopeden och påsen brevid så förefaller det ju som att GM handlat inom en relativt snäv tidsram och "avbrutit" henne innan hon hoppat upp på mopeden och varit på väg hemåt. Känns ju en smula osannolikt att hon ska ha blivit måltavla och att detta skett helt slumpmässigt under det korta tidsintervall som man får anta det skulle ta för henne att påbörja sin hemfärd.

Det mesta tyder ju på att GM hade kännedom om att just BO var där och även möjligen vetskapen att det var hennes moped. Det var ju tydligen också första gången BO färdades via moped till jobbet så det utesluter ju att GM kunnat veta det innan själva söndagen. Om man då antar att GM var ute efter just BO så är det ju då antingen någon som haft koll på henne sen tidigare eller alternativt om det är någon som sett henne samma dag komma farandes till jobbet. Det skulle vara intressant att veta vilken väg hon åkte när hon for till jobbet mellan 8.30-9.30 söndag morgon och då allrahelst den sista biten om hon for förbi nån arbetsplats eller nån förläggning eller dyligt.

Utöver det så vore det intressant även att veta var en GM kan gömma ett fordon i nära anslutning till brottsplatsen.
2015-06-11, 08:20
Medlem
Har de kollat på grillplatsen han var på billingen ..såg på han twitter om nåt som hette rövarhålan ..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in