Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 07:29
Medlem
Ett fordon är absolut inblandat och jag misstänker att hennes privata ägodelar kastats ut i farten, hennes telefon har garanterat förstörts inne i fordonet eller på annan plats innan den kastades ut om den nu är i småbitar. Detta har skett i panik efter att BO tvingats in i fordonet, kan också vara så att GM återvänt till platsen för att förvilla kommande sökningar efter BO gömts undan.

Har man hittat HELA telefonen eller endast delar ifrån den? Finns minneskortet kvar?

Vem låste caféet och hade nycklarna till caféet?
Var caféet fortfarande låst när hennes föräldrar kom för att leta efter henne?

Kan det vara så att mopeden ej startat när hon kom ut och skulle åka iväg, den kan ha blivit modifierad på något sätt under tiden den stod utanför under dagen?

Kan det vara så att batteriet i telefonen tagit slut och BO då kanske gått upp till vägen när mopeden ej startade och försökt lifta eller stanna en bil för att be om hjälp eller skjuts hem av okänd? Hon hade då hjälmen på armen under tiden och därför kan man nu inte hitta den då den troligen togs med in i bilen. Därav inget våldsamt bortförande utan det känns mera som om hon följt med frivilligt in i fordonet...

Kan också vara så att GM varit på caféet tidigare och frågat lite om öppettider och kanske när hon slutade för att sedan gått ut och mixtrat med hennes moped för att sedan tidsmässigt kommit tillbaka till stängningsdags och frågat om hon behövde hjälp med mopeden eller skjuts?

Eftersom jag misstänker att fordon varit inblandat så tror jag att BO befinner sig en bra bit ifrån caféet...
2015-06-11, 07:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
Är bara att följa hennes två kollegors mobilsignaler från strax kl 18 och se om de rörde sig med snabb hastighet därifrån (körandes bil) samt för 100% sedan busskamera om det fanns ifall de steg på bussen?
Då är de uteslutna som GM.

Eftersom det ligger väldigt avskiljt så går det även se om det funnits mobilsignaler i närheten, speciellt signalement där förövaren valt att stänga av telefonen så den loggat av.

Men snälla, vad svamlar du om din knäppgök? Skulle hennes två kvinnliga arbetskamrater ha rövat bort henne?
2015-06-11, 07:31
Medlem
udons avatar
Jag tycker ändå att kaffeet är lite för risky för en intelligent brottsling. det är ju tex jäkligt många som cyklar förbi där på racer på kvällarna.
2015-06-11, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av travmannen333
Kan det vara så att mopeden ej startat när hon kom ut och skulle åka iväg, den kan ha blivit modifierad på något sätt under tiden den stod utanför under dagen?

Nei. Både polisen og hennes far skal ha startet mopeden uten problem.
2015-06-11, 07:33
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Men snälla, vad svamlar du om din knäppgök? Skulle hennes två kvinnliga arbetskamrater ha rövat bort henne?

Större under har skett, de mest osannolika mördare har blivit fällda för mord.
I nuläget måste man tänka och söka brett.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jag tycker ändå att kaffeet är lite för risky för en intelligent brottsling. det är ju tex jäkligt många som cyklar förbi där på racer på kvällarna.

Hur vet du att gm är intelligent? Intelligenta människor blir väl knappast brottslingar
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Det har jag inte glömt. Han har betett sig udda på offentliga platser under en längre tid. Det finns dock fler personer som gör det och de råkar hålla sig borta från att exponera sig på nätet, därför tycker jag inte man skall snöa in sig på denna person.

Därför upprepar jag:

- Inget binder honom till platsen.
- Inget binder honom till youtubefilmen. (Vars existens är tveksam i sig)
- Inget binder honom till LH.

Folk bör sansa sig.

Har du insyn i utredningen eftersom du med säkerhet kan påstå ovan?
Medlem
Attackocopters avatar
Har vi fått info på hur hon annars brukade ta sig till jobbet? Eftersom när hon försvann så var det första gången hon åkte själv. Gissat på att GM är någon som känner BO och visste att hon skulle ta sig hem själv för första gången.
2015-06-11, 07:34
Medlem
Har läst i tråden i timmar nu och kan bara konstatera att det är ytterst tragiskt det som verkar ha hänt...

Känns just nu som att det en väldigt liten chans att hon påträffas vid liv.

Från att ha läst diverse mer eller mindre sannolika teorier drar jag slutsatsen att något troligen har hänt under tiden hon har rökt, fipplat med mobilen eller dylikt några minuter efter att hennes arbetskamrater har lämnat platsen i bil. Annars går det inte ihop att hon skulle ha flytt till fots eftersom hjälmen inte finns på platsen och hon hade nycklarna i tändningen.

Alternativet är att hon har stämt träff med någon, men då ingen mobilaktivitet verkar peka på detta finner jag det mindre troligt.
2015-06-11, 07:35
Medlem
varför skulle någon ens vilja kröka ett strå på en så vacker tjej,jag tror hon lever men är nu svårt medtagen, hon finns i något hus.
2015-06-11, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Har du insyn i utredningen eftersom du med säkerhet kan påstå ovan?

Antar att man menar att det inte finns några säkra källor som påstår detta, än. Och det gör det ju faktiskt inte.

Edit : Polisen vet förmodligen mer..
2015-06-11, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Har vi fått info på hur hon annars brukade ta sig till jobbet? Eftersom när hon försvann så var det första gången hon åkte själv. Gissat på att GM är någon som känner BO och visste att hon skulle ta sig hem själv för första gången.
Du tror inte polisen har stenkoll på just de personerna? Osannolik teori.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in