Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 08:04
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Är en mycket begränsad skara människor som lär ha känt till att hon för första gången skulle ta moppen hem själv, är med andra ord väldigt enkelt för polisen att kolla upp dessa personers förehavanden den 7/6. Att hon dessutom skulle lämna platsen efter sina kollegor är bara en slump vilket gör en sådan teori ytterligare mindre sannolik. Det är dessutom långt hem till Skövde där BO bor och med sannolikhet de flesta personer som känner henne, mig veterligen har BO ingen annan koppling till Blomberg än caféet.
Det är hyfsat svårt att helt avvisa personer ur utredningen utan tekniskt bevisning eller en kropp. Bara för att bekanta till BO har uppgivit alibi betyder inte det att polisen kan avfärda dom. Tills det finns teknisk bevisning som säger annat så är nog alla misstänkta. Med det sagt vet vi ju inte vad polisen vet ännu vilket enligt mig gör att min teori inte är helt osannolik ännu.
2015-06-11, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Är det helgerna hon arbetar på?

Jo, två eller tre helger innan helgen 6-7:e juni då antagligen!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turtlenumber556
Har läst i tråden i timmar nu och kan bara konstatera att det är ytterst tragiskt det som verkar ha hänt...

Känns just nu som att det en väldigt liten chans att hon påträffas vid liv.

Från att ha läst diverse mer eller mindre sannolika teorier drar jag slutsatsen att något troligen har hänt under tiden hon har rökt, fipplat med mobilen eller dylikt några minuter efter att hennes arbetskamrater har lämnat platsen i bil. Annars går det inte ihop att hon skulle ha flytt till fots eftersom hjälmen inte finns på platsen och hon hade nycklarna i tändningen.

Alternativet är att hon har stämt träff med någon, men då ingen mobilaktivitet verkar peka på detta finner jag det mindre troligt.

Vill bara förtydliga / utveckla mina tankar lite kopplat till det du sa här.

Mopeden fungerade och nycklarna satt i, vilket bör betyda att hon hade för avsikt att åka därifrån inom en snar framtid. Varför skulle man annars sätta i nycklarna? Efter att kollegorna åkt ifrån med bil verkar det rimligt att hon gått till moppen och satte i nycklarna, tagit en cigg/hållt på med mobilen innan hon skulle ut på sin entimmes färd. Uppenbarligen har hon lämnat mopeden med nycklarna i, men tagit med hjälmen. Eftersom nycklarna är i, talar det för att hon flytt alternativt inte trott att hon skulle vara borta från moppen länge. Alla utspridda ägodelar samt att hjälmen inte är funnen åtycker jag talar för att det är en flykt vi har att göra med. Märkligt att man inte hittat spår från jakten dock (blod, märken i marken eller dylikt).

Har vi mer info om:
Utöver smset till pappan, skickades fler sms? Ringde hon eller kan man spåra aktiviteten på sociala medier? Här borde man kunna hitta om hon haft för avsikt att på direkten åka hem. Om hon bestämt träff med någon borde det alltså gå att hitta via samtal/sms/sociala medier.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenio
Tidigare skrevs det att nycklarna satt kvar i mopeden, om det stämmer känns det väldigt märkligt att lämna nycklarna i mopeden när den inte startade för att sen gå upp till vägen och lifta. Nycklarna lämnar man inte i mopeden, om de inte fastnat(?)

Annars bra teori.

Men alltså, mopeden funkade - det har polisen kollat. Och även om den inte gjort det, så hade hon bara kunnat ringa sina föräldrar och be om skjuts. Hon har INTE liftat.
2015-06-11, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candy67
Jag tror också hon finns närmare caféet och att GM sprider hennes saker för att förvilla polisen bort från henne.
Tror att hon lever men är illa däran inlåst nånstans, inte så långt därifrån. nån borde ju ha sett om GM burit /släpat på henne över ängarna eller om hon blivit jagad där.
jag har precis samma känsla ,hon är svårt skadad ,och nu gälller det att hitta henne snabbt,tänk på helen i hörby hon levde länge i en källare medans folk var ute och letade
2015-06-11, 08:06
Medlem
Citat:

Jo, så förmodligen de senaste två helgerna. Så det är ju inte direkt så att hon har byggt upp en "vana" av att inte ta moppen utan det var väl bara så att tidigare har hon fått skjuts.
2015-06-11, 08:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Förklara det osannolika i att GM känner BO. Vilket de i regel oftast gör när det gäller våldsbrott. Har du någon egen teori som är mycket mer sannolik?

Inte när det gäller överfallsvåldtäkter på öde platser.
2015-06-11, 08:08
Medlem
Disclosures avatar
Fortsätter MP med område A nu klockan 9 eller påbörjas det sökningar vid område B?
2015-06-11, 08:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Då hon går i skolan är det högst sannolikt.
2015-06-11, 08:10
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
kom och tänka på när nån nämde en äldre husbil längre bak i tråden,
jag såg en äldre husbil med husvagn efter i götene i fredags,
reagerade på att rutorna på husvagnen var igensatta med något, (plåt eller plywood minns inte riktigt) bilen och husvagnen var taskigt "målade" i samma färg (beige) och var sliten på ett konstigt sätt med skrapmärken jämnt över alla ytor och så även på husvagnen, dom i bilen
såg utländska ut men tror att det var svenska skyltar på ekipaget, långsökt ja, men där i husvagnen skulle väl en person kunna hållas fången, otäck tanke...

Tipsa polisen?
2015-06-11, 08:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toooobi
Vill bara förtydliga / utveckla mina tankar lite kopplat till det du sa här.

Mopeden fungerade och nycklarna satt i, vilket bör betyda att hon hade för avsikt att åka därifrån inom en snar framtid. Varför skulle man annars sätta i nycklarna? Efter att kollegorna åkt ifrån med bil verkar det rimligt att hon gått till moppen och satte i nycklarna, tagit en cigg/hållt på med mobilen innan hon skulle ut på sin entimmes färd. Uppenbarligen har hon lämnat mopeden med nycklarna i, men tagit med hjälmen. Eftersom nycklarna är i, talar det för att hon flytt alternativt inte trott att hon skulle vara borta från moppen länge. Alla utspridda ägodelar samt att hjälmen inte är funnen åtycker jag talar för att det är en flykt vi har att göra med. Märkligt att man inte hittat spår från jakten dock (blod, märken i marken eller dylikt).

Har vi mer info om:
Utöver smset till pappan, skickades fler sms? Ringde hon eller kan man spåra aktiviteten på sociala medier? Här borde man kunna hitta om hon haft för avsikt att på direkten åka hem. Om hon bestämt träff med någon borde det alltså gå att hitta via samtal/sms/sociala medier.

Hon skickade ett sms till pappan. Efter det stängdes telefonen av. Det är allt rörande telefonen.
2015-06-11, 08:11
Medlem
Alltså det här att dom fortfarande inte hittat något hår eller blod, tyder det på att det är "bra gjort" då?
Det borde det väl?
Då är väl det psykot Joh*n borträknad?

Kan inte fatta att man bara hittar sånt utspritt, det är väl mitt på en åker dessutom?

NÅGON måste väl åtminstonde sett honom isåfall?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in