Citat:
Ursprungligen postat av
turtlenumber556
Har läst i tråden i timmar nu och kan bara konstatera att det är ytterst tragiskt det som verkar ha hänt...
Känns just nu som att det en väldigt liten chans att hon påträffas vid liv.
Från att ha läst diverse mer eller mindre sannolika teorier drar jag slutsatsen att något troligen har hänt under tiden hon har rökt, fipplat med mobilen eller dylikt några minuter efter att hennes arbetskamrater har lämnat platsen i bil. Annars går det inte ihop att hon skulle ha flytt till fots eftersom hjälmen inte finns på platsen och hon hade nycklarna i tändningen.
Alternativet är att hon har stämt träff med någon, men då ingen mobilaktivitet verkar peka på detta finner jag det mindre troligt.
Vill bara förtydliga / utveckla mina tankar lite kopplat till det du sa här.
Mopeden fungerade och nycklarna satt i, vilket bör betyda att hon hade för avsikt att åka därifrån inom en snar framtid. Varför skulle man annars sätta i nycklarna? Efter att kollegorna åkt ifrån med bil verkar det rimligt att hon gått till moppen och satte i nycklarna, tagit en cigg/hållt på med mobilen innan hon skulle ut på sin entimmes färd. Uppenbarligen har hon lämnat mopeden med nycklarna i, men tagit med hjälmen. Eftersom nycklarna är i, talar det för att hon flytt alternativt inte trott att hon skulle vara borta från moppen länge. Alla utspridda ägodelar samt att hjälmen inte är funnen åtycker jag talar för att det är en flykt vi har att göra med. Märkligt att man inte hittat spår från jakten dock (blod, märken i marken eller dylikt).
Har vi mer info om:
Utöver smset till pappan, skickades fler sms? Ringde hon eller kan man spåra aktiviteten på sociala medier? Här borde man kunna hitta om hon haft för avsikt att på direkten åka hem. Om hon bestämt träff med någon borde det alltså gå att hitta via samtal/sms/sociala medier.